1. Законопроект передбачає внесення змін до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” і запроваджує у статтю 1 новий термін «фізична ідентифікація» та відповідні зміни до статей 471, 49, 64.
2. Зміни до статті 471 «Виплата пенсії особам, які тимчасово проживають за межами України» передбачають виплату пенсії особам, які тимчасово проживають за межами України, за умови проходження до 31 грудня кожного року особою фізичної ідентифікації.
3. Статтю 49 «Припинення та поновлення виплати пенсії» Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” запропоновано доповнити підставою припинення виплати пенсії пунктом 41) - у разі непроходження фізичної ідентифікації у випадках, передбачених законодавством.
4. Статтю 64 «Права та обов’язки виконавчої дирекції Пенсійного фонду та її територіальних органів» пропонується доповнити пунктом 111 - проводити фізичну ідентифікацію одержувачів пенсій у випадках, передбачених законодавством.
Даний законопроект створює передумови для незаконного позбавлення пенсій, неможливості поновлення виплати пенсій громадянам України, які тимчасово проживають за межами України, на тимчасово окупованих територіях та на підконтрольних Україні територіях, якщо вони не пройдуть фізичну ідентифікацію. В цій частині законопроект порушує права людини, гарантовані громадянам України Конституцією України.
Пропоную:
1. Враховуючи воєнний стан в Україні, важке матеріальне становище пенсіонерів України, які тимчасово проживають за межами України, віддаленість консульських установ України від місць проживання українців за кордоном, вимогу отримувати в державних органах влади країн, де вони перебувають, документи про тимчасовий захист та місце проживання, перекладати їх українською мовою та посвідчувати у консульствах України, самостійно направляти документи до Пенсійного фонду України, що тягне за собою витрати на консульський збір, нотаріальні, транспортні, перекладацькі та поштові послуги, вважаю недоцільним запровадження щорічної фізичної ідентифікації пенсіонерів України, які перебувають за її межами.
2. Враховуючи воєнний стан, важкий матеріальний стан пенсіонерів України на тимчасово окупованих територіях, відсутність належного і безпечного комунікаційного зв’язку пенсіонерів з Пенсійним фондом України, що призвело до позбавлення частини пенсіонерів пенсійних виплат і неможливості їх поновлення, вважаю недоцільним запровадження щорічної фізичної ідентифікації пенсіонерів України на тимчасово окупованих територіях.
3. Прошу Голову Верховної Ради України, народних депутатів України, Кабінет Міністрів України, взяти до уваги волевиявлення пенсіонерів України та не запроваджувати щорічну фізичну ідентифікацію пенсіонерів України до завершення воєнних дій.