Шановні народні депутати Верховної Ради України!
Звертаюся до вас з приводу проблеми, яка протягом років набула широкого розголосу у суспільстві та ЗМІ.
Суть проблеми:
— Релігійні організації не сплачують податки на безпосередньо релігійну діяльність та на пожертви, які вони отримують. Наприклад, серед багатьох публікацій, у статті «Церкви в Україні не платять податків? Пояснюємо, які саме й чому так сталося» журналістка Ольга Білоусенко детально розписує цю проблематику. У журналістських матеріалах зазначено, що в Україні вже понад 30 тисяч релігійних організацій.
— У церквах в Україні та світі регулярно виникають скандали щодо нецільового використання коштів або корупції. Водночас, якщо використати словосполучення «найбагатші релігії світу» (the richest religions in the world) у Гугл (Google), то можна побачити, що певні релігії, декларуючи свій аскетизм та важливість пожертв для ближнього свого, мають величезні грошові накопичення.
— Проросійське духовенство частково перейшло до суто українських церков і продовжило свої практику завуальованого збору коштів для росії.
— Україна має величезні борги перед іншими країнами та міжнародними організаціями.
Ґрунтуючись на вищезазначеній проблематиці виношу на ваш розгляд наступні пропозиції щодо змін у державі, у першу чергу це необхідні зміни на законодавчому рівні з боку Верховної Ради України:
1. Оподаткування усіх пожертв та внесків, десятин, які отримують усі релігії та духовні вчення в Україні. Це має включати оподаткування послуг різних осіб для релігійних організацій, наприклад, коли хтось платить за комунальні послуги церкви і називає це пожертвою.
2. Щорічне опублікування податкових декларацій усіх керівників релігій та духовних вчень у загальному доступі та ключових працівників таких організацій.
3. Чітке відображення закупівель усіх релігійних та духовних організацій у таких системах як Прозорро (Prozorro), на тендерних засадах. Боротьба з церковними «відкатами».
4. Відображення усіх сум державних коштів у загальному доступі, які постійно або періодично виділяються органами державної влади для релігійних та духовних організацій, зокрема, на місцевому рівні.
5. Щомісячна детальна звітність на сайтах або сторінках релігійних та духовних організацій у соціальних мережах щодо їхньої діяльності.
6. Регулярний незалежний аудит діяльності релігійних та духовних організацій, зокрема, потоків готівкових пожертв, які дуже важко моніторити.
7. Періодично оновлювана інформація у загальному доступі щодо нерухомого майна та інших активів релігійних та духовних організацій: коштів на банківських рахунках, у дорогоцінних металах, у інвестиціях та депозитах, у інших активах тощо. Такі дані повинні включати грошові ресурси на закордонних рахунках, включно з офшорними.
8. Визначення, скільки фінансово-матеріальних ресурсів було незаконно вкрадено з України та передано до росії через «церковні канали». Повернення таких вкрадених або відмитих коштів до України.
9. Кращий контроль і обмеження витоку коштів з України через релігійні організації — це гроші українських вірян і вони повинні використовуватися переважно для нужденних українців.
10. Обов’язкове законодавче залучення релігійних та духовних організацій до соціальної роботи в державі, як колись духовенство активно працювало з богадільнями, тобто із соціально незахищеним населенням тощо.
11. Законодавче усунення фінансового розриву між дуже бідним духовенством з родинами та занадто багатим духовенством, яке має бути аскетичним.
12. Мінімальне пенсійне забезпечення чернецтва, яке не має будь-яких власних або храмових чи монастирських джерел самозабезпечення.
13. Диференційований підхід до оподаткування релігійних та духовних організацій, щоб не обтяжувати і без того бідні релігійні громади певних сіл та містечок.
14. Активніша боротьба держави з сектами та релігійними фінансовими пірамідами, які стали краще приховувати свою сутність. З повагою до свободи віросповідання, звичайно.
15. Законодавча заборона індульгенцій, коли саме завдяки фінансово-матеріальним пожертвам, завдяки даруванню або заповіданню квартир пенсіонерками, їм нібито відпускаються гріхи або списується негативна карма тощо.
Пропоную, щоб усі 100% коштів з оподаткування релігійних та духовних організацій були спрямовані на фінансування Збройних Сил України (ЗСУ), Міністерства соціальної політики України (Мінсоцполітики), Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Мінприроди).
Запропоновані заходи принесуть наступну користь для українського суспільства та держави:
1. Укріплення обороноздатності.
2. Оптимізація соціальної допомоги, зокрема, фінансової та психологічної, для родин військових та жертв війни.
3. Залучення додаткових коштів для відновлення української нації після геноциду з боку росії.
4. Отримання додаткових коштів для відновлення України після екоциду і зооциду з боку росії. Нагадаю, що флора і фауна є природним капіталом держави. Це стосується і дбання про тварин у природних та міських екосистемах.
Також звертаю вашу увагу на Біблійне обґрунтування запропонованих законодавчих змін:
А. «¹⁷Скажи ж нам, як здається Тобі: чи годиться давати податок для кесаря, чи ні? ¹⁸ А Ісус, знавши їхнє лукавство, сказав: Чого ви, лицеміри, Мене випробовуєте? ¹⁹ Покажіть Мені гріш податковий. І принесли динарія Йому. ²⁰ А Він каже до них: Чий це образ і напис? ²¹ Ті відказують: Кесарів. Тоді каже Він їм: Тож віддайте кесареве кесареві, а Богові Боже».
(Євангеліє від Матвія 22:17-21)
Б. «¹⁴ І знайшов Він, що продавали у храмі волів, і овець, і голубів, та сиділи міняльники. ¹⁵ І, зробивши бича з мотузків, Він вигнав із храму всіх, вівці й воли, а міняльникам гроші розсипав, і поперевертав їм столи. ¹⁶ І сказав продавцям голубів: Заберіть оце звідси, і не робіть із дому Отця Мого дому торгового!».
(Євангеліє від Івана 2:14-16)
Давайте зробимо Україну фінансово могутнішою, а релігії прозорішими!
Слава Богу та Україні!