Підписів 432
Днів залишилось 59
Шановні народні депутати Верховної Ради України!
З метою виконання Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», а також з урахуванням думки мешканців Червоноградської міської територіальної громади та на основі висновків Інституту національної пам'яті, ми, громадяни України, звертаємося до вас із проханням ініціювати повторний розгляд питання перейменування міста Червоноград Львівської області шляхом внесення відповідного законопроєкту до Верховної Ради України.
Підстави для повторного розгляду:
Результати громадського голосування: За результатами громадського голосування, проведеного Червоноградською міською радою у період з 25 жовтня до 2 листопада 2023 року, підтримка варіантів назв міста розподілилася наступним чином:
"Червоноград" — 45,8%;
"Кристинопіль" — 38,5%;
"Шептицький" — 3,5%;
"Перейменування не на часі" — 2,8%;
"Христинопіль" — 2,5%;
"Проти перейменування" — 2,3%;
"Бужани" — 1,9%;
інші варіанти отримали менше 1% голосів.
Однак, попри ці результати, Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, розглянув тільки дві назви "Христинопіль" що набрала 2,5% голосів мешканців, та "Шептицький" що набрала 3,5% голосів мешканців. Комітет затвердив в проект закону нову назву "Шептицький", чим грубо проігнорував результати голосування жителів.
Ми вважаємо, що таке рішення не відповідає інтересам громади та історичній справедливості, оскільки не враховує ані волевиявлення більшості мешканців міста, ані професійні висновки Інституту національної пам'яті.
З огляду на це, ми, громадяни України, просимо Верховну Раду України ініціювати законодавчий процес щодо повторного розгляду питання перейменування міста Червоноград, враховуючи результати голосування та рекомендації Інституту національної пам'яті.
Підписів 7
Днів залишилось 90
Питання збільшення статусу захищеності праці осіб з обмеженими можливостями у зв’язку з введеним режимом воєнного стану набуло ще більш нагального значення. За даними, розміщеними Міністерством соціальної політики України, у нашій державі більш ніж 3 млн людей з обмеженими можливостями. Безумовно, цей показник був суттєво збільшений через пряму участь військовослужбовців у бойових діях, а також через травмування цивільних в таких умовах.
Втім, для даної категорії осіб це не є перепоною для становлення їх як повноцінного учасника суспільства, у тому числі й в наданій можливості реалізовувати надане їм право на працю. Відповідно до ст. 24 Конституції України, громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Безумовно, особи з обмеженими можливостями – це люди, котрі мають великий потенціал, насичені ідеями та володіють певним переліком навичок. Саме тому, право на працю для цих осіб є ідентичним як і в інших іднивідів, проте у перших вони існують з певними особливостями.
На підставі ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» зазначено, що роботодавці зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю. Спираючись на ст. 19 даного Закону, для роботодавців установлено норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. Проблема реалізації права на працю такої категорії осіб, незважаючи на збільшення їх кількості значно зменшується. Тобто, наприкінці 2023 р. в Україні осіб з обмеженими можливостям працевлаштовано дещо більше ніж 450 тис. осіб, хоча до введення воєнного стану (у кінці 2021 р.) їх кількісний показник був більшим, а саме: 455 тис. осіб. Отже, заходів, покладених на покращення правового статусу осіб з обмеженими можливостями у сфері трудового права, зокрема працевлаштування, – недостатньо.
Для вирішення описаної проблематики, необхідним є прийняття проекту Закону України №5344-д «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю». За допомогою даного документу, окрім обов’язкового працевлаштування таких осіб, роботодавці матимуть інший варіант поведінки – сплатити цільовий внесок, покладений на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Така норма збільшить залученість роботодавців до покращення правого становища осіб з обмеженими можливостями, адже в того чи іншого роботодавця може бути відсутня змога працевлаштувати індивідів з цієї категорії осіб з об’єктивних на те причин, як-от: високий рівень виробничого ризику чи інших.
З огляду на вищевикладену інформацію, важливим є прийняття проекту Закону України №5344-д «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю», чинність якого не лише гарантуватиме наявність більш сприятливих умов для реалізації особами з інвалідністю права на працю, але й збільшить кількість цільових надходжень до державного бюджету для соціального захисту людей з інвалідністю, що передбачатиме за собою й іншу частину позитивних зрушень.
Підписів 5
Днів залишилось 91
Шановні громадяни України!
Ми звертаємося до Вас з проханням підтримати нашу ініціативу щодо значного підвищення заробітної плати працівникам правоохоронних органів.
Працівники правоохоронних органів – це ті люди, які стоять на передовій боротьби зі злочинністю, забезпечуючи наш спокій та безпеку. Вони працюють в складних умовах, часто ризикуючи власним життям. Однак, незважаючи на важливість їхньої роботи, рівень їхньої заробітної плати залишається низьким і не відповідає ні складності виконуваних завдань, ні рівню відповідальності.
У додатку №2 до звіту за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності СБУ Антикорупційної програми Служби безпеки України на 2021 – 2024, яка затверджена Наказом Центрального управління СБУ 19 квітня 2021 №126, серед корупційних ризиків у діяльності співробітників СБУ на першому місці стоїть саме низький рівень фінансового та матеріально-технічного забезпечення (заробітної плати), що створює передумови для їх уразливості від впливу сторонніх осіб.
Низька заробітна плата часто штовхає працівників правоохоронних органів на шлях корупції, що підриває довіру громадян до правосуддя.
Гідна оплата праці дозволить залучити до роботи в органах внутрішніх справ висококваліфікованих фахівців та стимулювати їх до постійного підвищення професійного рівня.
Висока заробітна плата підвищить мотивацію працівників, що позитивно позначиться на ефективності їхньої роботи.
Низька заробітна плата призводить до високої плинності кадрів, що негативно впливає на стабільність роботи органів внутрішніх справ, затягування строків розслідування.
Гідна оплата праці підвищить престижність роботи в органах внутрішніх справ і сприятиме залученню та утриманню талановитих молодих фахівців.
Мотивовані та висококваліфіковані працівники зможуть ефективніше боротися зі злочинністю та забезпечувати громадський порядок.
Громадяни будуть впевнені, що їх захищають професіонали, які не зацікавлені у хабарництві.
Стабільна правоохоронна система є одним з найважливіших факторів для залучення інвестицій.
Сильні правоохоронні органи – це запорука стабільності та розвитку держави.
Ми закликаємо:
Уряд України: Прийняти необхідні рішення для підвищення заробітної плати оперуповноважених.
Верховну Раду України: Підтримати законодавчі ініціативи, спрямовані на підвищення соціального захисту працівників правоохоронних органів.
Громадськість: Активно підтримувати нашу ініціативу та долучатися до розповсюдження інформації про необхідність підвищення зарплати працівникам правоохоронних органів.
Ми переконані, що підвищення заробітної плати співробітникам правоохоронних органів – це інвестиція в наше спільне майбутнє. Це інвестиція в безпеку наших сімей, наших дітей, нашої країни.
Підписів 8280
Днів залишилось 37
Викладена інформація в законопроекті державного бюджету України на 2025 рік щодо переведення рахунків суб’єктів господарювання, що надають медичні послуги, у Державне казначейство з банківських установ, ставить під загрозу реалізацію реформи системи охорони здоров’я України та відбере автономність надавачів медичних послуг і можливість вільно, відповідно до потреб закладу, розпоряджатися заробленими коштами.
Однією з істотних переваг реформи охорони здоров’я став перехід на роботу з банківськими установами, що позитивно вплинуло на швидкість проведення розрахунків з постачальниками та підрядниками, зменшило ризики виникнення заборгованості із виплати заробітної плати.
Робота з Державною казначейською службою створює постійні бюрократичні перешкоди з суттєвим збільшенням часу на проведення будь-яких фінансових операцій та необґрунтованими вимогами надавати пояснення щодо кожної виплати. Постанова Кабінету Міністрів України від 09.06.2021р. №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» паралізує діяльність установ, унеможливлює вчасні закупівлі, відлякує постачальників товарів, робіт та послуг. Такі процеси є суттєвим втручанням у процес управління медичними підприємствами, які ведуть до втрати спроможності керівництва швидко приймати рішення та розвивати медичні заклади.
Ініціатива Міністерства фінансів є незаконною, оскільки відповідно до чинного Господарського Кодексу України та Інструкції про порядок відкриття та закриття рахунків користувачам надавачами платіжних послуг з обслуговування рахунків, затвердженої Постановою правління Національного Банку України від 29.07.2022 року №162 у редакції від 24 листопада 2023 №151, підприємства мають право відкривати рахунки в будь-яких банках України відповідно до власного вибору. Це незаконне втручання у діяльність медичної установи та порушення права на автономне господарювання.
Прохання, не допустити реалізацію запропонованих змін, які спричинять негативні наслідки у сфері охорони здоров’я та знівелюють позитивні здобутки реформи.
З повагою Назар Козовий.
Підписів 21
Днів залишилось 59
Звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України:
Петиція: Прожитковий мінімум не може бути нижчим за заробітну плату депутата. Слуга народу не має ні морального, ні юридичного права жити краще за свого господаря — Український Народ!
Відповідно до Конституції України, Український Народ є єдиним джерелом влади, а народні депутати та інші посадовці є його представниками та слугами. Їхня діяльність повинна відповідати інтересам і потребам народу, на благо якого вони працюють. Утім, в нинішніх умовах існує суттєвий дисбаланс між рівнем життя державних посадовців і прожитковим мінімумом, встановленим для громадян.
Заробітна плата народних депутатів є значно вищою за встановлений прожитковий мінімум, що суперечить основним принципам справедливості та соціальної рівності. Це створює ситуацію, коли слуги народу мають можливість жити в значно кращих умовах, ніж пересічні громадяни, яких вони покликані захищати та представляти.
Юридичне обґрунтування:
1. Конституція України, стаття 3, гарантує, що права і свободи людини та їх забезпечення є головним обов'язком держави. Встановлення прожиткового мінімуму на такому рівні, який не відповідає реальним потребам громадян, порушує це право.
2. Стаття 48 Конституції України гарантує кожному громадянину право на достатній рівень життя для себе і своєї родини. Прожитковий мінімум, що є нижчим за фактичні потреби людини в сучасних умовах, не забезпечує реалізацію цього права.
3. Моральний аспект: В умовах, коли переважна більшість населення стикається з економічними труднощами, народні депутати, як слуги народу, не повинні мати привілеї, які перевищують основні стандарти життя їхніх виборців.
Вимоги петиції:
1. Встановити прожитковий мінімум на рівні, який забезпечує гідне життя кожного громадянина, виходячи з реальних потреб і економічної ситуації.
2. Забезпечити, щоб заробітна плата народних депутатів та інших посадовців не перевищувала прожитковий мінімум, встановлений для громадян України.
Український Народ, як єдиний суверен і джерело влади в Україні, має право вимагати від своїх слуг справедливого та рівноправного ставлення.
Підписів 2
Днів залишилось 88
Шановні депутати та члени відповідних комітетів Верховної Ради України!
Ми, громадяни України, звертаємося до вас із важливим та терміновим питанням, яке стосується стабільності економіки нашої країни та добробуту її громадян. Йдеться про діяльність мікрофінансових організацій (МФО), які на сьогоднішній день завдають серйозної шкоди українцям, зокрема в умовах війни та економічної кризи.
МФО встановлюють шокуючо високі відсоткові ставки на кредити, які іноді досягають 700-800% річних і навіть більше. Ці ставки є абсолютно непомірними, що веде до фінансової катастрофи для людей, які звертаються за допомогою до таких організацій. За допомогою МФО громадяни опиняються в боргових пастках, не маючи змоги розрахуватися з величезними відсотками, що постійно зростають, створюючи соціальне та психологічне навантаження. Ця ситуація особливо погіршується через наслідки війни, економічну скруту, зниження рівня життя та відсутність стабільних джерел доходів.
Зважаючи на все це, ми, громадяни України, звертаємося до вас із наступними вимогами:
Запровадити заборону на діяльність мікрофінансових організацій в Україні. Це необхідний крок для захисту громадян від фінансової експлуатації та створення справедливих економічних умов для всіх громадян, незалежно від їх соціального статусу чи фінансової ситуації.
Встановити обмеження на відсоткові ставки, які можуть бути нараховані МФО. Запропоновані ставки повинні бути значно знижені та обмежені діапазоном 50-100% річних, що є більш реалістичним і справедливим з урахуванням ситуації в країні.
Внести зміни до законодавства, щоб забезпечити прозорі та зрозумілі умови для споживачів фінансових послуг. МФО повинні надавати повну та чітку інформацію про умови кредитування, включаючи всі витрати та потенційні ризики для позичальників.
Ми вважаємо, що вирішення цього питання є важливим для стабільності соціальної та економічної ситуації в Україні. Надмірні відсоткові ставки та безконтрольна діяльність МФО ведуть до поглиблення фінансової нерівності, зростання боргового навантаження та погіршення психоемоційного стану громадян. Вони не лише шкодять фінансовому становищу людей, але й підривають довіру до фінансової системи країни в цілому.
Просимо вас звернути увагу на це питання, ініціювати необхідні законодавчі зміни, а також провести належне обговорення та прийняти відповідні рішення для захисту прав та інтересів громадян України.
Підписів 6
Днів залишилось 37
Конституція України встановила право кожного на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. Для надання професійної правничої допомоги в Україні діє адвокатура, незалежність якої гарантується та працівники безоплатної правової допомоги.
Виключно адвокат здійснює представництво іншої особи в суді, а також захист від кримінального обвинувачення. Засади організації і діяльності адвокатури та здійснення адвокатської діяльності в Україні визначаються законом (ст. ст. 59, 131-2 Конституції).
Отже, з одного боку, законопроектом пропонується бронювання суддів, прокурорів, працівників органів досудового розслідування та правоохоронних органів, осіб, які працюють в судах, інших державних органах та установах системи правосуддя, а з іншого, - адвокати, які також входять до системи правосуддя (конституційні норми про адвокатуру, працівників безоплатної правової допомоги знаходиться саме у Розділі VIII «Правосуддя» Основного Закону), не є такими, що підлягають бронюванню.
Безоплатна первинна правнича допомога (БППД) включає в себе такі види правничих послуг: надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг, інших документів правового характеру (крім процесуальних); надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правничої допомоги та медіації.
В статті 23 Закону пропонувалось доповнити перелік військовозобов’язаних, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації, наступною категорією: «судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голова Служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя».
Однак неврахування інституту адвокатури, працівників безоплатної правової допомоги у системі органів та установ правосуддя заподіює значну шкоду соціальній сфері, оскільки призводить до руйнації системи соціального захисту населення в частині надання правничої допомоги незахищеним верствам населення та іншим громадянам, у тому числі, військовослужбовцям.
Мобілізація адвокатів, працівників безоплатної правової допомоги матиме руйнівні наслідки для всієї системи професійної правничої допомоги, може відбутися значне порушення законних прав та інтересів сотень тисяч громадян України та юридичних осіб.
З огляду на це, вважаю за необхідне внести адвокатів, працівників безоплатної правової допомоги до переліку осіб, які мають право отримати відстрочку та бронювання на період мобілізації.
Підписів 5
Днів залишилось 55
Шановні депутати та урядовці України!
У зв'язку зі стрімким зростанням кількості велосипедистів на дорогах країни, виникає необхідність підвищення рівня безпеки для всіх учасників дорожнього руху. Велосипедисти, як і автомобілісти, є частиною транспортної системи і можуть бути учасниками дорожньо-транспортних пригод (ДТП). На жаль, у разі виникнення ДТП за участю велосипедистів, питання відшкодування збитків іншим учасникам руху стає складним через відсутність системи страхування відповідальності.
Пропоную впровадити обов'язкове страхування цивільної відповідальності (так звану "автоцивілку") для велосипедистів, яке буде охоплювати наступні аспекти:
Захист інших учасників дорожнього руху – страхування велосипедистів дозволить швидше та ефективніше вирішувати питання відшкодування збитків у разі спричинення шкоди пішоходам, водіям автомобілів або іншим велосипедистам.
Справедливий розподіл відповідальності – велосипедисти, як і інші учасники дорожнього руху, повинні нести відповідальність за можливі наслідки ДТП. Наявність страхування дозволить уникнути конфліктів та забезпечить прозорість у питанні виплат постраждалим.
Покращення безпеки на дорогах – обов'язкове страхування мотивуватиме велосипедистів бути більш обережними на дорогах, дотримуватись правил дорожнього руху та зменшить кількість аварійних ситуацій.
Міжнародний досвід – у багатьох європейських країнах уже впроваджені системи страхування для велосипедистів. Україна може використовувати досвід таких країн, як Німеччина, Нідерланди або Франція, де автоцивілка для велосипедистів сприяє підвищенню рівня безпеки на дорогах.
Закликаємо Верховну Раду України та уряд внести відповідні зміни до законодавства України щодо обов'язкового страхування цивільної відповідальності для велосипедистів. Така ініціатива підвищить рівень захисту всіх учасників дорожнього руху та сприятиме розвитку велосипедної інфраструктури в нашій країні.
Підписів 3
Днів залишилось 38
Запровадження змін до Закону України "Про виконавче провадження" має суттєву користь у сфері стягнення аліментів, особливо в умовах, коли багато боржників отримують заробітну плату "в конверті". Основні переваги включають:
Покращення виявлення правопорушень: Завдяки зобов'язанням Державної виконавчої служби інформувати про ознаки правопорушень, можна буде оперативніше виявляти боржників, які приховують свої доходи. Це дозволить уникнути затягування процесу стягнення аліментів.
Забезпечення прозорості доходів: Інформування про можливі правопорушення спонукатиме боржників легалізувати свої доходи. Це зменшить випадки отримання заробітних плат у конверті, адже працівники усвідомлять ризики викриття.
Ефективніше стягнення аліментів: Оперативне реагування на виявлені ознаки порушень дозволить забезпечити своєчасне стягнення аліментів. Відтак, діти отримуватимуть необхідну фінансову підтримку вчасно.
Зменшення фінансового тиску на одержувачів аліментів: Завдяки більш ефективному контролю за доходами боржників, одержувачі аліментів зможуть покладатися на регулярні виплати, що знизить їх фінансовий стрес і покращить загальний добробут.
Стимулювання боржників до відповідальності: Усвідомлення того, що Державна виконавча служба має механізми для виявлення незаконних доходів, може мотивувати боржників виконувати свої зобов'язання перед дітьми, легалізуючи свої доходи.
Таким чином, запропоновані зміни не лише сприятимуть кращій охороні прав дітей, які потребують аліментів, але й допоможуть боротися з тіньовою економікою, зокрема з отриманням заробітних плат "в конверті". Це, в свою чергу, сприятиме загальному поліпшенню економічної ситуації в країні.
Пропоную внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" щодо інформування про ознаки порушення законодавства
Стаття 1. Внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження"
1. У главі 1 Закону України "Про виконавче провадження" (далі – Закон) доповнити статтю 5 такими словами:
- "Державна виконавча служба України, виявивши ознаки порушення законодавства під час виконання судових рішень, зобов'язана вживати заходів для інформування відповідних державних органів та правоохоронних органів."
2. Пункт 22 статті 18 Закону доповнити новим пунктом 6 такого змісту:
- "6. У разі виявлення під час виконання судового рішення ознак правопорушення, Державна виконавча служба зобов’язана невідкладно надіслати повідомлення про це до відповідних органів для вжиття необхідних заходів."
3. У статті 28 Закону внести зміни, доповнивши частину 2 таким змістом:
- "У разі виявлення ознак порушення законодавства, що можуть призвести до негативних наслідків, Державна виконавча служба має право зупинити виконання судового рішення до з’ясування обставин."
Стаття 2. Мета змін
Метою цих змін є:
1. Підвищення ефективності механізму виявлення правопорушень у процесі виконавчого провадження.
2. Забезпечення своєчасного реагування державних органів на порушення законодавства.
3. Посилення відповідальності Державної виконавчої служби у сфері охорони законності.
Стаття 3. Вступ у силу
Цей закон набирає чинності з дня його опублікування.
Підписів 2
Днів залишилось 75
В США прокурори в рамках FERS можуть йти на пенсію:
Вік 57 років і більше при наявності мінімум 30 років стажу.
Вік 60 років при наявності 20 років стажу.
Вік 62 роки при 5 роках стажу.
Закон України "Про прокуратуру" - це неповага депутатів ВРУ до українського народу - можна 5 років повчитися, 15 років попрацювати і в 42 роки піти на пенсію на 0,5-1 млн пенсії на рік. Якщо маєш інвалідність - достатньо 10 років стажу. При цьому, КМУ вперто не встановлює порядок виплати спецпенсій (і чому прокурори - спеціальні пенсіонери?) - то це дозволяє звертатися до суду по "старим" нормам і отримувати пенсії по судовим рішенням "без обмежень".
Тому треба привести ЗУ "Про прокуратуру" у відповідність до загальних умов призначення пенсії за віком, тобто регулювати пенсію прокурорських працівників статтею 26 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Нічого "спеціального" в діяльності прокуратури немає - це лише дуже високооплачувані юристи держави з підтримання державного обвинувачення в суді. В їх роботі немає ніякого ризику або небезпеки для життя і здоровя, (наприклад, як в солдат ЗСУ, спецпідрозділах МВС та СБУ) - зброєю прокурори, як високооплачувані державні юристи, точно не користуються.
Підписів 2
Днів залишилось 40
Необхідність звернення з даною петицією зумовлена наступними факторами:
Зі змісту ст. 99 Кримінально процесуального кодексу України вбачається, що документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об’єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
Також зі змісту ч. 2 ст. 99 КПК вбачається, що до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати, зокрема, але не виключно, складені в порядку, передбаченому цим Кодексом, протоколи процесуальних дій та додатки до них, а також носії інформації, на яких за допомогою технічних засобів зафіксовано процесуальні дії.
Перед підписанням протоколу учасникам процесуальної дії надається можливість ознайомитися із текстом протоколу.
Хід і результати проведення процесуальних дій, зокрема але не виключно, фіксуються у протоколах службовими особами органів досудового розслідування письмово-руховим способом заповнення, при цьому, як вбачається з практичного досвіду автора петиції, із різними особливостями їх прояву у почерку службових осіб органів досудового розслідування, які власноруч заповнюють протоколи, що в свою чергу значною мірою ускладнює процес ознайомлення учасників процесуальних дій зі змістом протоколу.
Завданнями кримінального провадження є в тому числі забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування.
Беручи до уваги фактори, що впливають на формування письмово-рухових навичок і особливостей прояву їх у почерку, доцільно встановити низку вимог до службових осіб органів досудового розслідування, а саме: щодо форми почерку при складенні/заповненні (власноруч) протоколів процесуальних дій письмово-руховим способом, що в свою чергу спрятиме реалізації швидкого правосуддя та наддасть можливість усім учасникам процесуальної дії безперешкодно та швидко ознайомитись із змістом протоколів.
До цього елементу слідчої дії необхідно поставитись зі всією відповідальністю, оскільки від письмово-рухових навичок і особливостей прояву їх у почерку при заповненні протоколів процесуальних дій, також може залежати ефективність їх використання в доказуванні.
Врегулювати фактори, що впливають на формування письмово-рухових навичок і особливостей прояву їх у почерку, на думку автора, можна реалізувати, або шляхом внесення змін до ст. 104, 106 КПК України, доповнивши зміст певною вимогою до почерку службової особи органу досудового розслідування, який має бути максимально приближеним до друкованих літер, при заповнені службовими особами органів досудового розслідування протоколів процесуальних дій, або ж шляхом розробки та ухвалення певних типових правил/вимог до почерку.
з повагою,
Тігран АСАТРЯН
Підписів 234
Днів залишилось 33
Шановні народні депутати України!
Просимо вас розглянути можливість внесення законопроєкту, який передбачає надання права ветеранам війни (учасникам бойових дій) на безкоштовне (нульове) розмитнення автомобіля один раз на три роки.
Обґрунтування необхідності цього законопроєкту:
1. Забезпечення соціальної справедливості. Ветерани війни – це люди, які свідомо стали на захист Батьківщини, ризикуючи своїм життям та здоров'ям заради миру та незалежності України. Після повернення з війни багато з них стикаються з труднощами соціальної адаптації та фінансовими проблемами. Надання можливості безкоштовного розмитнення автомобіля допоможе полегшити їхнє повсякденне життя та стати виразом вдячності держави за їхній внесок.
2. Покращення умов реабілітації та інтеграції у суспільство. Багато ветеранів мають проблеми зі здоров’ям або потребують регулярного медичного обслуговування. Власний транспорт дозволить їм легше пересуватися, відвідувати медичні установи, соціальні служби, реабілітаційні центри та здійснювати інші життєво необхідні поїздки. Це підвищить їхню мобільність і сприятиме повноцінній інтеграції у суспільство.
3. Створення можливостей для самозайнятості та підприємництва. Власний автомобіль може стати для ветеранів важливим інструментом для пошуку роботи або започаткування власної справи. В умовах складної економічної ситуації в країні, підтримка в таких ініціативах буде значною допомогою у вирішенні питання працевлаштування та самозабезпечення.
4. Визнання та вдячність від держави. Впровадження безкоштовного розмитнення автомобіля стане символічним кроком з боку держави у виразі вдячності ветеранам за їхній героїзм та самопожертву. Це допоможе зміцнити довіру до державних інституцій та підвищити рівень соціальної підтримки тих, хто відстоював інтереси країни на полі бою.
5. Раз на три роки – запобігання зловживанням. Обмеження права на безкоштовне розмитнення раз на три роки запобігатиме можливим зловживанням і забезпечить, щоб ця пільга використовувалася виключно з метою поліпшення добробуту ветеранів.
Враховуючи вищезазначене, просимо народних депутатів розглянути цю петицію та ініціювати внесення відповідного законопроєкту на розгляд Верховної Ради України.
Ветерани війни заслуговують на підтримку та повагу від суспільства, і цей крок стане важливим внеском у забезпечення їхнього соціального захисту та гідного життя після повернення з війни.
З повагою, Артем ЛЯШЕНКО
Підписів 182
Днів залишилось 0
Під час війни влада вдається до рішень, направлених проти простих людей. Новим законопроектом хочуть підвищити податки на посилки через кордон – для суспільства, що лише біднішає останні два роки, це чергові труднощі. Під нові правила підпадуть не тільки звичайні покупки, але й допомога від родичів і навіть передача товарів для військових на фронт. Так не має бути!
Просимо не допустити прийняття законопроекту №11416 від 18.07.2024 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» в частині зменшення ліміту безподаткового пересилання відправлень зі 150 до 45 євро на одну посилку та обмеження переліку осіб, що можуть бути відправником та одержувачем такого відправлення.
18 липня 2024 року до Верховної Ради України подано законопроект №11416, який, серед іншого, передбачає зменшення ліміту безмитного пересилання відправлень зі 150 до 45 євро на одну посилку та встановлює наступні обмеження: товари мають надсилатись відправником-фізичною особою, одержувачу-фізичній особі без будь-якої оплати, призначатись для особистого чи сімейного використання одержувачем, їх характеристики і кількість не повинні вказувати на те, що вони ввозяться з будь-якою комерційною метою.
Положення цього підпункту не поширюються на:
а) підакцизні товари;
б) духи в обсязі більше 50 грам, або туалетну воду в обсязі більше 0,25 літра або вісім унцій;
в) каву в обсязі більше 500 грам, або кавові екстракти і есенції в обсязі більше 200 грам;
г) чай в обсязі більше 100 грам, або чайні екстракти та есенції в обсязі більше 40 грам;
В разі, якщо при ввезенні на митну територію України товарів для одного одержувача (фізичної особи) від одного відправника (фізичної особи) їх обсяг перевищує зазначений в абзаці третьому цього підпункту, положення абзацу першого ст. 196.1.17. ПКУ на них не поширюються.
Такі зміни безумовно негативно відіб’ються на кінцевому споживачу – простих українцях, оскільки останні будуть значно обмежені у можливості придбавати недорогі товари закордоном. Враховуючи той факт, що у 2018 році раніше в уряді вже говорили про зниження ліміту безподаткового ввезення посилок через кордон до 22 євро, є всі підстави вважати, що нова спроба зменшення ліміту до 45 Євро є лише першим кроком зниження такого ліміту і наступний крок тяжіє до ще нижчих сум.
Ця проблема стає особливо гострою, якщо врахувати перманентне зменшення купівельної спроможності пересічного українця, ріст цін в умовах воєнного стану подекуди на понад 50% - 100 % відсотків особливо на харчові продукти, знецінення національної валюти – гривні, а також відсутність вітчизняного промислового виробництва. З кожним роком українці можуть дозволити собі купувати все менше товарів, а інтернет-магазини є чудовим способом економії та, заодно, можливістю придбати якісні товари за доступними цінами. У разі зменшення безмитного ліміту на відправлення із 150 євро до 45 євро мільйони українців будуть змушені переплачувати за товари, які ще зараз вони можуть отримати за адекватними цінами.
Також в Законопроекті виключено ліміт бази оподаткування для відправників та одержувачів юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, що, в свою чергу, спричинить здорожчання аналогічного імпортного товару в межах України. У результаті фізичні особи будуть позбавлені можливості замовити собі товар в інтернет магазині за кордоном та не матимуть купівельної спроможності придбати такий товар в Україні.
Відправлення від заробітчан/діаспори в Україну, що дорожчі 45 євро або при наявності вищенаведеного переліку товарів вище певної ваги та об’єму теж обкладатимуться ПДВ, тому виникнуть ситуації, коли за подарунок/допомогу потрібно буде заплатити ПДВ у розмірі 20% від вартості посилки.
Просимо також взяти до уваги відсутність в Україні вітчизняної легкої промисловості, суттєву девальвацію гривні та зменшення купівельної спроможності пересічного громадянина. Такий стан справ змусить людей шукати нелегальні шляхи ввезення товарів в Україну, що точно не сприятиме наповненню державного бюджету, а, навпаки, розвиватиме контрабандну мережу.
Враховуючи досвід інших країн (CША, Канади), зменшення бази оподаткування на ввезення відправлень не обов’язково спричинить приріст грошових надходжень до бюджету, а, радше, навпаки – такі ініціативи є негативними і на їх адміністрування держава витратить значно більше коштів ніж на вигоду, отриману від них.
Підписів 130
Днів залишилось 10
Я, Сезіна Інна Сергіївна, дружина
загиблого Сезіна Сергія Івановича,
26.11.1979 р.н. (снайпера 2 категорії ВЧ А7299),
який загинув 03.07.2024 в н.п. Невське Луганської області, захищаючи
суверенітет та незалежність України,
звертаюсь від імені родичів та побратимів полеглих українських захисників з проханням, яке стосується розгляду електронних петицій, зокрема, про присвоєння звання Героя України.
Згідно з абзацом 15 статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян» електронна петиція, адресована відповідно Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, розглядається у порядку, встановленому цією статтею, за умови збору на її підтримку не менш як 25000 підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня оприлюднення петиції.
Вважаємо, що це приниження честі та гідності родичів загиблих захисників, які вимушені ходити по сусідах та по соціальним мережам, щоб назбирати ці 25000 підписів. Оскільки навіть якщо вся бригада чисельністю 8000 осіб (а може бути лише 1000 осіб), і все село, у якому виросла людина, підпишуть петицію, все одно цих підписів буде недостатньо.
Держава повинна підтримувати сімʼї загиблих, а не принижувати нас. Щоб вдови та матері не писали «Благаю, допоможіть, критична петиція!».
Крім того, люди похилого віку можуть не мати інтернету, Дії та банкінгу, або не вміють авторизуватися та підписати петицію. До того ж, військові, які знаходяться на «0», зазвичай теж не мають можливості підписати петицію побратима.
Варто зазначити, що необхідність збору великої кількості голосів породжує шахрайство, оскільки, користуючись нагодою, шахраї, зокрема увʼязнені, просять гроші за поширення та підписання таких петицій.
Питання присвоєння звання Героя України не є загальнонаціональним, в стосується обмеженого кола осіб, тому збір такої великої кількості підписів є необґрунтованим та нереальним.
Враховуючи вищевикладені обставини, прохання внести зміни до Закону України «Про звернення громадян», а саме: абзац 15 статті 23-1 загаданого Закону викласти в наступній редакції:
«Електронна петиція, адресована відповідно Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, розглядається у порядку, встановленому цією статтею, за умови збору на її підтримку не менш як 25000 підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня оприлюднення петиції, а у разі якщо тема петиції до Президента України -«Нагородження, присвоєння почесних звань» - не менш як 5000 підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня її оприлюднення).»
Сподіваюсь, що ви почуєте нас та ухвалите відповідні зміни до Закону України «Про звернення громадян».
Підписів 17
Днів залишилось 31
Панове депутати, ми - громадяни України, згідно з підписами, керуючись ст.ст. 19, 40 Конституції України, Законом України "Про звернення громадян":
ВИМАГАЄМО:
- НЕ ДОПУСТИТИ ЗБІЛЬШЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ ЗА РАХУНОК АСИГНУВАНЬ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ на некритичні потреби судоустрою, системи МВС, системи органів державної влади та місцевого самоврядування, організацій, програм, діяльність яких не є критичною (стосується окремих міністерств, включно "ТЕЛЕМАРАФОНУ", програми національного кешбеку, тощо).
- ЗБІЛЬШИТИ, ЗА РАХУНОК ЗМЕНШЕННЯ НЕКРИТИЧНО ВАЖЛИВИХ ВИТРАТ НА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕРЕЛІЧЕНИХ ВИЩЕ органів, відомств, програм, систем, організацій, - ВИДАТКИ НА ПІДТРИМКУ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ - УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ ТА ЧЛЕНІВ ЇХ СІМЕЙ.
З повагою,
Микола ГРУЗДОВ та громадяни згідно з підписами.
Підписів 14
Днів залишилось 61
Пропозиція щодо надання офіційного статусу червоно-чорному прапору.
Саме сьогодні настав час для офіційного визнання червоно-чорного прапору, як символа боротьби за Свободу та Незалежність України. Цей стяг має свою складну та іноді суперечливу історію, але починаючи з лютого 2014-го року він набув абсолютно нового змісту та сенсу в історії України. Синьо-жовтий прапор у крові полеглих за Незалежність українців - саме так сьогодні сприймають червоно-чорні кольори більшість наших співвітчизників.
Наші вороги добре знають, що це кольори тих, хто не укладає угод та не йде на компроміси. Це кольори тих, хто буде битися до останього подиху та без права на славу та визнання їх подвигу. Це кольори народних Героїв України, яки загинули на полі бою зі зброєю у руках. Цей прапор має право бути поряд з Державним Прапором України, як прапор БОРОТЬБИ.
За майже десятиріччя запеклої боротьби українців з російськими загарбниками за життя та Україну бойовий червоно-чорний прапор здобув своє право бути визнаним офіційно
Підписів 7
Днів залишилось 16
Шановні члени Комітету,
Я, Приходько Святослав Олександрович, військовослужбовець Збройних сил України, звертаюсь до вас із пропозицією законопроекту, спрямованого на покращення житлових умов громадян України та підвищення комфорту їх життя. Моя пропозиція полягає у наступному:
Пропозиція законопроекту:
1. Збільшення податку на володіння житлом, що перевищує визначену законом квадратуру на особу: Запровадження значного податку на житлові площі, що перевищують встановлені норми (площі на особу, сім'ю і т.д.). Це стимулюватиме власників надлишкового житла до його продажу, що збільшить пропозицію на ринку нерухомості та сприятиме зниженню цін на житло.
2. Залучення банків до зменшення відсоткової ставки по іпотеці: Створення умов для збільшення попиту на іпотечні кредити, що, у свою чергу, стимулює банки до зниження відсоткових ставок та покращення умов кредитування.
3. Автоматизація процесу адміністрування податків: Інтеграція баз даних власності та реєстрації актів цивільного стану (РАЦСів) та залучення Державної податкової служби України та Міністерства цифрової трансформації України для автоматизованого визначення та стягнення податків. Це зменшить можливості ухилення від сплати податків та підвищить ефективність їхнього адміністрування.
4. Легалізація доходів від оренди житла: Високий податок на володіння надлишковими квадратними метрами змусить власників легалізувати доходи від оренди, що додатково наповнить державний бюджет.
Очікувані результати:
1. Збільшення пропозиції житла на ринку та зниження цін на нього.
2. Підвищення доступності іпотечних кредитів для громадян завдяки зменшенню відсоткових ставок.
3. Легалізація доходів від оренди житла та збільшення податкових надходжень до бюджету.
4. Підвищення рівня комфорту життя громадян України.
Врахування можливих ризиків та пропозиції щодо їх мінімізації:
1. Протидія власників та спроби уникнення оплати податків: Автоматизація процесу за допомогою інтеграції з базами даних та забезпечення прозорих механізмів оскарження.
2. Регіональні особливості: Врахування економічних умов у різних регіонах та адаптація податкових ставок відповідно до рівня доходів населення.
3. Інтереси банків: Забезпечення стабільності фінансової системи та створення умов для розвитку національних банків шляхом збільшення конкуренції на ринку.
4. Соціальна справедливість: Передбачення механізмів підтримки громадян з низьким рівнем доходів, які можуть бути негативно вплинуті збільшенням податків на житло.
Висновок:
Впровадження запропонованого законопроекту сприятиме поліпшенню житлових умов громадян України, збільшенню доступності житла, легалізації доходів від оренди та збільшенню податкових надходжень до бюджету. Це підвищить рівень комфорту життя в країні та сприятиме її економічному розвитку.
З повагою, Приходько Святослав Олександрович
тел. +38 063 313 13 08
Підписів 7
Днів залишилось 37
Прошу повернути так званий " Закон Савченко" до
обвинувачених та засуджених за всіма категоріями, крім зрадників країни, які знаходяться в слідчих ізоляторах та виправних колоніях.
З наступних підстав:
Слідчі судді,прокурори затягують з вироками на роки, навіть якщо людина не є винуватою, вона має просидіти у закритому камерному приміщенні декілька років аби довести свою невинуватість.
Стан слідчих ізоляторів та виправних колоній , умови утримання в них осіб, щодо яких відбувається слідство та суд, не відповідають санітарним вимогам. Стан перебування людей в слідчих ізоляторах України неодноразово ставав предметом розгляду у Європейському суді
з прав людини.
Також враховуючи ситуацію від 24 лютого 2022 року при повномасштабному вторгненні росії на територію України, обвинувачені та засуджені не мають можливості при загрозах ракетного обстрілу ховатись в бомбосховищах, а тому в будь яку мить, знаходячись під слідством їхнє життя в небезпеці,наслідки чого
можлива смерть або поранення.
На жаль, люди, які прийшли із місць позбавлення волі, вони втрачають соціальний звʼязок із суспільством. Конституцією заборонено змінювати закони, які погіршують правовий стан людини,а обвинувачені / засуджені це також люди.
Також є приклад нещодавньої ситуації у Криворозькій виправній колонії №80 де ув’язнені вчинили самогубства. Як передає Укрінформ, про це Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець повідомив у Телеграмі.
Зазначається, що наприкінці квітня до Офісу омбудсмана від представників громадських організацій надійшла інформація про ймовірні порушення в колонії.
Спільно з представниками громадськості був здійснений візит до цієї установи та до медичної частини №80 філії Центру охорони здоров’я Державної кримінально-виконавчої служби у Дніпропетровській та Донецькій областях.
Під час візиту група національного превентивного механізму вивчила законність проведення 25 квітня обшуків, обставини вчинення засудженими самогубств, що сталися 26 й 27 квітня, організацію роботи колонії та медчастини.
У результаті перевірки встановлені, зокрема, факти жорстокого поводження із засудженими під час проведення обшуків: ненадання можливості відвідати вбиральню, перебування без руху близько чотирьох годин у положенні лежачи на бетонній підлозі.
Також виявлені факти дискримінацій і стигматизації осіб, які відбувають покарання в установі, порушення права на гідні умови тримання (стаття 25 Загальної декларації прав людини) та права на працю засуджених і захист від експлуатації.Під час відвідування медичної частини встановлене порушення ще низки прав, а саме:
• права засуджених та ув’язнених на охорону здоров’я й одержання медичної допомоги;
• прав осіб, які страждають на психічні розлади (поміщення до палати-ізолятора без призначення та контролю лікаря-психіатра);
• прав засуджених, які потребують проведення планового хірургічного втручання через відсутність належних умов;
• права на таємницю про стан здоров’я (наявність у медчастині камер відеоспостереження, зокрема у палаті-ізоляторі, маніпуляційній та кабінетах лікарів). Додатковим покаранням, яке застосовується до в’язнів, які перебувають в камерах дисциплінарного ізолятора, є зачинення на замок відкидних ліжок, внаслідок чого засуджені позбавлені можливості лежати протягом дня.
Встановлено порушення права на належні умови тримання. Деякі приміщення камерного тиру потребують проведення ремонтних робіт, як і камери дисциплінарного ізолятора.
В’язні не володіють інформацією стосовно можливості отримання безоплатної правової допомоги. Також засуджені не повідомлені про проведення онлайн-прийому громадян як представниками Уповноваженого, так і працівниками центрів з надання безоплатної правової допомоги. На такі прийоми адміністрацією відбираються окремі засуджені.
Також наголошую про іншу підставу:
Жорстоке поводження з засудженими.Засуджені скаржилися та будуть скаржитись на системні побори, погану соціально-виховну роботу, необгрунтовані догани, зневажливе ставлення з боку адміністрації тощо. Через заколот більшість засуджених засмучені і бояться переведення до інших колоній. Арештанти, які перебувають у локальних ділянках, недостатньо забезпечені питною (кип'яченою) водою, її роздача відбувається раз на день - вранці, а ті, які перебувають у медчастині, вживають воду прямо з-під крана.
Крім того, погано освітлені коридори і сходи, ряд приміщень не використовуються, в тому числі виробнича зона. санітарний стан санвузлів на локальних ділянках і в приміщенні медичної частини незадовільний. Перегородки і двері в туалетах не забезпечують достатнього рівня приватності, а іноді відсутні. Душові кімнати не обладнані кабінками.Не проводиться замісна терапія для наркозалежних, незважаючи на наявність у медчастині ліків, засуджені поскаржилися на ненадання медпрепаратів – знеболювальних і протизапальних засобів ненаркотического ряду та ін.
Стоматологічна допомога надається штатним стоматологом 2 рази на тиждень, втім, за словами засуджених, лікування надається лише хірургічне - видалення зубів.
Крім того, ремонт у житлових приміщеннях роблять самі засуджені за свої кошти, приміщення загального користування без ознак навіть косметичного ремонту та ін.Якщо у засудженого немає родичів,немає власних коштів,то він буде весь свій строк покарання проводити в жахливих умовах.
З огляду на вищевказану інформацію,прошу повернути так званий «Закон Савченко»зараховувати один день за два попереднього увʼязнення.
Підписів 6
Днів залишилось 16
Шановні члени Комітету,
Я, Приходько Святослав Олександрович, військовослужбовець Збройних сил України, звертаюсь до вас із пропозицією законопроекту, спрямованого на покращення системи нарахування додаткової грошової винагороди військовослужбовцям Збройних сил України за виконання завдань за призначенням. Моя пропозиція полягає у наступному:
Пропозиція законопроекту:
1. Централізація нарахувань додаткової грошової винагороди:
Запровадження єдиної централізованої системи, що автоматично нараховує додаткову грошову винагороду військовослужбовцям за виконання завдань. Це дозволить зменшити кількість помилок, прискорити процес виплат та забезпечити прозорість системи.
2. Автоматизація процесу нарахувань:
Використання сучасних інформаційних технологій для автоматичного розрахунку та нарахування додаткової грошової винагороди на основі виконаних завдань та встановлених критеріїв. Це дозволить уникнути бюрократичних затримок та забезпечити своєчасність виплат.
3. Інтеграція з існуючими системами обліку:
Інтеграція нової системи з уже існуючими системами обліку військовослужбовців та їхніх завдань. Це забезпечить узгодженість даних та підвищить ефективність адміністрування.
Очікувані результати:
1. Підвищення ефективності та своєчасності виплат додаткової грошової винагороди військовослужбовцям.
2. Зменшення бюрократичних процедур та мінімізація людського фактора у процесі нарахувань.
3. Забезпечення прозорості та справедливості нарахувань, що підвищить мотивацію військовослужбовців.
4. Оптимізація витрат на адміністрування системи нарахувань.
Врахування можливих ризиків та пропозиції щодо їх мінімізації:
1. Технічні складнощі:
Запровадження пілотного проекту для тестування системи перед повномасштабним впровадженням, що дозволить виявити та усунути можливі технічні проблеми.
2. Спротив з боку адміністративного апарату:
Проведення інформаційної кампанії та навчання персоналу щодо переваг нової системи. Важливо залучити керівництво військових частин та інших зацікавлених сторін до процесу впровадження.
3. Забезпечення безпеки даних:
Використання сучасних методів захисту інформації для запобігання несанкціонованому доступу та забезпечення конфіденційності даних військовослужбовців.
Висновок:
Впровадження запропонованого законопроекту сприятиме підвищенню ефективності системи нарахування додаткової грошової винагороди військовослужбовцям, забезпечить своєчасність виплат, зменшить бюрократичні процедури та підвищить мотивацію військовослужбовців до виконання завдань. Це позитивно вплине на боєздатність та моральний стан Збройних сил України.
Підписів 6
Днів залишилось 37
Кримінальний кодекс України доповнити статтею 82.1:
Заміна покарання або його невідбутої частини у виді обмеження , позбавлення волі на пробаційний нагляд за місцем проживання.
1. Покарання або його невідбута частина у виді обмеження , позбавлення волі можуть бути замінені судом на пробаційний нагляд за місцем проживання, строк якого обчислюється з дня заміни. У цих випадках покарання призначається в межах строків , установлених у Загальній частині КК України для даного виду покарання , і не повинне перевищувати невідбутого строку покарання призначеного вироком.
2.У разі заміни основного покарання або його невідбутої частини пробаційним наглядом , засудженого може бути звільнено також і від додаткового покарання у виді позбавлення права займати певні посади чи займатися певною діяльністю.
3. Заміна покарання або його невідбутої частини у виді обмеження , позбавлення волі пробаційним наглядом може бути застосована , якщо засуджений став на шлях виправлення , якщо він не становить значної суспільної небезпеки , якщо діяння за яке його було засуджено втратило суспільну небезпечність , коли засудженого можна перевиховати без ізоляції від суспільства , якщо у засудженого є на утриманні хворі батьки або неповнолітні діти , якщо засуджений сплачував і бажає сплачувати аліменти на їх утримання , якщо засуджений захворів на хворобу яка перешкоджає подальшому відбуванню покарання .
4. До осіб , яким покарання замінене у виді пробаційного нагляду , може бути застосоване умовно -дострокове звільнення за правилами передбаченими статтею 81 КК України.
5. Якщо особа , відбуваючи покарання у виді пробаційного нагляду , вчинить нове кримінальне правопорушення , суд до покарання за знову вчинене кримінальне правопорушення приєднує невідбуту частину покарання у виді пробаційного нагляду за правилами , передбаченими у статтях 71і 72 КК України .