ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ЕЛЕКТРОННІ ПЕТИЦІЇ

Перелік оприлюднених петицій.

  • Про термінове прийняття законопроєкту №9560-1

    Підписів 22970

    Днів залишилось 48

    Слобожан Олександр Володимирович
    Оприлюднена
    06 лютого, 2024
    06 травня, 2024
    48
    22970 (з них за 7 днів: 3366)

    Органи місцевого самоврядування з 24 лютого 2022 року максимально допомагають військовим підрозділам. З того часу Верховна Рада України ухвалила понад 800 законів, спрямованих на боротьбу з агресором, на вирішення внутрішніх проблем, викликаних воєнними діями, в різних сферах.
    Разом з цим, до цього часу в Бюджетному кодексі України відсутні положення, які б прямо дозволили здійснювати видатки з місцевих бюджетів на заходи, спрямовані на посилення обороноздатності і безпеки держави: закупівлю товарів, робіт і послуг в інтересах військових частин Збройних Сил України, інших військових формувань. Не надано право громадам здійснювати видатки для реалізації місцевих програм посилення обороноздатності і безпеки держави здійснювати шляхом надання міжбюджетних трансфертів. Не створено умов для реалізації повноважень місцевого самоврядування через виконкоми тимчсово окупованих громад.
    Через відсутність таких норм в Бюджетному кодексі України купівля муніципалітетами допомоги військовим підрозділам, надання їм допомоги в різній формі, призводить до реєстрації кримінальних проваджень щодо працівників і посадовців органів місцевого самоврядування, що паралізує роботу в громаді та зменшує допомогу військовим.
    Для надання органам місцевого самоврядуання прямого права здійснювати виплати з місцевих бюджетів для допомоги Обєднаним силам Збройних сил України, просимо внести в Порядок денний ХІ сесії, в порядок денний лютого 2024 року Верховної Ради України проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування з місцевих бюджетів заходів, спрямованих на посилення обороноздатності і безпеки держави», реєстр.номер 9560-1 від 16.08.2023р., взяти його за основу серед інших альтернативних законопроєктів та якнайшвидше прийняти його за основу і в цілому.
    Цей законопроєкт терміново потрібен для посилення обороноздатності та єднання України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Перейменування міста Южноукраїнськ на Південноукраїнськ

    Підписів 622

    Днів залишилось 65

    Запольська Лілія
    Оприлюднена
    23 лютого, 2024
    23 травня, 2024
    65
    622 (з них за 7 днів: 17)

    Комітет Верховної Ради всупереч волі громадян міста Южноукраїнська прийняв рішення про перейменування міста на «гард». Більше 80% містян проголосували за назву «Південноукраїнськ».
    Згідно з Законом України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» «Перейменування географічних об’єктів здійснюється з урахуванням думки населення, яке проживає на території, де розташовані ці об’єкти, шляхом проведення консультацій з громадськістю щодо запропонованих змін».
    Комісія з найменування та перейменування назв вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів та бульварів на території Южноукраїнської міської територіальної громади провела опитування містян щодо назви нашого міста. За результатами опитування назву «Південноукраїнськ» підтримали 3050 громадян, «Гард» - 666 громадян, «Бугогард» - 56 громадян.
    Наше місто побудовано в південному регіоні України, посеред Південноукраїнського степу, на березі Південного Бугу, поряд з унікальним Південноукраїнським енергокомплексом – життєво важливим для України стратегічними об’єктом. Місто енергетиків з’явилося на мапі України тільки завдяки будівництву АЕС. Не було б АЕС - не було б міста! А зараз, коли ворог нищить енергетичну систему України, і, особливо минулої зими, коли Південноукраїнська АЕС протягом всієї зими працювала на максимумі своєї потужності, – живила Україну світлом, якого так не вистачало в країні, персонал АЕС доклав усіх зусиль, щоб станція відпрацювала цей важкий період без збоїв та ремонтів.
    Наше місто набуло статусу міста у 1987 році. Перед тим, як надати назву місту, було проведене опитування мешканців міста. І першою історичною назвою стала назва – Южноукраїнськ.
    Долю міста визначає його назва і тому варто зрозуміти, особливо в такій важливій справі як перейменування, чому присвячені варіанти назви міста, що вони символізують.
    Кострубатий мовний покруч ЮЖНОУКРАЇНСЬК є символом російської зверхності і залежності України від російського так званого «братского народа» за часів існування радянського союзу і цю назву слід було б привести до стандартів державної мови одразу після здобуття Україною незалежності.
    Приведена до стандартів державної мови назва Південноукраїнськ складена з ДВОХ УКРАЇНСЬКИХ СЛІВ - «Південь» і «Україна» та присвячена всьому ПІВДНЮ УКРАЇНИ з його унікальною природою, чудовими людьми - українцями різних національностей і непростою багато тисячолітньою історією з давніх часів і до наших днів.
    Слово «гард» – це слово іншомовного походження. Використовувалось в якості рибальських термінів: рибний завод, загорожа для ловлі риби. Згідно з п.6г статті 3 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», іншомовні слова, словосполучення і терміни мають використовуватися українською мовою у разі, якщо в українській мові існують рівнозначні відповідники. Тобто в даному випадку «гард» - це рибальський термін, який має бути приведений до стандартів української мови, а саме, - рибний завод. Гард – це не власна, а загальна назва.
    .
    За період з 1734 по 1775 рік козаки складали присягу на вірність імператорам кожного разу, як сходив на престол новий імператор. Це відбувалося більше шести разів. Наразі про це свідчить «Наказ № 5 1762 р., січня 19 – Наказ Коша полковникам Самарської, Кодацької, Кальміуської, Бугоґардівської і Перевізької паланок про приведення до присяги на вірність імператору Петру ІІІ духовенства, незаміжніх і одружених козаків та їх дітей, яким виповнилося дванадцять років, з вписанням всіх хто присягнув у відповідний реєстр та відправкою його в Кіш». «У 1762 р., у липні, з нагоди сходження імператриці Катерини II на престол всі козаки складали вірнопідданчу присягу. У Бугогардівській паланці присягу складали 427 чоловік запорозьких козаків». Це говорить про те, що Військо Запорожське Низове служило інтересам російської імперії і є складовою РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ, і елементом сучасної російської пропаганди.
    «Згідно з топографічним описом 1774 р., на території Вольностей Запорозьких існувало 34 гарди, й 11 з них знаходилися на Бузі». Три з них знаходився у районі села Богданівка (Гардове до 1801р.). Богданівка знаходиться на протилежному від м. Южноукраїнськ березі.
    Ні в часі, ні в просторі місто Южноукраїнськ і гард не співпадають.
    Спроба назвати сучасне українське місто енергетиків ПІВДЕННОУКРАЇНСЬК іншомовним словом ГАРДЪ на честь козаків Бугогардівської паланки «войска ея императорского величества запорожского низового» може стати історичним прецедентом і призвести до фактичного визнання на державному рівні так званих «народних республік», а по суті окупованих територій України, у складі так званої «російської федерації»
    Назва «Гард» має «унікальну» популярність на росії! Цим словом названо як мінімум 108 охоронних і торгових російських підприємств. Таку ж назву - «Гард» має магазин з продажу військового одягу у москві. А найгірше, що в мінську є «ООО «Гард-сервіс» - приватна військова компанія Лукашенка, яка співпрацювала з ЧВК «ВАГНЕР» Слово «гард» використовується на росії в назвах брендів та магазинів меблів, одягу, спортивної спідньої білизни, ліків, фарб, добрив.
    Тож варіант назви міста - «Гард» підпадає під дію п. 2 статті 4 Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», згідно з яким «Присвоєння географічним об’єктам, юридичним особам та об’єктам права власності назв, що глорифікують, увічнюють, пропагують або містять символіку російської імперської політики, а також держави-терориста (держави-агресора) або її визначні, пам’ятні, історичні та культурні місця, населені пункти, дати, події, ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.»
    Зараз наша країна платить дуже велику ціну за помилки минулого. І ця сторінка історії козацтва і козаків Бугогардівської паланки точно не заслуговує того, щоб на їхню честь назвали місто енергетиків.
    У зв’язку з викладеним вище, надання місту назви «Гард» на честь козаків Бугогардівської паланки «войска єя імператорского вєлічества Запорожского нізового», що присягали російським імператорам і приймали участь в російських загарбницьких війнах, вважаємо ВИЯВОМ НЕПОВАГИ до тих хто будував місто, живе в ньому і працює, хто воює зараз з російським агресором, вважаємо ЗНУЩАННЯМ НАД ПАМ’ЯТТЮ тих, хто загинув боронячи нашу Незалежність!
    І ще! Дуже недоречно зараз, під час війни з росією, прибрати з мапи України назву міста одним з коренів якої є «Україна». На радість пропаганді країни-агресора. Це просто злочин!
    Шановні Народні депутати України! Просимо Вас НЕ ПІДТРИМУВАТИ рішення профільного Комітету Верховної Ради щодо перейменування міста Южноукраїнськ на «гард», що прийняте в супереч Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», бо проігноровано думку більшої частини населення.

    ДЕРЖАВНЕ БУДІВНИЦТВО, АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ    
  • Щодо залишення права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації для усиновлювачів - пріоритетної форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

    Підписів 89

    Днів залишилось 78

    Мельник Тетяна Вікторівна
    Оприлюднена
    05 березня, 2024
    05 червня, 2024
    78
    89 (з них за 7 днів: 11)

    Як відомо, зараз відбувається обговорення Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку N 10449 від 30.01.2024 (далі - проект Закону).
    Згідно п. 11 даного проекту Закону, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язаних усиновителі, на утриманні яких перебувають діти, які на момент усиновлення були дітьми-сиротами або дітьми, позбавленими батьківського піклування, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років.
    Така ж норма міститься і в діючому Законі України N 3543-ХІІ від 21.10.1993 “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а саме абз. 9 частина 1 статті 23: “не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані: усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування (далі - статусні діти), віком до 18 років.”
    В даний час в деяких коментарях депутатів та окремих висновках експертів лунає інформація, що доцільно звільнити від призову на військову службу під час мобілізації опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-піклувальників, тобто представників інших форм влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, але при цьому скасувати відстрочку усиновлювачам, в той час, як саме усиновлення є пріоритетною формою влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
    Аргументація цих “експертів” основана на перекривленні окремих положень Сімейного кодексу України та нехтуванні суті усиновлення, як пріоритетної форми влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
    Аргументація, що дитина усиновлюється на правах рідної, що діти після усиновлення перестають бути “статусними” - є формальним підходом та виносить за рамки рішення, власне, дітей.
    Положення статті 207 Сімейного кодексу України затверджувались не для того, щоб під час дії воєнного стану окремі державні службовці аргументували свою позицію тим, що, якщо дитина усиновлюється на правах рідної, значить вона прирівнюється до біологічної дитини і це є підставою для скасування відстрочки усиновлювачам.
    Положення статті 207 Сімейного кодексу України затверджувались для того, щоб дитина при влаштуванні в форму виховання, зазначену в главі 18 Сімейного кодексу України була забезпечена стабільними та гармонійними умовами життя, що не здатні забезпечити інші форми влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, відносно яких державні службовці і надалі тримаються розуміння неприпустимості травмування дітей, які вже мають досвід втрати підтримуючого дорослого. Ці діти щоденно проживають горе цієї втрати і несуть його в собі. У них порушене відчуття безпеки, зруйнована надійна прив’язаність, яку усиновлювачам доводиться відновлювати кропіткою, повільною і довгою роботою.
    Процес усиновлення є законодавчо регламентованим, чітким і таким, що працює виключно в інтересах дітей.
    Враховуючи все вищевикладене, наполегливо закликаємо залишити п. 11 даного проекту Закону, в наступній редакції:
    "не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язаних усиновителі, на утриманні яких перебувають діти, які на момент усиновлення були дітьми-сиротами або дітьми, позбавленими батьківського піклування, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років, незалежно від кількості дітей, влаштованих в ці форми виховання".

    СІМ’Я, ДІТИ, МОЛОДЬ, ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ, ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ   
  • Ухвалення законопроєкту №8061

    Підписів 49

    Днів залишилось 68

    Гергель Марина Володимирівна
    Оприлюднена
    26 лютого, 2024
    26 травня, 2024
    68
    49 (з них за 7 днів: 9)

    Вимагаю від Верховної Ради невідкладно розглянути законопроєкт №8061що дозволить поверненим з полону військовим звільнятися зі служби за власним бажанням.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • Скорочення кількості депутатів ВРУ

    Підписів 259

    Днів залишилось 10

    Тітова Ольга Вікторівна
    Оприлюднена
    29 грудня, 2023
    29 березня, 2024
    10
    259 (з них за 7 днів: 5)

    Вкрай необхідно скоротити чисельність депутатів ВРУ та їх помічників у три рази у зв'язку з тим, що в країні війна і народ перебуває в бідності. Наразі важливо якість та ефективність, а не кількість і безвідповідальність. У цей скрутний для України час економічно необгрунтовано, не рентабельно та безглуздо утримувати таку велику кількість депутатів.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • Виплата війсковим позаштатом

    Підписів 97

    Днів залишилось 2

    Литвиненко Дмитро Сергийович
    Оприлюднена
    21 грудня, 2023
    21 березня, 2024
    2
    97 (з них за 7 днів: 4)

    Зробіть поправку по виплаті війсковослужбовцям які знаходятся позаштатом які получають на даний момент 350-650 грн в місяць за ці гроші вижить неріально це менше прожиткового мінімуму підніміть виплату до 5000 грн в місяць

    ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Зупинити на час дії воєнного стану нарахування та виплату премій службовим особам усіх рівнів. Внести зміни до Закону України "Про оплату праці" про те, що під час дії воєнного стану особам, які є в розумінні «службовими особами» за змістом статті 364 Кримінального Кодексу України, забороняється нараховувати та виплачувати щомісячні премії та будь-які надбавки понад встановлений щомісячний оклад. У Законі врегулювати поняття «службові особи» за змістом статті 364 КК України.

    Підписів 74

    Днів залишилось 22

    Петришин Андрій Михайлович
    Оприлюднена
    10 січня, 2024
    10 квітня, 2024
    22
    74 (з них за 7 днів: 3)

    Премії службовим особам усіх рівнів зупинити на час дії воєнного стану.

    Це єдина можливість вчасно та у повній мірі забезпечити надсучасними системами протиповітряної оборони (ППО) та іншою тактичною зброєю Збройні Сили України, задля захисту життя українських солдат та цивільного населення країни.
    На премії чиновникам щомісячно витрачаються мільярди гривень. Хоч на ці кошти могли би закуплятися так необхідні в час війни засоби захисту.
    Виходячи з того, що кожен день зволікання з реалізацією предмету цієї петиції породжуватиме нову кількість людських жертв серед українського населення.

    А тому, на протязі 10ти робочих днів з моменту набрання необхідної кількості голосів для розгляду даної петиції, -

    Внести зміни до Закону України "Про оплату праці" про те, що під час дії воєнного стану особам, які є в розумінні «службовими особами» за змістом статті 364 Кримінального Кодексу України, забороняється нараховувати та виплачувати щомісячні премії та будь-які надбавки, понад встановленого щомісячного окладу.

    У Законі врегулювати поняття «службові особи» за змістом статті 364 КК України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Збільшити заробітну плату вчителям та медичним працівникам

    Підписів 70

    Днів залишилось 49

    Олійник Антон Андрійович
    Оприлюднена
    07 лютого, 2024
    07 травня, 2024
    49
    70 (з них за 7 днів: 3)

    Прошу збільшити заробітну плату вчителям та медичним працівникам. Тому що ці професії вкрай важливі для здорового та граматного суспільства

    ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Судові справи щодо комунальних боргів населення зробити безкоштовними для населення.

    Підписів 6

    Днів залишилось 24

    Пінега Сергій
    Оприлюднена
    12 січня, 2024
    12 квітня, 2024
    24
    6 (з них за 7 днів: 3)

    У ЗМІ поширена інформація щодо реєстра боржників, накладання значних обмежень на боржників, у тому числі боржників комунальних послуг. Визнання боржника при цьому є не справедливим, бо визначається однозначно надавачем комунальних послуг а не судом. Приведу приклад. У мене мають місце невеликі борги за комунальні послуги, в т.ч перед ТОВ Єврореконструкція, за постачання гарячої води. Як утворився борг. Я своєчасно не перевірив лічильник гарячої води (це було до воєнного стану). Постачальник припинив нарахування по лічильнику і нарахував місяць як без лічильника. Потім я перевірив лічильник і вніс показники за минулий місяць де були покази без лічильника (бо вода ж витрачалась). Постачальник нарахував і плату по лічильнику за цей же місяць, тоб-то подвійне нарахування. Я неодноразово звертався до ТОВ Євро реконструкція стосовно цього боргу, але відповіді не надано, борг рахується, мої права законом через це обмежені. Аналогічні спірні питання маю і по опаленню з цим же постачальником. Прохання законодавчо не ставати однозначно на бік постачальників послуг, бо справедливість повинна бути.
    На підставі вищевказаного, пропоную судові справи щодо комунальних боргів населення зробити безкоштовними для населення, щоб люди могли відстояти свої права в суді.

    ЖИТЛОВА ПОЛІТИКА  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО   
  • ПРО УТВОРЕННЯ ТИМЧАСОВОЇ СЛІДЧОЇ КОМІСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ З ПИТАННЯ ВСТАНОВЛЕННЯ КІЛЬКОСТІ ЦИВІЛЬНИХ ЖЕРТВ СЕРЕД ГРОМАДЯН УКРАЇНИ У РЕЗУЛЬТАТІ ВОЄННИХ ЗЛОЧИНІВ рф ТА ПРИЙНЯТТЯ ЗАКОНУ "ПРО СТАТУС ЖЕРТВ ТА ПОСТРАЖДАЛИХ ВІД ГЕНОЦИДУ З БОКУ рф"

    Підписів 161

    Днів залишилось 69

    Забавін Дмитро
    Оприлюднена
    28 лютого, 2024
    28 травня, 2024
    69
    161 (з них за 7 днів: 2)

    Шановні народні депутати!

    рф за час повномасштабного вторгнення в Україну - вбила тисячі цивільних громадян України. А постраждалими від воєнних злочинів рф є мільйони українців, які були поранені, вимушені покинути своє житло через окупацію, небезпеку життю та здоров'ю, тощо.

    Однак, за данними УВКПЛ ООН станом на 20 лютого 2024 року, через військові злочини рф - загинули 10378 цивільних громадян України.

    У той же час, УВКПЛ ООН зазначає, що данні щодо кількості жертв військових злочинів рф можуть бути неповними.

    Об'єктивна реальність нажаль вказує на те, що у результаті воєнних злочинів рф - в Україні були вбиті в десятки разів більше цивільних громадян України, ніж за офіційною статистикою УВКПЛ ООН.

    Так, наприклад у результаті воєнних злочинів рф лише в місті Маріуполь, нажаль загинуло набагато більше цивільних громадян, ніж у представленій статистиці.

    На мою думку, такі суттєво занижені данні щодо жертв серед цивільних громадян України - створюють хибне уявлення в міжнародних інституцій та інших держав партнерів про масштаб воєнних злочинів рф.

    Як наслідок, це має негативний вплив на рівень підтримки України з боку інших держав.
    Переконаний, що правда про справжній масштаб воєнних злочинів рф та реальні данні щодо кількості жертв серед цивільних громадян України - спонукають інші держави до більш активної міжнародної підтримки України в боротьбі з агресією рф.

    Також, встановлення реальної кількості жертв воєнних злочинів рф - це перш за все вшанування пам'яті загиблих громадян України. Всі їх імена повинні назавжди бути вписані в історичну пам'ять української нації.

    З урахуванням вище зазначеного, пропоную:
    1) Створити Тимчасову слідчу комісію Верховної ради
    з питання встановлення кількості цивільних жертв серед громадян України у результаті воєнних злочинів рф.
    Передбачити повноваження комісії для встановлення максимальної та об'єктивної інформації та документування кількості жертв воєнних злочинів рф серед цивільних громадян України.
    Встановити відповідні критерії для визнання підстав встановлення жертв воєнних злочинів рф.
    Передбачити передачу інформації про кількість жертв воєнних злочинів рф до Міжнародних інституцій, зокрема УВКПЛ ООН.

    2) Розробити законопроєкти "Про державні реєстри жертв та постраждалих від геноциду з боку рф", "Реєстр зниклих безвісті в результаті воєнних злочинів рф".

    3) Розробити законопроєкт "Про статус жертв та постраждалих від геноциду з боку рф"
    Законопроєктом передбачити:
    а) Призначення відповідного статусу жертв геноциду з боку рф - для загиблих цивільних громадян України у результаті воєенних злочинів рф.
    б) Призначення статусу постраждалих від геноциду з боку рф - для цивільних громадян України, які отримали поранення, були вимушені покинути свій окупований населений пункт та інші населені пункти через загрозу життю та здоров'ю у результаті воєнних злочинів з боку рф.
    в) встановити пільги для родин жертв геноциду з боку рф та постраждалих від геноциду з боку рф - за рахунок конфіскованих активів рф.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Щодо заборони нарахування та виплати премії та будь-які надбавки посадовим особам всіх рівнів

    Підписів 25

    Днів залишилось 28

    Вікторович Зброцький Вікторович
    Оприлюднена
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    28
    25 (з них за 7 днів: 2)

    Законодавчо заборонити на час дії воєнного стану можливість нарахування та виплату премій більше ніж 100% окладу посадовим особам всіх рівнів (державні службовці, органи місцевого самоврядування, державні підприємства).

    ДІЯЛЬНІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Мобілізувати засуджених всіх категорій до захисту державного суверінітету України.

    Підписів 24

    Днів залишилось 7

    Євич Руслана Сергіївна
    Оприлюднена
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    7
    24 (з них за 7 днів: 2)

    Звертаюсь з електронною петицією “, з проханням розглянути можливість залучення засуджених УСІХ категорій у тому числі до довічного позбавлення волі,за власним бажанням, до захисту державного суверінітету України.
    Це прохання ґрунтується на Законі України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", який встановлює правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні.
    Після початку повномасштабного вторгнення росії в Україні запровадили воєнний стан. Тоді ж було оголошено загальну мобілізацію. Наразі українці фіксують пожвавлення мобілізації. Повістки вручають на вулиці, у торговельних центрах і громадському транспорті.
    Питання про мобілізацію регулюється Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Цей Закон встановлює правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, визначає засади організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов’язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, повноваження і відповідальність посадових осіб та обов’язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів.

    Положення статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». містить чіткий перелік осіб, які не підлягають призову під час мобілізації, до яких належать :
    - Працівники, які заброньовані за державними органами підприємствами, установами, організаціями;
    - Особи з інвалідністю;
    - Особи, визнані тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я (до 6 місяців);
    - Жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;
    - Особи, які самостійно виховують дитину до 18 років;
    - Особи, які виховують дитину з інвалідністю або тяжкохвору дитину, якій не встановлено інвалідність;
    - Особи, які зайняті постійним доглядом за хворою дружиною, дитиною, батьками (своїми чи одного з подружжя);
    - Особи, у яких на утриманні повнолітня дитина з інвалідністю І чи ІІ групи;
    - Особи, у яких на утриманні діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування;
    - Особи, які мають дружину (чоловіка) з інвалідністю або батьків (своїх чи одного з подружжя) з І або ІІ групою інвалідності;
    - Опікуни недієздатних осіб;
    - Особи, які мають неповнолітню дитину, якщо один із подружжя проходить військову службу;
    - Працівники військового управління та правоохоронних органів;
    - Студенти, аспіранти, докторанти, які навчаються за денною чи дуальною формою;
    - Наукові та науково-педагогічні працівники, які працюють за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    - Особи, чиї близькі родичі загинули або пропали безвісти під час участі в АТО (військовослужбовці, добровольці тощо).

    Відповідно до вимог ч 3 ст.: 63 Конституції України - визначено :
    Засуджений користується всіма правами людини і громадянина, за винятком обмежень, які визначені законом і встановлені вироком суду.

    Згідно до вимог ст.: 24 Конституції України - передбачено :
    Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
    Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
    Згідно зі статтею 17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

    Відповідно до статті 65 Конституції України, військова служба є конституційним обов’язком громадян України, який полягає у забезпеченні оборони України, захисті її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності.
    Отже, кожен громадянин України має право і обов’язок захищати державу і її суверенітет відповідно до закону.
    Виходячи з правових вимог Закону України “ Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію “, який не містить категорії осіб засуджених, що звільненні від Конституційного обов’язку громадянина України - захищати державу і її суверінітет, та враховуючи Конституційні вимоги, що засуджений користується усіма правами людини і громадянина за винятком обмежень визначених законом і вироком суду, в контексті що ані закон ані вирок суду відносно мене не встановлюють обмеження на захист держави і її суверінітету, з огляду на вищезазначене, я прошу Вас розглянути прохання про можливість залучення засудженого УСІХ категорій у тому числі засуджених довічного позбавлення волі за власним бажанням, до захисту державного суверінітету України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • Зміна тексту в Національний Гімн України

    Підписів 6

    Днів залишилось 63

    Рута Таяна Володимирівна
    Оприлюднена
    21 лютого, 2024
    21 травня, 2024
    63
    6 (з них за 7 днів: 2)

    Шановна Верховна Рада України, сьогодні вже стали реальністю всі слова Гімну України, який ми співаємо 30 років.
    Прошу Вас будь-ласка розглянути та дозволити змінити текст Гімну України на новий, позитивний та пророчий.

    НОВИЙ ГІМН УКРАЇНИ

    Вже розквітла Україна і слава, і воля.
    Вже нам браття молодії, усміхнулась доля.
    Мирне небо, тепле сонце душу зігріває.
    Відродилась і буяє наша Батьківщина.

    Приспів
    Процвітає Україна, відновилась Мрія.
    Гідність наша і свобода з козацького роду.

    Стали, браття, всі за волю від Сяну до Дону.
    В ріднім краї нескорені набули свободу.
    Чорне море нам сміється, колоситься поле.
    Сім’ї наші всі щасливі і барвінок вʼється.

    Приспів
    Процвітає Україна, відновилась Мрія.
    Гідність наша і свобода з козацького роду.

    А завзяття показало, що ми разом сила.
    І на нашій Україні гучна піснь лунає
    Наша мова соловʼїна щебече по світу.
    Гідна нація радіє за мир і свободу.

    11.02.2024. Автор Таяна Рута

    КУЛЬТУРА ТА КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА, ТУРИЗМ   
  • Прозорий бюджет України

    Підписів 110

    Днів залишилось 7

    Таргонський Іван Іванович
    Оприлюднена
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    7
    110 (з них за 7 днів: 1)

    Звернення до Верховної Ради України

    Я, Таргонський Іван Іванович, громадянин України, звертаюсь до влади з вимогою забезпечити повну прозорість бюджетного процесу нашої країни. Прозорість є основним принципом ефективного управління та демократії. Я та більшість населення України вважаємо, що належне відображення витрат та доходів у бюджеті є необхідним для забезпечення публічного довір'я та відповідальності влади перед народом.

    Ми вимагаємо :

    1. Оприлюднення повного бюджету:

    - Регулярна та повна публікація бюджетної інформації в онлайн-режимі, включаючи доходи, видатки, програми та результати.


    2. Легкий доступ до інформації :

    - Забезпечення вільного та зручного доступу громадян до бюджетної інформації через вебпортали та інші засоби.

    - Створення вебплатформи, де громадяни можуть легко переглядати бюджетні дані, кожен документ (де вказані дохід та витрати).
    Включення інтерактивних графіків та зрозумілих візуалізацій полегшить сприйняття інформації.

    - Активне впровадження політики відкритих даних, що дозволить розробникам створювати додатки та інструменти для зручного аналізу бюджету.

    3. Активне залучення громадськості:

    - Залучення громадських організацій та експертів до аналізу бюджету та висунення пропозицій. Регулярні громадські консультації можуть враховувати думку громадян.

    - Проведення інформаційних кампаній та освітніх заходів для підвищення рівня фінансової грамотності та обізнаності громадян щодо бюджетних питань.

    Простими словами :

    Має бути створений сайт, на якому буде висвітлена діяльність державних структур та підрозділів України. Громадянин України після відповідної реєстрації зможе здійснювати перегляд бюджету України. Зможе подивитися доходи та витрати , як і в цілому України, так і маленького міста (всіх державних установ та підрозділів). Винятком можуть буди структури спеціального призначення, але над ними також буде здійснюватися ретельний контроль військовими.
    Державні службовці будуть звітувати в короткі терміни (скануючи всі документи, де вказані доходи та витрати, реєструючи їх на сайті бюджету України, який повинен бути в загальному доступі). Винятком слугуватимуть підрозділи спеціального призначення, поки діє воєнний стан. Але будуть особи, які матимуть більше повноважень для контролю у військовій галузі та галузі спеціального призначення, тому що бухгалтерські та інші документи не можуть бути у відкритому доступі на період воєнного стану.
    - Люди, які мають належну освіту та певний досвід роботи в тій чи іншій державній установі, зможуть зареєструватися на порталі бюджету України, пройшовши перевірку відповідними органами. Зможуть контролювати та виявляти розбіжності в бюджеті України. Після знаходження розбіжностей чи інших підозрілих махінацій інформація буде передаватися відповідним органам (чи, можливо, буде створено окремий відповідний незалежний орган для додаткового ретельного контролю).
    - Кожен громадянин України після реєстрації зможе контролювати бюджет, висловлювати свої пропозиції та передавати інформацію відповідним органам для ретельної перевірки.
    - Повинен здійснюватися детальний контроль бюджету України, щоб кошти були дійсно витрачені належним чином.
    Дякую за розуміння !

    Долучте свої підписи, якщо ви підтримуєте звернення до влади України для забезпечення прозорості та відкритості бюджетного процесу.
    Це важливий крок для цілої України у здобутті перемоги та майбутнього в цілому.

    Влада України, заради майбутнього українського народу, зробіть правильний вибір.


    Громадянин України
    Таргонський Іван Іванович (004337973)
    Житомирська область, Коростенський район, смт. Лугини, вул. Річна, буд. 79А.
    Індекс : 11301
    +380 (068) 036 50 03
    email : ivantarh23@gmail.com

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • Звернення до Верховної Ради України. Діяльність Верховної Ради та обороноздатність.

    Підписів 87

    Днів залишилось 3

    Златін Олександр Юрійович
    Оприлюднена
    22 грудня, 2023
    22 березня, 2024
    3
    87 (з них за 7 днів: 1)

    ЗВЕРНЕННЯ
    БО "Я допоможу" ініціює до Вас звернення, в інтересах громадян України, що знайшли свій дім в Одесі та виконують надважливу роль в суспільному житті держави, здійснюючі волонтерську діяльність під час війни.
    Справа в тому, що в 2014-му році було створено так званий "реєстр волонтерів", дані до якого вносить податкова за місцем реєстрації фізичної особи.
    Аби потрапити до нього, потрібно відкрити картковий рахунок для збору коштів ( донатів, пожертв).
    Далі все просто, але -
    Благодійні, Громадські організації, волонтерські організації також здійснюють волонтерську діяльність.
    Це не просто люди, що відкрили рахунки і щось купують з пожертв.
    Це люди, що спільнотою здійснюють діяльність, схожу на діяльність великого підприємства, це - керівники, адміністратори соціальних мереж, оператори, адміністратори, перекладачі, логісти, бухгалтера, діловоди, водії, вантажники, сортувальники, пакувальники, організатори благодійних заходів.
    Саме придбання чогось і доставка за потребою - це кур'єрська діяльність. Її здійснюють геть всі з вищезазначених.
    А рахунок у всіх один - рахунок організації.
    Організації теж є зареєстрованими і здають звіти щодо обсягів наданої допомоги.
    Мають також право надавати посвідчення волонтера організації.
    Але люди, що є волонтерами в організації, не потрапляють до "реєстра волонтерів" бо не збирають кошти на особисте ім'я.
    Це не справедливо і порушує права достойних людей на визнання.


    А саме:
    Народним депутатом України Георгієм Мазурашу до ВРУ було подано на розгляд законопроект 10251 "про внесення змін до ст.23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо сприяння волонтерській діяльності".
    Яким пропонується надати відтермінування від мобілізації, але лише тим особам, що відповідають трьом визначеним критеріям, один з яких - реєстрація в "Реєстрі волонтерів".
    Також дещо невизначене про організації зазначено в постанові кабінету міністрів від 27 січня 2023 р.
    № 76:
    "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
    {Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
    але там немає жодного слова про учасників неприбуткових організацій, на кшталт Громадських чи Благодійних.

    Народний депутат України Грищук Р. П. в рамках рубрики соціальної політики надавав на розгляд ВРУ проект закону 8076 "про внесення змін до ЗУ "Про благодійну діяльність та благодійні організації" щодо вдосконалення порядку включення благодійників - фізичних осіб до Реєстру волонтерів АТО...відсічі і стримування збройної агресії рф".
    Але питання щодо реєстру волонтерів, що працюють в колективах організацій не згадали жодного разу.
    Керівник організації, для роботи організації може створити робочі місця. Але це вже штат працівників з якими організація має трудові відношення.
    Волонтер здійснює свою діяльність - безоплатно.
    Зареєстрований він виключно у внутрішньому реєстру організації.
    До іншого жодного реєстру така людина не потрапляє.
    Реєстр волонтерів має бути створено, або вдосконалено.
    Право людей на рівність гарантоване Конституцією України.
    Волонтери в добре злагоджених колективах організацій - всі заслуговують на визнання.
    Кожен працює на своєму місці.
    Ми вимагаємо визнання "колективів" , бо саме вони дають оптимальний результат, для чого просимо створити законодавче підгрунтя для подання керівниками організацій даних про осіб, що здійснюють волонтерську діяльність на базі організацій та інших формувань до державного реєстру волонтерів.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОБ’ЄДНАНЬ ГРОМАДЯН, РЕЛІГІЯ ТА МІЖКОНФЕСІЙНІ ВІДНОСИНИ  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • Зміни в законопроекті 5708 (Проект Закону про право на цивільну вогнепальну зброю) в бік збільшення прав громадян на володіння та застосування вогнепальної зброї

    Підписів 33

    Днів залишилось 28

    Пашков Іван Володимирович
    Оприлюднена
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    28
    33 (з них за 7 днів: 1)

    Прошу переглянути законопроект 5708, який фактично є копією закону про зброю російської федерації, та несе за собою лише роззброєння громадян та обмеження їх прав на оборону.
    Хочу зазначити що обмеження права громадян на зброю грає на руку лише нашим ворогам та злочинцям та забирає можливість захистити себе, своїх близьких та майно лише в тих, хто б ніколи не використав зброю для скоєння злочину.
    Наявність озброєного населення позитивно впливає на оборону здатність країни (більше зброї, більше людей що вміють нею користуватись, стрилкові клуби, які в разі необхідності можуть стати базою для створення підрозділів...), на зниження рівня злочинності (звичайні люди мають змогу захистити себе від злочинців завдяки цивільній вогнепальній зброї, зокрема короткоствольній з правом носити її при собі) та економіку (більший попит на цивільну зброю, амуніцію та боєприпаси відкриє нові можливості для бізнесів та відчізняних виробників).
    В якості основи закону про зброю, пропоную закон про зброю штату Техас, або іншого штату США, як закон країни у якої величезний досвід у питанні цивільної зброї.
    Також зазначу що на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну громадяни довели що розповсюдження навіть бойової вогнепальної зброї (роздача зброї та боєприпасів громадянам які вступили до лав ТРО та ДФТГ) на практиці показало що збільшення зброї у населення не призведе до масових злочинів з використанням зброї.
    Прошу не підігравати ворогу та посилювати обороноздатність країни а не забирати зброю у громадян!

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Змінити норму щодо мобілізації аспірантів, які навчаються на основі контракту

    Підписів 18

    Днів залишилось 44

    Колосок Едуард Анатолійович
    Оприлюднена
    02 лютого, 2024
    02 травня, 2024
    44
    18 (з них за 7 днів: 1)

    Кабінет Міністрів України вніс до Верховної Ради законопроект №10449, за яким аспіранти, які вчаться на умовах контракту, підлягатимуть призову під час мобілізації.
    Згідно з ст. 53 Конституції України Кожен має право на освіту. Не розуміло на підставі чого саме аспіранти, які навчаються на основі контракту, підлягають мобілізації. Люди, у котрих майже готова дисертація, витрачено купа часу, коштів (на оплату контракту), і зараз можуть втратити можливість це зробити. Всі категорії залишились незмінними, проте аспірантів вирішили залишити без можливості отримати ступінь доктора філософії/доктора мистецтва.
    Враховуючи вищевикладене, вважаю за необхідне змінити норму щодо призову аспірантів, які навчаються на основі контракту, задля можливості закінчити навчання та врешті решт отримати ступінь доктора філософії/доктора мистецтв.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ   
  • Звертаємося до вас з проханням вжити заходів для поступової передачі деяких міжміських автомобільних доріг на баланси об'єднаних територіальних громад (ОТГ). ОТГ, які мають відповідні ресурси та можливості, можуть більш ефективно використовувати кошти на ремонт та утримання доріг на своїй території.

    Підписів 6

    Днів залишилось 50

    Семенюк Любов Іванівна
    Оприлюднена
    08 лютого, 2024
    08 травня, 2024
    50
    6 (з них за 7 днів: 1)

    Петиція до Верховної Ради України
    Про передачу деяких міжміських автомобільних доріг на баланси об'єднаних територіальних громад (ОТГ)

    Шановні народні депутати України!

    Звертаємося до вас з проханням вжити заходів для поступової передачі деяких міжміських автомобільних доріг на баланси об'єднаних територіальних громад (ОТГ).

    Наразі система управління дорогами в Україні потребує вдосконалення.

    Державне агентство автомобільних доріг України (міськавтодор) не має достатньо коштів для того, щоб утримувати всі дороги в належному стані.
    Це призводить до того, що:
    ✓Деякі дороги по всій країні знаходяться в жахливому стані.
    ✓Це несе загрозу безпеці та комфорту громадян.
    ✓Це негативно впливає на розвиток економіки України.
    Ми вважаємо, що поступова передача деяких доріг на баланси ОТГ може допомогти вирішити цю проблему.

    ОТГ, які мають відповідні ресурси та можливості, можуть більш ефективно використовувати кошти на ремонт та утримання доріг на своїй території.

    Передача деяких доріг ОТГ може:

    ✓Створити нові робочі місця.
    ✓Стимулювати розвиток місцевої економіки.
    ✓Збільшити прозорість та підзвітність у сфері управління дорогами.
    ✓На підтримку нашого твердження наводимо наступні аргументи:

    Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення управління автомобільними дорогами» від 22 березня 2022 року № 5600 передбачає можливість передачі деяких міжміських автомобільних доріг на баланси ОТГ.
    Цей крок є важливим для децентралізації влади та розвитку місцевого самоврядування.

    Передача деяких доріг на баланси ОТГ матиме такі переваги:
    ✓Більша відповідальність місцевої влади за стан доріг.
    ✓Більша оперативність у ремонті та утриманні доріг.
    ✓Більше можливостей для місцевої влади залучати кошти на ремонт та утримання доріг.

    Голови ОТГ самостійно, за власний кошт, здійснюють прибирання та ремонт доріг на їхній території. Це може бути неефективним та неякісним.

    Поступова передача деяких доріг на баланси ОТГ може допомогти зняти з міського автодору (Укравтодору) частину навантаження та дозволити зосередитися на найважливіших ділянках.

    На підставі вищевикладеного просимо вас:

    ✓Розробити та прийняти закон про поступову передачу деяких міжміських автомобільних доріг на баланси ОТГ.
    ✓Визначити чіткі критерії для відбору доріг, які можуть бути передані на баланси ОТГ.
    ✓Створити робочу групу з представників Укравтодору, ОТГ та експертів для розробки плану передачі доріг.
    ✓Виділити кошти з бюджету на підтримку ОТГ, які приймуть на баланс дороги.

    Підтримайте нашу петицію за кращі дороги!

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОБ’ЄДНАНЬ ГРОМАДЯН, РЕЛІГІЯ ТА МІЖКОНФЕСІЙНІ ВІДНОСИНИ  |   КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО  |   ТРАНСПОРТ І ЗВ’ЯЗОК   
  • Внесення Змін до ЗУ 'Про Національний Банк України' для Удосконалення Грошово-Кредитної Політики"

    Підписів 2

    Днів залишилось 36

    Канонік Назарій Миколайович
    Оприлюднена
    24 січня, 2024
    24 квітня, 2024
    36
    2 (з них за 7 днів: 1)

    Шановні члени Верховної Ради України та члени відповідних комітетів,

    Звертаюся до вас з пропозицією щодо внесення змін до Закону України "Про Національний Банк України" в редакції від 01.01.2024 року. Суть моєї пропозиції стосується вдосконалення розділу 4 "Грошово-кредитна політика", конкретно статті 27.

    Вважаю за необхідним доповнити цей розділ уточненнями щодо видів процентних ставок. Сучасний розвиток фінансового ринку та економічні виклики вимагають адаптації законодавства для підтримки стабільності та сталого економічного зростання.

    Ці зміни будуть сприяти покращенню ефективності Закону "Про Національний Банк України" та створять сприятливі умови для розвитку фінансової системи країни. Прошу ретельно розглянути та підтримати це ініціативне звернення, яке сприятиме загальному розвитку економіки та фінансової стабільності України.

    З повагою,

    Канонік Назарій Миколайович

    ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • ВКЛЮЧИТИ Лікарів-ІНТЕРНІВ в перелік осіб, що мають право на відстрочку по мобілізації на час проходження інтернатури, ВКЛЮЧИТИ право на демобілізацію Лікарів - ІНТЕРНІВ, що призвані по мобілізації з 2022 року. Внесення змін до законодавства в тому числі до проекту закону №10378 від 25.12.2023 (проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби»)

    Підписів 650

    Днів залишилось 7

    Кравченко Вікторія Володимирівна
    Оприлюднена
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    7
    650 (з них за 7 днів: 0)

    Питання кваліфікованих медичних працівників, особливо кваліфікованих ЛІКАРІВ стоїть на даний час дуже гостро. Але не менш гостро це питання буде стояти після закінчення війни, після нашої Перемоги.
    Відповідна система освіти, яку опановує майбутній лікар, включає обов'язкове проходження двох етапів навчання.
    Спочатку майбутній лікар отримує вищу медичну освіту у вищих медичних навчальних закладах. Після отримання диплому про вищу освіту в обов'язковому порядку для отримання первинної спеціалізації майбутні лікарі проходять ІНТЕРНАТУРУ.
    Відповідно до норм чинного законодавства, посилання на які будуть надані нижче, інтернатура є обов'язковою формою первинної спеціалізації осіб за лікарськими та провізорськими спеціальностями для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста або провізора-спеціаліста.
    Тобто БЕЗ проходження ІНТЕРНАТУРИ отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста НЕ МОЖЛИВЕ.
    На даний час фактично лікарі Інтерни не мають чітко визначеного в законодавстві права на відстрочку по мобілізації. Зокрема в статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», визначається що
    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти.
    У проекті №10378 від 25.12.2023 проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби», визначається що
    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої̈ та вищої̈ освіти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий за однією спеціальністю (фахом), а також докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    Тобто незважаючи на те, що ІНТЕРНАТУРА є обов'язковою формою первинної спеціалізації лікаря без якої Він не може отримати кваліфікацію лікаря спеціаліста та працевлаштуватися на посаду лікаря, незважаючи на те, що ІНТЕРНАТУРА фактично є дуальною формою навчання де поєднується очна форма навчання лікарів Інтернів та практична, що проходить на базах стажування, ІНТЕРНИ на даний час згідно чинних норм законодавства не мають права на відстрочку по мобілізації.

    Звертаю вашу увагу також на той факт, що під час мобілізації лікаря ІНТЕРНА він не має права працювати лікарем, а зараховується на посади медсестер або медичних братів тобто на посади що фактично є нижчими за їх кваліфікаційний рівень

    Крім того, відповідно до Положення про інтернатуру, що затверджено наказом міністерства охорони здоров'я України 22 червня 2021 року № 1254 (далі – Положення про інтернатуру) визначено, що особи які закінчили вищі медичні навчальні заклади можуть вступити до інтернатури виключно протягом двох наступних років після закінчення вищого навчального закладу.
    Враховуючи те, що вище зазначеним положенням НЕ врегульоване питання академічної відпустки для лікарів-інтернів які призвані по мобілізації, а також обмежені строки щодо можливого вступу до інтернатури для отримання в майбутньому кваліфікації лікаря-спеціаліста, є великою і НАГАЛЬНОЮ потреба надавати лікарям Інтернам ПРАВО на відстрочку по мобілізації під час фактичного навчання в інтернатурі, а також ДЕМОБІЛІЗУВАТИ лікарів Інтернів яких було призвано по мобілізації для продовження перерваного навчання.

    Крім того, треба враховувати той факт, що інтернатура є різною за строками навчання від 1 року до 3 років, питання надання Інтернам відстрочки по мобілізації є ЩЕ БІЛЬШ ВАЖЛИВИМ.
    Зокрема, максимальний строк навчання в інтернатурі сягає три роки.
    Відповідно до Положення про інтернатуру трирічний строк інтернатури визначено для таких спеціальностей як хірургія, анестезіологія, гінекологія та акушерство.
    Враховуючи те, що навчання у вищих медичних закладах для більшості спеціальностей встановлено в шість років, більшість випускників таких закладів при отриманні дипломів мають 23-річний вік.
    Якщо випускником вибрано спеціальність в інтернатурі строк навчання щодо якої визначено у три роки, випускник ІНТЕРН отримує сертифікат про отримання кваліфікації лікаря спеціаліста в 26 років.
    Отже, при зменшенні мобілізаційного віку до 25 років велика кількість лікарів Інтернів може бути фактично відірвана з навчального процесу та мобілізована. При цьому ще раз нагадую, що такі лікарі Інтерни будуть мобілізовані не на лікарські посади, а на посади медсестер та медичних братів
    Ще раз нагадую, саме лікарі спеціалісти потрібні як війську зараз, так і не менше будуть потрібні в майбутньому.
    Враховуючи вище викладене, НАПОЛЕГЛИВО прошу вас розглянути питання внесення змін до проекту закону №10378 від 25.12.2023(проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби») зокрема, ст 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо ВКЛЮЧЕННЯ ІНТЕРНІВ як осіб що мають право на відстрочку по мобілізації на час проходження інтернатури, ВКЛЮЧИТИ право на демобілізацію та продовження навчання лікарям Інтернам, що призвані по мобілізації з лютого 2022 року.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я