ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ЕЛЕКТРОННІ ПЕТИЦІЇ

Перелік оприлюднених петицій.

  • Вимагаємо повернути залізничникам, які безпосередньо здійснюють організацію залізничних перевезень та забезпечують безпеку руху поїздів, право дострокового виходу на пенсію за вислугу років.

    Підписів 13964

    Днів залишилось 39

    Бубняк Вадим Михайлович
    Оприлюднена
    04 березня, 2019
    04 червня, 2019
    39
    13964

    ТЕКСТ ЕЛЕКТРОННОЇ ПЕТИЦІЇ
    до Верховної Ради України щодо відновлення права виходу на пенсію за вислугу років для деяких категорій працівників підприємств залізничного транспорту України

    Внаслідок прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 3 жовтня 2017 року, № 2148-VIII скасовано право виходу на пенсію за вислугу років залізничникам, працюючим на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком. Водночас водіям міського транспорту – автобусів, тролейбусів, трамваїв - таке право залишено!
    Відтоді позбавлено права дострокового виходу на пенсію майже 43 тисячі залізничників за професіями і посадами:
    – бригади магістральних залізниць, зайняті на поточному утриманні, ремонті колій та штучних споруд на дільницях з інтенсивним рухом поїздів;
    – електромонтери і електромеханіки контактної мережі магістральних залізниць;
    – майстри (шляхові, мостові, тунельні) магістральних залізниць, зайняті на поточному утриманні, ремонті колій і штучних споруд на дільницях з інтенсивним рухом поїздів;
    – машиністи автомотрис і мотовозів;
    – машиністи і помічники машиністів тепловозів, електровозів, дизель-поїздів, електропоїздів (секцій);
    – машиністи-інструктори локомотивних бригад;
    – механіки рефрижераторних поїздів (секцій);
    – монтери колії магістральних залізниць, зайняті на поточному утриманні, ремонті колій і штучних споруд на дільницях з інтенсивним рухом поїздів;
    – оглядачі вагонів магістральних залізниць, зайняті на пунктах технічного (технічного і комерційного) обслуговування вагонів станцій позакласних, 1 та 2 класу;
    – оглядачі-ремонтники вагонів магістральних залізниць, зайняті на пунктах технічного (технічного і комерційного) обслуговування вагонів станцій позакласних, 1 та 2 класу;
    – поїзні диспетчери і старші поїзні диспетчери;
    – регулювальники швидкості руху вагонів;
    – ремонтники штучних споруд магістральних залізниць на дільницях з інтенсивним рухом поїздів;
    – складачі поїздів;
    – слюсарі по ремонту рухомого складу магістральних залізниць, зайняті на пунктах технічного (технічного і комерційного) обслуговування вагонів станцій позакласних, 1 та 2 класу;
    – чергові по станціях позакласних і 1 класу, зайняті прийманням, відправленням і пропусканням поїздів на дільницях магістральних залізниць з особливо інтенсивним рухом;
    – чергові та оператори сортувальних гірок на станціях позакласних і 1 класу.

    Висловлюємо свою категоричну позицію проти незаконного і необґрунтованого виключення із законодавства норм щодо призначення пенсій за вислугу років залізничникам та В И М А Г А Є М О:
    Повернути залізничникам, які безпосередньо здійснюють організацію залізничних перевезень та забезпечують безпеку руху поїздів, право дострокового виходу на пенсію за вислугу років – для чого підготувати та розглянути у Верховній Раді України відповідний законопроект.

    СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Припинення повноважень членів Наглядової ради НСТУ

    Підписів 12355

    Днів залишилось 39

    Новиков Станіслав Олегович
    Оприлюднена
    04 березня, 2019
    04 червня, 2019
    39
    12355

    На підставі затвердженої 30 вересня 2010 року Концепції створення і діяльності Національної громадської телерадіокомпанії України Громадською гуманітарною радою при Президентові України було підготовлено проект Закону України «Про Національну громадську телерадіокомпанію України», який і став основою для ухваленого 17 квітня 2014 року Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України». 15 травня 2014 він набрав чинності.
    Законом України від 17 квітня 2014 року «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» передбачено утворення Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ) — юридичної особи, на яку безпосередньо покладається функціонування новоствореної системи Суспільного телебачення і радіомовлення. Нагляд за діяльністю НСТУ має здійснювати Наглядова рада, яка затвердила місію суспільного мовлення: «Захищати свободи в Україні. Надавати суспільству достовірну та збалансовану інформацію про Україну та світ, налагоджувати громадський діалог задля зміцнення суспільної довіри, розвитку громадянської відповідальності, української мови та культури, особистості та українського народу».
    Відповідно до ст. 3 зазначеного закону діяльність НСТУ провадиться на принципах:
    всебічного, об'єктивного і збалансованого інформування про суспільно значущі події в Україні та за кордоном;
    дотримання норм суспільної моралі, традицій і культури Українського народу, поширення сімейних цінностей та зміцнення ролі традиційної сім'ї у розбудові українського суспільства;
    пріоритету суспільних інтересів над комерційними та політичними;
    чіткого відокремлення фактів від коментарів та оцінок;
    вільного вираження поглядів, думок і переконань;
    незалежності управління та поточної діяльності від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
    участі громадськості в управлінні та формуванні програмної політики;
    відсутності дискримінації за будь-якою ознакою;
    прозорості та відкритості діяльності.
    Відповідно до закону, основними завданнями НСТУ є:
    об'єктивне, повне, своєчасне і неупереджене інформування про суспільно значущі події в Україні та за кордоном;
    забезпечення збалансованого і прозорого доступу суб'єктів суспільно-політичного життя до програм (передач) дискусійного формату, зокрема у вигляді дебатів;
    сприяння консолідації українського суспільства;
    розвиток і зміцнення статусу української мови та культури, сприяння розвитку мов і культур національних меншин;
    сприяння якнайповнішому задоволенню інформаційних, культурних та освітніх потреб населення України, у тому числі шляхом створення та поширення економічних, історично-документальних, культурно-мистецьких, навчально-пізнавальних, розважальних, спортивних програм, програм для дітей та молоді, людей з обмеженими фізичними можливостями, національних меншин, інших соціальних груп;
    оперативне інформування населення про надзвичайні ситуації, що становлять загрозу життю чи здоров'ю людей;
    надання громадянам України затребуваних інформаційних продуктів, відсутніх на комерційному ринку;
    сприяння зміцненню міжнародного авторитету України.
    Під час час виконання своєїх функцій, зазначеним органом порушені вище зазначені принципи та завдання, а саме:
    член правління Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ) Олександра Кольцова, за інформацією видання «Обозреватель» та ряду інших офіційних джерел, покладає на переможницю національного відбору на Євробачення-2019 співачку MARUV, диплоиатичні зобовязення, що у свою чергу ставить політичні інтереси понад суспільні, одже виконавця обрали більшісттю, глядачі.
    Крім того під час виконання своїх завдань НСТУ не відокремлюючи факти від коментарів та оцінок, своїми діями, щодо ситуації навколо зазначеного заходу, призводять до зменьшення міжнародного авторитету України, про що свідчать міжнародні засоби масової інформації.
    Враховуючи вище зазначене, прошу внести до ст. 10 ЗУ «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», доповнення, а саме можливість припинення повноважень члена Наглядової ради НСТУ у випадку порушення принципів чи завдань, після чого припинити повноваження членів Наглядової ради НСТУ причетних до зазначених діянь.

    ІНФОРМАЦІЙНА ПОЛІТИКА, ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ   
  • Забезпечити обов'язковість проведення дебатів на виборах Президента

    Підписів 3364

    Днів залишилось 67

    Теплухін Олексій Володимирович
    Оприлюднена
    02 квітня, 2019
    02 липня, 2019
    67
    3364

    Законодавчо впровадити обов'язковість проведення виборчих дебатів кандидатів в президенти перед кожним туром голосування.

    Необхідність такої процедури підтверджується світовим досвідом.
    Тільки на відкритих публічних дебатах кандидати зможуть оперувати не політичними лозунгами, а обговоренням реальних справ, планів та шляхів їх реалізації. Україна не має достатньо часу, аби побудувати аналогічні традиції шляхом спроб та помилок, як це зробили інші країни. Кандидат, який відмовився від дебатів в цих країнах, втрачає підтримку виборців.
    Так само він втратить підтримку виборців, якщо публічно покаже, що не має ані досягнень, ані мети, ані планів по вирішенню поточних державних проблем.
    На теперішній час такому кандидату достатньо уникати інтервью та запрошень на телеканали, що не належать йому або його спонсорам, і сподіватись на свою медійну популярність. Яка може не мати нічого спільного із рисами, необхідними для того, щоб обіймати відповідальну посаду.

    ДЕРЖАВНЕ БУДІВНИЦТВО, АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ   |   ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН   
  • Відміна айфом в Україні. Доопрацювання та оновлення навчальних планів у медичних ВНЗ.

    Підписів 1526

    Днів залишилось 74

    Колосовська Анна
    Оприлюднена
    08 квітня, 2019
    08 липня, 2019
    74
    1526

    Ми - студенти медичних ВНЗ України, просимо Вас допомогти у вирішенні питання незаконності і складання студентами медиками, які навчаються за спеціальністю 222 «Медицина», іспиту ЄДКІ, в який входять КРОК 1 на іноземній мові та іспит IFOM згідно з постановою № 334 від 28 березня 2018 р. Опираючись на звернення учасників робочої наради ректорів, перших проректорів, директорів, деканів та начальників навчальних відділів закладів вищої освіти до Міністерства Охорони Здоров’я було вказано наступне:
    Постанова прийнята у 2018 році, але розповсюджується в т.ч. на студентів, які вступили до закладів вищої медичної освіти, та, відповідно, уклали договори на надання освітніх послуг навчальними закладами у 2016 році. Враховуючи відсутність затверджених стандартів вищої освіти, освітня послуга вступникам 2016 року надається на основі розроблених робочими 3 групами МОЗ України проектів стандартів (наказ МОЗ від 09.11.2015 № 733), якими складання іспиту з іноземної мови професійного спрямування та міжнародного іспиту з основ медицини не передбачалося. А тому у програми підготовки цих студентів та у вартість їхнього навчання витрати на проведення цих іспитів не закладалися.
    Щодо підготовки до складання міжнародного іспиту з основ медицини. Стандарти, на яких базується зміст міжнародного іспиту з основ медицини відсутній, перелік дисциплін, які до нього входять, та послідовність їх вивчення, не відповідають навчальним планам, які використовують навчальні заклади. Тому проведенню цього іспиту має передувати етап зміни змісту підготовки.
    Також відповідно до закону України Про вищу освіту статті 48.1 та конституції України статті 10. Державною мовою в Україні є українська мова, а мовою викладання у закладах вищої освіти є державна мова, що унеможливлює складання іспиту КРОК 1 на іноземній мові.
    За весь час свого існування на національному рівні іспит IFOM BSE (базові науки) не проводився жодного разу в жодній країні, а іспит IFOM CSE (клінічні науки) проводився та проводиться тільки у ТРЬОХ країнах: Республіках Коста-Рика та Панама, а також в Омані. Майже в усіх країнах іспит IFOM використовується або в індивідуальному порядку (студентом у центрі тестування Prometric), або окремими клінічними установами, або окремими вищими медичними навчальними закладами.
    Просимо допомогти нам у вирішенні даної проблеми, а саме відмінити айфом та подальше корегування навчальних планів наступних навчальних років. Лише разом ми зможемо забезпечити дійсне підвищення якості освіти та контролю знань замість введення чергового іспиту "для галочки".

    ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ   
  • Скасування пільг депутатам зменшення заробітної плати

    Підписів 1397

    Днів залишилось 10

    Сидоренко Владислав
    Оприлюднена
    06 лютого, 2019
    06 травня, 2019
    10
    1397

    Депутат має бути ближче до народу. Скасувати пільги, зменшення заробітної плати до середньої. І вилучення автопарку.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Призначити позачергові вибори Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови

    Підписів 1206

    Днів залишилось 50

    Прокопчук Леонід
    Оприлюднена
    14 березня, 2019
    14 червня, 2019
    50
    1206

    Зважаючи на те, що Чернівецька міська рада
    - систематично порушує Статут територіальної громади
    - діє всупереч інтересам громади міста
    - приймає протиправні рішення, які завдають збитків чернівчанам
    - порушує конституційні права та свободи громадян
    - ухиляється від вирішення питань, що належать до її відання
    - неефективно використовує бюджетні кошти, земельні та інші матеріальні ресурси громади
    - знищує комунальні підприємства
    - ігнорує електронні петиції та місцеві ініціативи чернівчан,

    вимагаємо

    призначити позачергові вибори Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови

    ДІЯЛЬНІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН   
  • Вимагаємо розглянути законопроект 9533 та внести зміни до пункту 291.4 статті 291 Податкового кодекса України.

    Підписів 1129

    Днів залишилось 50

    Маланюк Олександр Олександрович
    Оприлюднена
    14 березня, 2019
    14 червня, 2019
    50
    1129

    Спрощена система оподаткування була запроваджена указом призедента України №727/98 у 1998 році з метою стимулювання розвитку малого бізнесу. З того часу по сьогоднішній день в даний закон кілька разів вносились зміни. Останні зміни були прописані 2014 -2015 році.
    Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 року N 71-VIII було внесено зміни до пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України та збільшено граничні обсяги доходів фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку першої групи з 150000 гривень до 300000 гривень, для платників єдиного податку другої групи з 1000000 гривень до 1500000 гривень. 24.12.2015 року N 909-VIII встановлено граничний обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи у розмірі 5000000 гривень.
    Ці зміни діють і на сьогоднішній день . І це при тому, що в головному документі країни - Держбюджеті на 2014 рік курс долара було закладено на рівні 8.3 грн за 1 долар США. А мінімальна зарплата у 2014 році була 1218 грн. Для порівняння у Держбюджеті на 2019 рік долар закладено на 29.4 грн а мінімальна зарплата 4173 грн. А це різниця майже у 4 рази. Крім того за інформацією статистики інфляція за ці роки (2014-2018) склала 104.2%. Комунальні послуги для малого бізнеса також за цей час зросли у кілька разів. Зазначені обставини об'єктивно призводять до зростання валових витрат платників єдиного податку, при цьому дозволений оборот обмежено ще у 2014 році.
    Всі ці фактори призводять до вимушеного скорочення робочих місць, припинення здійснення підприємницької діяльності, тінізації економіки та втрат від надходжень податків і зборів до Державного бюджету України.

    Пропонуємо підтримати законопроект і внести зміни у пункт 291.4статті 291 Податкового кодекса України.

    Дану петицію було створено Тернопільською Фармацевтичною Асоціацією.

    ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • Зменшення кількості народних депутатів у Верховній Раді до 150-100 чоловік

    Підписів 905

    Днів залишилось 16

    Мельничук Тарас Михайлович
    Оприлюднена
    11 лютого, 2019
    11 травня, 2019
    16
    905

    Занадто багато депутатів працює у Верховній Раді, деякі взагалі не появляються на скликання. Неявка ніяк не карається. Тому хочу запропонувати петицію за то, щоб зменшити кількість нароних депутатів в двічі, або і взагалі до 100 чоловік.

    Хотів би, щоб петиція підписали і вона ввійшла в дію з наступних парламенських виборів.

    Дякую за увагу, надіюся на вас співвідчизники.
    Слава Україні

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ІНФОРМАЦІЙНА ПОЛІТИКА, ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ   
  • Легалізація проституції в Україні

    Підписів 658

    Днів залишилось 23

    Шаповалов Даниил
    Оприлюднена
    19 лютого, 2019
    19 травня, 2019
    23
    658

    Наразі проституція в Україні є протизаконною дією, що визначено ст. 302 Кримінального кодексу України та ст. 181-1 Адміністративного кодексу. Проте реалії такі, що проституція в країні має дуже широке поширення і майже не зустрічає спротиву від правоохоронних органів та органів влади.
    Кількість же повій достатньо велика і тенденцій до зменшення їх кількості немає. На обліку у правоохоронних органів знаходиться по одній/ дві й навіть більше тисячі повій на обліку в кожному великому місті. Наразі проституція навіть сприяє значному розвитку корупції в різноманітних силових структурах.
    Я пропоную легалізувати проституцію в Україні та прирівняти і розглядати повій як осіб-підприємців чи запровадити спеціальні місця для надання даних послуг. Відповідні ухвалення забезпечать державу додатковими коштами та зменшать тіньовий незаконний оборот та призведе до декриміналізації в суспільстві. Також повії зможуть покращити свій соціальний статус у розумінні держави та знизиться відсоток безробіття, що позитивно вплине на економіку.
    Прикладом нам слугують Греція, Голландія, Угорщина, Німеччина, Австралія. Країни зуміли успішно провести легалізацію, а до їхнього економічного і туристичного розвитку Україна ще не наблизилася.
    Зрозуміло, що державі потрібно буде контролювати ці процеси для дотримання всіх відповідних умов (вік, медичні огляди, правове ведення діяльності), але вигоди, зазначені вище, значно перевищують ці витрати.

    ЕКОНОМІЧНА, ЦІНОВА, ІНВЕСТИЦІЙНА, ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА, РЕГІОНАЛЬНА ПОЛІТИКА ТА БУДІВНИЦТВО, ПІДПРИЄМНИЦТВО  |   ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА  |   ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • Стягнення з зарплати депутатам Верховної Ради України через відсутність на робочому місці

    Підписів 531

    Днів залишилось 31

    Протиняк Василь Ігорович
    Оприлюднена
    27 лютого, 2019
    27 травня, 2019
    31
    531

    З депутата, котрий без поважних причин пропустив засідання Верховної Ради України (ВРУ):
    1 раз - стягнути 15% від зарплати;
    2 рази - стягнути 30% від зарплати;
    3 рази - стягнути 50% від зарплати;
    4 рази - стягнути 75% від зарплати;
    5 раз і більше - позбавлення мандата.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • Заборонити "контактні" зоопарки

    Підписів 527

    Днів залишилось 5

    Корсунський Євген Сергійович
    Оприлюднена
    01 лютого, 2019
    01 травня, 2019
    5
    527

    Українці за заборону "контактних"
    зоопарків!

    В той час, як багато людей у світі сьогодні заклопотані
    збереженням планети і вихованням підростаючогопокоління у дусі дбайливого відношення до природи і тварин, в Україні набирає оберти жахлива по своїй жорстокості комерційна розвага - так звані "контактні", або "зворушливі"
    зоопарки, де десятки (сотні) людей за грошову плату можуть впродовж дня мацати тварин. Пожадливість позбавлених совісті і моральних принципів комерсантів за підтримки корумпованих чиновників
    дозволила перетворити живих істот, що відчувають, на неживі іграшки, яких, усупереч їх волі, можна цілий день тискати, брати на руки, ганяти по клітині, безперервно будити під час сну і навіть возити за
    замовленням багатих клієнтів на шумні свята і гуляння.

    Здавалося б, в прогресивному суспільстві ХХI століття
    подібне низькопробне явище повинне вважатися
    абсолютною дикістю: китайська екзекуція з позбавленням людини сну викликає шок у сучасної людини, педагогічні школи учать батьків жорстко присікати спроби дитини турбувати тварин тільки тому, що захотілося пограти, пояснюючи дітям, що
    споживче, бездушне відношення до живий істота неприпустимо.
    Проте, бізнес на безправ'ї тварин
    продовжує процвітати і вводити в оборот навіть рідкісних, зникаючих на планетітварин.


    Відвідувачі "контактних" зоопарків проходять у вольєри до тварин з немитими руками, годують і гладять їх у верхньому одязі, приносячи і відносячи з собою міріадипатогенних організмів, які після десятків рук залишаються у роті і на шерсті тварин, в підстилці. Імунна система тварини, позбавленого моціону і нормальної життєдіяльності, працює і
    так зі збоями, а при такому колосальному навантаженні на неї тварина безупинно хворіє і стає "розсадником" хвороб для дітей.

    В'язнями контактних зоопарків стають тварини з різних кліматичних зон, вимагаючі абсолютно різні температурні режими, освітлення, вологість та інші умови, які просто неможливо задовольнити в залах Торгових Центрів.


    Аргумент про те, що в "контактному" зоопарку діти залучаються до природи в міських умовах, не витримує ніякої критики. Залучення до природи - ця взаємодія з нею в природних умовах. Наприклад,
    годування птахів або спостереження за комахами, що
    доступно навіть в міському середовищі. Дитина
    по-справжньому полюбить природу, якщо перейметься красою, неповторністю і внутрішньою цінністю наших побратимів по планеті, що оточують нас в повсякденному житті.

    Хотів би хто-небудь з людей провести усе своє життя в ув'язненні, піддававшись з ранку до ночі тисканню
    з боку сторонніх для нього істот? Ні? Ми теж цього не хочемо! І не хочемо, щоб це робили з іншими живими істотами, що мають, як і ми, право на життя ізахист від страждань.

    Ми просимо Вас припинити по всій країні діяльністьнезаконних, антипедагогічних, небезпечних для людей і жорстоких по відношенню до тваринних закладів -"контактних" зоопарків.

    ЕКОЛОГІЯ ТА ПРИРОДНІ РЕСУРСИ   
  • Винесення на розгляд Проекту закону 6644 від 23.06.2017 (щодо дотримання учасниками ринку автомобільних вантажних перевезень норм законодавства в частині вагових та габаритних параметрів транспортних засобів)

    Підписів 418

    Днів залишилось 42

    Безверхий Максим Анатольевич
    Оприлюднена
    07 березня, 2019
    07 червня, 2019
    42
    418

    Проект закону 6644 посилює відповідальність учасників ринку вантажних автомобільних перевезень за недотримання допустимих норм при здійсненні таких перевезень та запроваджує штрафи для відправників вантажу.

    ТРАНСПОРТ І ЗВ’ЯЗОК   
  • Негайно зменшити ціну на газ для населення !

    Підписів 415

    Днів залишилось 29

    Острижнюк Віталій Васильович
    Оприлюднена
    25 лютого, 2019
    25 травня, 2019
    29
    415

    Зменшити ціну на газ для населення мінімум у 2 рази, паралельно збільшити видуботок власного газу, модернізувати старі системи з видуботку, встановити відповідальність за збільшення темпів видуботку газу.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО  |   СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Про захист дерев-медоносів в лісосмугах, лісах та населених пунктах.

    Підписів 389

    Днів залишилось 60

    Глинський Олександр Володимирович
    Оприлюднена
    25 березня, 2019
    25 червня, 2019
    60
    389

    Останніми роками в Україні масово на дрова вирубуються дерева-медоноси, особливо акація, верба, липа. Тисячі кубів дров щорічно спалюються в котельних та приватних домівках. Все це робиться під виглядом санітарних рубок, благоустрою, або просто незаконними порубами і т.д. Але, головна проблема - це знищення медоносної бази що неминуче може призвести, до поглиблення кризи у вітчизняному бджільництві, котре зараз переживає різкий спад. В свою чергу держава не доотримуватиме валютну виручку, не створюватимуться робочі місяця (пасічники, столяри, виробники інвентарю, продавці, експортери, транспортники і т.д.). Не варто забувати й про те, що бджоли є основними запилювачами і зменшення популяції комах призведе до втрат у врожайності не тільки на полях, а й садках, приватних городах. Зважаючи, що Україна, де-факто, експортно-орієнтована аграрна держава, то питання бджільництва є не тільки на часі, а й опосередковано зачіпає значну частину аграрного сектору.
    Тож, в даній петиції ми просимо Верховну Раду на законодавчому рівні заборонити вирубку медоносних дерев згідно переліку медоносів України. Дозволити вирубку виключно сухих дерев та дерев, які після обстеження комісії, визнані як такі, що можуть становити небезпеку людям (як правило - дерева в містах і селах біля доріг та будівель). Посилити відповідальність за вирубку дерев-медоносів (окрім приватних садиб та земельних ділянок) у десятикратному розмірі від суми штрафів передбачених нині за незаконний "поруб" твердої породи дерева дуб. Заборонити державним і комунальним котельним приймати дрова з дерев медоносів ввівши для посадових осіб кримінальну відповідальність за порушення даної норми. Зобов'язати комунальні та державні заклади в обов'язковому порядку на місцях, де були вирубані медоноси, висаджувати такі ж дерева.
    Потурбуймося про майбутнє сьогодні, адже дерева ростуть роками!

    АГРАРНА ПОЛІТИКА І ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ЕКОЛОГІЯ ТА ПРИРОДНІ РЕСУРСИ   
  • Скасувати принцип “прописки” — забезпечити свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні

    Підписів 377

    Днів залишилось 26

    Ганжа Тетяна Миколаївна
    Оприлюднена
    22 лютого, 2019
    22 травня, 2019
    26
    377

    В Україні досі діє так званий закон “про прописку” (хоч тепер це називається реєстрація місця проживання (РМП)), що обмежує свободу пересування та вільний вибір місця проживання. Основна функція РМП — повідомляти державі місце проживання, за яким особі зручно брати участь у виборах, відвідувати медичні заклади та отримувати адміністративні послуги. У чинному законі РМП пов’язана з правом власності на житло, тому до 30% українців, що мешкають не за “пропискою”, можуть отримати ці послуги від держави лише на тій території, де мають житло, щоб зареєструватися, а не там, де проживають насправді.

    Так, близько 10 млн українців, які мешкають не за “пропискою”, часто НЕ МОЖУТЬ:
    - проголосувати на місцевих виборах;
    - влаштувати дитину в школу або садочок;
    - зареєструвати місце проживання дитини;
    - оформити паспорт;
    - вклеїти фото в паспорт у 25 і 45 років;
    - отримати пільги від органів місцевого самоврядування;
    - стати підприємцем та сплачувати податки, подавати відповідну звітність;
    - подавати позов у місцевий суд, отримувати судові виклики (адже вони надходять за РМП) і відповідно брати участь у судовому процесі;
    - безоплатно скористатися послугами вузькопрофільних лікарів місцевої поліклініки (до старту ІІ черги медреформи);
    - сплачувати податки і підтримувати громаду, на території якої вони проживають.

    Через чинний закон, дані про територіальне розміщення населення значною мірою спотворені. Місцеві бюджети наповнюються нерівномірно. Громадяни, — які переїхали в інше місто й не мають там власного житла для “прописки”, а орендодавець не хоче їх реєструвати, — позбавлені базових прав.

    Всі, хто нижче підписалися, вимагають від Верховної Ради проголосувати за Проект Закону “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” #9218, який запровадить декларативний принцип реєстрації місця проживання і дозволить самостійно реєструвати ФАКТИЧНЕ місце проживання у ЦНАПі, онлайн.

    Вимагаємо шляхом внесення змін до законодавства:

    а) забезпечити свободу пересування громадян;
    б) забезпечити право реєструвати фактичне місце реєстрації;
    в) забезпечити за ФАКТИЧНИМ місцем реєстрації, а не “пропискою” — голосування та участь у місцевих виборах, оформлення паспорта громадянина, реєстрацію дитини до школи, реєстрацію місця проживання дитини, отримання пільг від органів місцевого самоврядування, оформлення, сплату податків і подачу звітності, якщо особа є підприємцем, та участь у судовому процесі.
    в) забезпечити декларативний принцип РМП замість дозвільного;
    г) відділити РМП від права проживання в житлі та права на житло.

    Підписанти:

    Громадська палата аудиторів, юристів та економістів
    Офіс реформи адміністративних послуг

    ЖИТЛОВА ПОЛІТИКА  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Притягнути до відповідальності осіб які виконали НЕЯКІСНІ роботи з відновлення, ремонту, будівництва авто-дорожного покриття.

    Підписів 375

    Днів залишилось 9

    Волков Олег Сергійович
    Оприлюднена
    05 лютого, 2019
    05 травня, 2019
    9
    375

    Шановні народні обранці. Звертаюсь до Вас із кричущою проблемою!

    Ви всі є свідками того, на скільки сильно зіпсувались окремі ділянки автомобільних шляхів, які були профілактично чи каітально ремонтовані за період 2018-го року. Тому прошу Вас відреагувати на проблему яка щодня витягує із наших кишень кошти на ремонт авто, або навіть може становити загрозу життю та здоров'ю особам що керують та користуються т/з.

    Оскільки наша країна бере курс на євроінтеграцію, нам варто відповідати встановленим там стандартам.

    Прошу Вас створити тимчасову комісію для виявлення та покарання осіб, чия халатність, бездіяльність чи спрямована шкода спричинили такий стан дорожного покриття на окремих ділянках автомобільних шляхів.

    Щиро сподіваюсь на Вашу підтримку та активну дію. З повагою!

    ДЕРЖАВНЕ БУДІВНИЦТВО, АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ   |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ТРАНСПОРТ І ЗВ’ЯЗОК   
  • Доступне розмитнення автотранспорту

    Підписів 334

    Днів залишилось 23

    Жирун Олексій Сергійович
    Оприлюднена
    19 лютого, 2019
    19 травня, 2019
    23
    334

    Потрібно перестати лобіювати інтереси бізнесменів, зробити розмитнення автотранспорту доступним для кожного. Зробити розмитнення автомобілів які не старше 15 років фіксованим 300 евро., І плюс по 100 евро за кожний рік автомобіля, який привисив вік 15 років. Також зробити доступною і обов'язковою тимчасову реєстрацію автомобілів,які перебувають на території України більше 1 місяця. Встановити ціну за тимчасову реєстрацію 25 евро на місяць або 300 евро на рік.Всі розцінки повинні не залежити від марки автомобілів або їх класу, має значення лише вік який і буде впливати на ціни.Данна схема розмитнення принесе більше надходжень до бюджету,та зробить доступними мрію чи необхідність кожниї сім'ї поміняти свій старий 20 річний автомобіль на більш безпечніший. Я вважаю що автомобіль це не повинно бути розкіш, це необхідність для кожної сім'ї.

    ТРАНСПОРТ І ЗВ’ЯЗОК  |   ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • Прохання вирішити проблему легалізації зброї для рядових громадян.Ми маємо на це право затверджене Конституцією України!

    Підписів 328

    Днів залишилось 4

    Виговський Богдан Віталійович
    Оприлюднена
    31 січня, 2019
    30 квітня, 2019
    4
    328

    Якi ж аргументи можна навести на користь надання українцям права вiльно купувати зброю для самозахисту?Насамперед, Конституцiя України надає кожнiй людинi право захищати своє життя. Заборона вільного доступу до зброї є порушення принципів демократії та Конституції України. Статтею 27 Основного Закону України, згідно з якою кожен громадянин має право на захист свого життя та здоров’я від протиправних зазіхань, та ст. 36 Кримінального кодексу України, відповідно до якої не має нести кримінальну відповідальність застосування зброї для захисту від нападу озброєної особи або нападу групи осіб, а також для відвернення протиправного насильницького вторгнення у житло чи інше приміщення. Відповідно, реалізація цього конституційного положення передбачає можливість використання зброї.
    Законодавство України на даному етапі не може врегулювати всіх аспектів при вільному доступі до права володіння зброєю. На сьогодні обіг зброї в Україні затверджений Інструкцією до наказу МВС від 28.08.1998 р. № 622. Отже, варто констатувати, що на сьогодні одну з найважливіших сфер суспільства, яка пов’язана з обігом зброї в Україні, регламентує лише один нормативно-правовий акт – зазначена Інструкція, яка є внутрішнім документом МВС. Незважаючи на численні спроби на законодавчому рівні врегулювати питання обігу зброї в державі та створити дієві механізми суворої відповідальності за незаконне її використання, в Україні, на жаль, відсутній єдиний закон, який регулює зазначені відносини у сфері придбання та обігу зброї .
    Поширена думка, що українське суспiльство поки що не готове до легалiзацiї зброї з причини, що культура поводження зi зброєю в Україні ще надто низька [37]. Разом з тим за висновками деяких учених, рівень злочинності зменшується в рази, якщо населення має право легально купувати, зберігати, носити та застосовувати короткоствольну зброю з метою самооборони. Чим вищий рівень легального озброєння населення, тим вищий рівень демократії у країні, соціальної відповідальності суспільства в цілому, і навпаки. Повна відсутність зброї у пересічного населення властива лише тоталітарним режимам, що проводять жорсткий терор.

    Вчені, розглядаючи зарубіжний досвід легалізації зброї, доходять висновку, що легалізація вогнепальної зброї економічно дуже вигідна, оскільки приносить значний дохід від продажу зброї та комплектуючих, її технічного обслуговування; ліцензій і курсів з користування; податку на зброю. Крім того, держава отримує колосальну економію від скорочення працівників силових структур. Рішення про легалізацію зброї не пов’язане з економічною, соціальною чи криміногенною ситуацією – воно лежить лише у політичній площині. Наявність зброї у цивільного населення створює психологічний дискомфорт у владної еліти, змушує її рахуватися з думкою громадян, нести соціальну відповідальність за прийняті рішення. У разі істотного обмеження прав виборців їх уже не вдасться розігнати гумовими кулями, водометами і сльозогінним газом, а розпочинати громадянську війну заради захисту інтересів олігархічного клану ніхто не наважиться. Не потрібно застосовувати зброю, лише сама її наявність у населення тримає у страху і змушує дотримуватися закону всіх без винятку .

    На питання, чи доцільним є нині запровадження права на вільне володіння нарізною вогнепальною зброєю в Україні, враховуючи специфіку суспільно-політичної ситуації, а також тенденції до наростання катаклізмів і боротьби за ресурси у світі, відповіді авторитетних осіб кардинально різняться. Наведемо їх.

    Так, «за» висловлюються такі авторитетні особи:

    Г. Учайкін, голова наглядової ради ВГО «Українська асоціація власників зброї»: «Нарізну вогнепальну зброю дозволити можна, а травматичну – ні. Нарізна вогнепальна зброя, перш за все, це зброя, яка може бути ідентифікована працівниками правоохоронних органів. Вона перед продажем проходить процедуру відстрілу, а тому кожна куля і гільза знаходяться на контролі. Тобто можна легко віднайти хто, і з якого пістолета стріляв. А коли ми говоримо про травматичну зброю, то її неможливо ідентифікувати. Щодо вищезазначеної поправки до Конституції США відносно права громадян на носіння вогнестрельної зброї, Г. Учайкін пояснює, що це стало можливим тому, що американський народ сильніший за державу, а у нас все навпаки. Зброя – чинник, який серйозно впливає на свідомість народу, розвиток країни».

    В. Бандура, адвокат: «Потрібно однозначно, але підхід при визначенні людей, які мають право володіти зброєю має бути дуже і дуже делікатним. Тому, що під цих власників можуть підписатися і психічно хворі, і колишні судимі, люди схильні до зловживання спиртним та інші категорії.
    При любові до хабарів українських чиновників ми можемо отримати просто катастрофічну картину, коли дозволи видаватимуть людям, яким не можна мати зброю». Він за те, щоб дієздатна, розумово здібна, відповідальна людина мала нарізну короткоствольну зброю. Адвокат упевнений, що законом про зброю у державних органів буде відібрано левову частку їхніх прибутків і тому вони категорично проти нього.

    Ю. Романюк, екс-депутат Івано-Франківської облради: «Я прихильник легалізації в Україні легкої нарізної зброї, для гарантованого забезпечення конституційних прав і свобод людини на право захисту і оборони, недоторканості вланого житла та іншої власності, у зв’язку із абсолютною, тотальною неспроможністю органів внутрішніх справ та інших органів правопорядку належно виконувати положення Конституції та інших законів України. Більше того, самі охоронні органи є чи не найбільшою загрозою та небезпекою конституційним правам та свободам людини. Вони виконують виключно політично заангажовані функції по захисту правлячого режиму. А для таких випадків як було із Брейвіком, то тут навіть немає необхідності легалізовувати зброю. Він її і так має нелегально. Ніякий дозвіл не зупинить того, хто хоче вчинити вбивство. Людей в Україні вбивають із нелегалізованої, а краденої або придбаної на чорному ринку зброї. Із зареєстрованої ніхто нікого вбивати не буде».

    Д. Корчинський, лідер партії «Братство»: «У нас фактично запроваджено таке право. Будь-яка людина, яка несудима, може дуже легко придбати нарізну вогнепальну зброю, а в багатьох людей вона вже є. Безумовно, що це необхідно. У нас не було жодного серйозного міжнаціонального конфлікту за ці роки. Публіка схильна до покори і тому дуже спокійно можна давати їй зброю».

    І. Ткач, інформаційний аналітик та спеціальний кореспондент газети «Вікна»: «Є сотні аргументів проти вільного володіння зброї, але вони всі – ніщо супроти того, що зброя – перш за все відповідальність, взаємоповага і безпека. Держава, як апарат насильства над своїми громадянами, може їм дозволити мати зброю тільки тоді, коли розуміє свою «порочність». Баланс і справедливість може тримати тільки вільна озброєна людина.
    Думки громадян звісно різняться.Хтось підтримує цю ініціативу,а хтось проти,але з точністю можу сказати одне:громадяни України мають на це право,а на даний момент ми маємо порушення принципів демократії та Конституції України!

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН   
  • Упорядкування законодавства про оплату праці в освіті: 1. Усунути штучні перепони до виконання частини 2 статті 61 Закону «Про освіту» про мінімальну межу посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії. 2. Усунути протиріччя між Законом України «Про оплату праці» та Законом України «Про освіту» шляхом внесення відповідних змін до Закону України «Про оплату праці».

    Підписів 313

    Днів залишилось 50

    Гриб Віталій Вячеславович
    Оприлюднена
    15 березня, 2019
    15 червня, 2019
    50
    313

    28.09.2017 року набув чинності Закон України «Про освіту». Вказаним законом передбачені високі стандарти та гарантії держави у соціальному забезпеченні педагогічних та науково-педагогічних працівників.
    Так, частиною 2 статті 61 цього Закону передбачено мінімальну межу посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії. Такий посадовий оклад не може бути нижчим трьох мінімальних заробітних плат.
    Посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії підвищується не менше ніж на 10 відсотків.
    Здавалось, що питання з низькою оплатою праці педагогічних працівників вирішено назавжди.
    Проте, в Прикінцевих та Перехідних положеннях передбачено два пункти, які перенесли втілення згаданої норми на далеке майбутнє.
    Спочатку абзацом 3 пункту 1 встановлено введення в дію частини 2 статті 61 цього Закону з 1 січня 2018 року, а підпункту 1 пункту 6 розділу XII передбачено поетапну реалізацію цієї статті до 2023 року, передбачивши при цьому щорічне збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії до чотирьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб пропорційно розміру збільшення доходів Державного бюджету України порівняно з попереднім роком, і затвердити відповідні схеми посадових окладів (ставок заробітної плати).
    Абзацами 7 та 8 підпункту 2 пункту 6 розділу XII передбачено обов’язок Кабінету Міністрів України протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом:
    привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом;
    забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
    Виходячи з наведених положень Кабінет Міністрів України повинен був прийняття та приведення у відповідність до цього Закону нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
    Станом на сьогоднішній день вказаний пункт не виконано. Як вбачається із звіту Міністерства освіти та науки України за 2018 рік розроблення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення посадових окладів педагогічних і науково-педагогічних працівників» знаходиться у процесі виконання.
    Крім цього в Оперативному плані Міністерства освіти і науки на 2019 рік, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 25.01.2019 р. № 61 не заплановано відповідної діяльності Міністерства.

    Таким чином, частина 2 статті 61 Закону України «Про освіту» не виконується.
    Усунути штучну перепону до виконання цієї норми можна наступним шляхом :
    Підпункт 1 пункту 6 Прикінцевих та Перехідних положень Розділу ХІІ Закону України «Про освіту» викласти в наступній редакції.
    «забезпечити реалізацію положення частини другої статті 61 цього Закону, передбачивши при цьому збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії, що дорівнює чотирьом прожиткових мінімумів для працездатних осіб».

    Крім цього, необхідно усунути протиріччя між Законом України «Про оплату праці» та Законом України «Про освіту» шляхом внесення відповідних змін до Закону України «Про оплату праці».
    Так, частина третя статті 8 Закону України «Про оплату праці» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, № 17, ст.121) містить перелік категорій працівників, умови розміру оплати праці яких визначаються законом. Зважаючи на те, що умови праці педагогічних та науково-педагогічних працівників передбачені статтею 61 Закону України «Про освіту» виникає певна колізія.
    Зважаючи на це вважаємо за доцільне внесення відповідних змін до Закону України "Про оплату праці", а саме-
    Частину третю статті 8 Закону України «Про оплату праці» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, № 17, ст.121) після слів «Умови розміру оплати праці» доповнити словами «педагогічних і науково-педагогічних працівників».

    У зв'язку з цим просимо Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти та членів цього Комітету - народних депутатів України, як суб'єктів законодавчої ініціативи :

    Внести до Верховної Ради України законопроект Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
    щодо упорядкування законодавства про оплату праці в освіті, у якому:
    1. Підпункт 1 пункту 6 Прикінцевих та Перехідних положень Розділу ХІІ Закону України «Про освіту» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст.380) викласти в наступній редакції.
    «забезпечити реалізацію положення частини другої статті 61 цього Закону, передбачивши при цьому збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії, що дорівнює чотирьом прожиткових мінімумів для працездатних осіб».
    2. Частину третю статті 8 Закону України «Про оплату праці» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, № 17, ст.121) після слів «Умови розміру оплати праці» доповнити словами «педагогічних і науково-педагогічних працівників».

    14 березня 2019 року

    ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ   
  • Скасувати обов'язкову строкову службу

    Підписів 301

    Днів залишилось 23

    Шаповалов Даниил
    Оприлюднена
    19 лютого, 2019
    19 травня, 2019
    23
    301

    Вважаю, що загальна обов’язкова строкова служба порушує права людини, надані Конституцією, а також суперечить свободі вибору, релігіозні свободи.

    Замість обов’язкової строкової служби пропоную ввести службу в рядах збройних сил України лише на контрактній основі.

    Даний спосіб ротації військ принесе лише позитивні зміни: оновлення службового составу громадянами, які дійсно зможуть навести лад на неконтрольованих Україною територіях, зменшення витрат на армію, зменшення військового податку, змога вступити у збройні сили тим громадянам, які по стану здоров’я не змогли пройти медичний огляд або через інші обставини були визнані непридатними для строкової служби, створить велику кількість робочих місць (а це не мало важливо у наш час).

    Безперечно, потрібно переглянути і спростити контрактну основу, цьому є певні причини.

    Необхідно припинити примусову службу, це пережитки минулого, деспотичного строю, а наша держава - демократична і суспільно правова.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ