Як відомо, мистецтво безмежне, складне, потребує розвитку, вдосконалення та подальшого фінансування.
Згідно даних Держкомстату за 2015-2016 рр., офіційні видатки з держбюджету на розвиток культури становлять не більш ніж 2%. Наскільки це актуально в особливий період нашої бурхливої історії, вирішувати всьому уряду і всьому народові, але факт залишається фактом: серед діячів культури віком до 35 є активісти, які роблять конкретний внесок у створення її нового постмодерного обличчя, займаються адаптацією наших традиційних видів народної творчості до європейського та світового урбаністичного контексту, попри нерівність, утиски та небезпеку в своїх творах ставлять вічні питання в новому ракурсі, бережуть ідею мультикомпонентності, полікультурності, української естетичної експансії, неупередженості, проактивності, смислової насиченості та людяності.
Можна назвати проект актуалізації перформативного мистецтва однією з перших меритократичних (заснованих на особистих досягненнях) ініціатив, що надходять від молоді, але фактично мають вже більш ніж 50-річну історію. Крім базового права займатися мистецтвом, молодь наразі виборює і можливість реформувати його.
За наявності такого мізерного фінансування стає дедалі складніше відрізняти проведення перформативної акції від ярмарку або мітингу, аналізувати зміст акції, тобто зв'язок між її ідеєю та зовнішньою реалізацією послання, не кажучи вже про реакцію пересічних громадян.
З іношого боку, розвиток мистецтва перформансу — це виведення мистецтва в цілому на новий рівень, можливість вийти за межі телевізійного тиску на населення, який певною мірою виступає чинником внутрішньої ворожнечі та побутових конфліктів.
Відкритися новому сучасному мистецтву — означає не тільки споглядати намальовані кимось мурали, а й вступати в діалог з авторами динамічних соціально змістовних акцій (танцювальний, лінгвістичний, онлайн-перформанс, інсталяція).
Допоки ці акції не зачіпають гідність усіх глядачів та учасників, вони мають бути популярними та вільними (незалежними від території).
Від цього виграють:
молодь
Міністерство культури України
Міністерство економіки України
Міністерство соціальної політики України
Міністерство освіти і науки України
Міністерство закордонних справ України
сучасні ЗМІ світу
НАН України.
Для створення якісного перформансу потрібні певні ресурси, талант та сміливість. Відтак, якщо витвори цього неоднозначного синтетичного мистецтва несуть конструктивний зміст, їх потрібно визнати реальним чинним культурного прогресу і відповідно фінансувати через державні та неурядові установи.
Щоб довести актуальність цієї теми, автор (Марина Чиянова) провела більш ніж 500 соцопитувань за умов непередбачуваності та за наявності ризику для життя. Певною мірою всі респонденти стали співавторами та учасниками соціального моделювання.
Зробити відповідальними за виконання:
НАН України
Міністерство культури України
інколи дипломатичний корпус
народ України
ВНЗ Украї