ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ОБГОВОРЕННЯ ЗАКОНОПРОЕКТІВ

Обговорення елемента

5144 Проект Закону про лобізм
5144 від 20 вересня 2016
Правова політика
Народний депутат України
Батенко Тарас Іванович
22 грудня, 2016
22 січня, 2017
завершено обговорення
00
(Рейтинг: 0, оцінило: 0)
Термін обговорення закінчився
Стаття 8. Відносини між суб’єктом та об’єктом лобізму

 1. Відносини між суб’єктом лобізму та об’єктом лобізму відбуваються у спосіб, передбаченим цим Законом та Законом України «Про звернення громадян».
2. Зустрічі між суб’єктом лобізму та об’єктом лобізму проводяться:
- публічно;
- конфіденційно, з використанням аудіо та/або відеозапису, та/або складенням протоколу зустрічі за підписом суб’єкта та об’єкта лобізму.
3. Зустрічі між суб’єктом лобізму та об’єктом лобізму без дотримання норм ч. 2 цієї статті не є лобізмом.
4. Суб’єкту лобізму забороняється блокувати або перешкоджати діяльності об’єкту лобізму шляхом використання лобістами прав, наданих цим Законом, та/або шляхом організації масових акцій протесту щодо предмета лобізму.
 
  • Кожевніков Віктор 20 січня, 2017 11:04 Тип запису: запропонована редакція
    0  
    п.4 ст.8 Законопроекту викласти в такій редакції: Суб’єкту лобізму забороняється блокувати або перешкоджати діяльності об’єкту лобізму.
  • Кожевніков Віктор 20 січня, 2017 11:02 Тип запису: пропозиція
    0  
    Згідно частини 4 статті 8 Законопроекту суб’єкту лобізму забороняється блокувати або перешкоджати діяльності об’єкту лобізму шляхом організації масових акцій протесту щодо предмета лобізму. Проте ця норма не в повній мірі відповідає статті 39 Конституції України, бо фактично обмежує право на мирні зібрання. Згідно статті 39 Конституції України обмеження права проводити збори, мітинги та демонстрації встановлюється лише судом відповідно до закону в інтересах національної безпеки та громадського порядку. Відповідно до Статті 21 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, користування правом на мирні зібрання не підлягає ніяким обмеженням, крім тих, які накладаються відповідно до закону і які є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах державної чи суспільної безпеки, громадського порядку, охорони здоров'я і моральності населення або захисту прав та свобод інших осіб. Як зазначає Вищий адміністративний суд України (у довідці щодо вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами законодавства під час розгляду та вирішення впродовж 2010 - 2011 років справ стосовно реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо), мирні заходи найчастіше проводяться з метою вираження ставлення тих чи інших груп, об'єднань громадян до суспільних явищ та проблем, привернення уваги органів влади до них та є однією із форм безпосередньої демократії. Тому необхідність обмеження цього конституційного права суб’єктів лобізму є доволі спірною. Законні мирні зібрання можуть стати додатковим цивілізованим засобом тиску громадськості на владу. В той же час, блокування діяльності будь-яких державних органів само по собі є правопорушенням. Так, наприклад, перешкоджання нормальній роботі підприємств, установ, організацій та втручання в діяльність державних діячів є злочинами (передбаченими відповідно статтями 341 та 344 Кримінального кодексу України). Також доречно, на мій погляд, виключити з частини 4 ст.8 слова «шляхом використання лобістами прав, наданих цим Законом». Перешкоджання діяльності об’єкту лобізму з боку лобіста можливо і за допомогою інших засобів, що не надані цим Законом. Тому пропоную привести пункт 4 ст.8 у відповідність до Конституції України, наголосивши лише на загальні засадах взаємодії суб’єкту та об’єкту виклавши його в наступній редакції: «суб’єкту лобізму забороняється блокувати або перешкоджати діяльності об’єкту лобізму».