ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ОБГОВОРЕННЯ ЗАКОНОПРОЕКТІВ

Обговорення законопроекту

1135-1 Проект Закону про цивільну зброю і боєприпаси
1135-1 від 10 грудня 2014
Правова політика
Народний депутат України
Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності
Іллєнко Андрій Юрійович
25 вересня, 2017
25 листопада, 2017
на обговоренні
6892
(Рейтинг: 4,9, оцінило: 421)
Для обговорення, оцінки та рейтингування необхідно авторизуватись
Проект вносять народні депутати України А.Ю. Іллєнко, В.В. Амельченко, А.В. Артеменко, І.Л. Бордюг, Ю.В. Бублик, М.Р. Величкович, С.В. Висоцький, А.Л. Вітко, В.І. Вовк, В.В. Галасюк, М.Й. Головко, О.М. Кириченко, О.А. Корчинська, А.В. Кошелєва, О.В. Купрієнко, А.М. Левус, Ю.В. Левченко, О.О. Ленський, Д.В. Лінько, А.С. Лозовой, О.В. Ляшко, О.О. Марченко, С.П. Мельничук, І.В. Мосійчук, О.П. Мушак, О.І. Осуховський, А.В. Парубій, І.В. Попов, С.В. Рибалка, С.Я. Рудик, Д.О. Силантьєв, С.І. Скуратовський, Ю.В. Чижмарь, Ю.Р. Шухевич
Закон України
Про цивільну зброю і боєприпаси
Цей Закон на основі положень Конституції України, якими встановлено право кожної людини на життя та його захист від протиправних посягань, право на недоторканність та безпеку людини, її життя, здоров'я, честь та гідність, рівність конституційних прав і свобод громадян, непорушність права приватної власності, захист суверенітету і територіальної цілісності держави, як справи всього українського народу регулює правовідносини, що виникають при обігу в Україні зброї та бойових припасів, і спрямований на захист життя та здоров'я громадян, власності, охорону громадського порядку і громадської безпеки, природи і природних ресурсів, зміцнення міжнародної співпраці в боротьбі зі злочинністю та незаконним розповсюдженням зброї.
РОЗДІЛ І
Загальні положення
Стаття 1. Визначення термінів і понять, що застосовуються в Законі
У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
Автоматична вогнепальна зброя – вогнепальна зброя, яка після кожного пострілу перезаряджається самостійно та з якої шляхом разового натискання на спусковий гачок можна здійснити більше ніж один постріл. 
Боєприпаси – патрони до нарізної та гладкоствольної вогнепальної зброї, інші пристрої одноразового використання, конструктивно призначені й технічно придатні для пострілу зі зброї відповідного виду. Не вважаються боєприпасами окремі компоненти спорядження патронів до вогнепальної зброї (шріт, картеч, кулі, пижі, прокладки, контейнери, капсулі, гільзи, порох).
Виробництво (виготовлення) цивільної зброї та боєприпасів – діяльність, пов'язана з випуском цивільної зброї та боєприпасів, основних та неосновних частин вогнепальної зброї та компонентів боєприпасів, яка включає всі стадії технологічного процесу, а також реалізацію продукції власного виробництва. Цим терміном охоплюється діяльність фізичних осіб – власників цивільної зброї по виготовленню боєприпасів з нових компонентів для власних потреб та для власної зброї.
Вогнепальна зброя і боєприпаси військового призначення – виготовлена або вироблена виключно для військових потреб вогнепальна зброя і боєприпаси.
Вогнепальна зброя – пристрій або предмет, сконструйований або пристосований для використання як зброя, з якого під впливом сили тиску, створюваної продуктами горіння хімічних речовин, можуть бути викинуті кулі, метальні елементи (снаряди) для механічного ураження цілі на відстані, або поданий звуковий чи світловий сигнал.
Вогнепальна зброя ручного перезаряджання – вогнепальна зброя з магазином/барабаном, яку необхідно перезаряджати після кожного пострілу за допомогою використання м'язової сили людини або механічного пристрою.
Володіння зброєю та боєприпасами – зберігання, розпорядження, носіння, забезпечення збереження, використання зброї та боєприпасів.
Газова зброя – невогнепальна зброя, конструктивно призначена лише для ураження живих цілей шляхом використання хімічних подразнюючих речовин. Газові пістолети (револьвери) не належать до вогнепальної зброї.
Гладкоствольна вогнепальна зброя – вогнепальна зброя, в якої напрямна частина каналу ствола по всій його довжині не має нарізів, які надають метальному елементу обертального руху. До гладкоствольної вогнепальної зброї також відноситься вогнепальна зброя, призначена для стрільби боєприпасами для гладкоствольної вогнепальної зброї, канал ствола якої містить нарізи в його кінцевій частині, або нарізи для покращення осипу дробового метального заряду.
Гладкоствольна короткоствольна вогнепальна зброя призначена для стрільби боєприпасами, спорядженими еластичними метальними елементами менш смертельної дії – пістолети та револьвери з внутрішнім діаметром ствола не більш як 10 міліметрів, спеціально сконструйовані та виготовлені, або перероблені для відстрілу боєприпасів, споряджених еластичними метальними елементами менш смертельної дії. Вимоги до боєприпасів, споряджених метальними елементами менш смертельної дії встановлює Міністерство охорони здоров’я України.
Господарська діяльність у сфері обігу цивільної зброї та боєприпасів – будь-яка діяльність, у тому числі підприємницька, юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, пов'язана з виробництвом (виготовленням) цивільної зброї та боєприпасів, торгівлею цивільною зброєю та боєприпасами, наданням послуг, виконанням робіт у сфері обігу цивільної зброї та боєприпасів.
Громадське місце – територія або приміщення для потенційного перебування невизначеного кола осіб з вільним доступом, доступом за плату, чи за запрошенням (вулиці, парки, сквери, громадський транспорт, громадські заклади, державні установи, будь-які будівлі чи їх частини загального користування, під'їзди, підземні переходи, стадіони, магазини тощо). Житло, домоволодіння та прибудинкова територія, яка перебуває у приватній власності фізичної особи, не є громадським місцем.
Дрібний ремонт – усунення несправностей, дефектів та/або заміна неосновних частин зброї з метою відновлення її властивостей, задля можливості використання зброї за прямим призначенням. До дрібного ремонту також належить незначна обробка основних частин зброї шляхом їх полірування або шліфування, якщо це не змінює основних властивостей зброї.
Деактивована зброя (макети масо-габаритні) – зброя безповоротно приведена у непридатний для стрільби стан, у тому числі холостими патронами.
Додаткове обладнання до зброї – з'ємні або нез'ємні пристрої, спеціально створені або адаптовані для встановлення на зброю, які служать для покращення її зовнішнього вигляду, ергономіки (користувальницьких властивостей), комфорту у використанні, адаптації до анатомічних особливостей власника, пристосування (постійного чи тимчасового) до виконання певних законних завдань (самозахист, мисливство чи зайняття спортом). До додаткового обладнання належать у тому числі засоби зменшення гучності пострілу та сили віддачі, полум'ягасники, додаткові прицільні та цілевказівні засоби, в тому числі оптичні приціли, оптично-електронні прицільні пристрої, приціли нічного бачення, освітлювальні пристрої тощо.
Демонстрування зброї – умисний публічний показ зброї, яка утримується в руках особи, або умисне та цілеспрямоване створення умов для сприйняття інформації про наявність зброї в елементах спорядження на особі, чи її одязі.
Довгоствольна цивільна вогнепальна зброя – вогнепальна зброя калібром не більш як 20 міліметрів для нарізної зброї та калібром не більше 4-го – для гладкоствольної зброї, довжина ствола якої перевищує 300 міліметрів або загальна довжина якої перевищує 600 міліметрів та яка обладнана складним або нескладним прикладом.
Для обговорення, оцінки та рейтингування необхідно авторизуватись
  • Вакуленко Владимир 13 жовтня, 2017 23:17 Тип запису: коментар
    3  
    Очень много раз встречается "место регистрации" и "место постоянного проживания". Мы крепостные или как? Не нарушайте наше конституционное право жить где хочется и сколько хочется.
  • Дідик Сергій 13 жовтня, 2017 20:02 Тип запису: зауваження
    0  
    Якщо держава не в змозі забезпечити громадянам безпеку, то Конституційний обов'язок влади дозволити громадянам мати таку можливість захищати себе самим. У розвинених країнах це взагалі не питання, а тут продовжують робити годівницю для панів ... Пора вже показати народу лояльність, турботу про життя і здоров'я своїх громадян. Если государство не в состоянии обеспечить гражданам безопасность, то Конституционная обязанность власти разрешить гражданам иметь такую возможность защищать себя самим. В развитых странах это вообще не вопрос, а тут продолжают делать кормушку для господ... Пора уже показать народу лояльность, заботу о жизни и здоровье своих граждан
  • Павло Сідельов 13 жовтня, 2017 10:35 Тип запису: коментар
    2  
    Я за свободу приобретения и ношения оружия ответственными гражданами.
  • Довгий Руслан 13 жовтня, 2017 09:35 Тип запису: коментар
    3  
    необходимо убрать с КПК предел необходимой обороны, напал на меня получил пулю, не важно с чем напал
  • Бондаревський Олександр 12 жовтня, 2017 21:05 Тип запису: коментар
    3  
    Зарегистрировался специально что бы проголосовать) Ну тут по моему все ясно, судя по соотношению "за"/"против"
  • Летінський Василь 12 жовтня, 2017 13:06 Тип запису: коментар
    2  
    Дай Бог, что бы приняли закон. Наконец то станем нормальными белыми людьми
  • Дьомін Максим 11 жовтня, 2017 18:35 Тип запису: зауваження
    9  
    Треба щось робити з: Стаття 34. Відстріл цивільної зброї для кулегільзотеки Порядок відстрілу зброї визначає Міністерство внутрішніх справ України. Контрольний відстріл все більш стає такою собі корупційною обязаловкою. МВС буде знову прикриватися якимось внутрішніми інструкціями, наказами та ін., а корупційна лавочка так і залишиться.
  • Максимчук Володимир 11 жовтня, 2017 17:31 Тип запису: коментар
    2  
    Підтримую на всі 100%
  • Михайленко Богдан 11 жовтня, 2017 16:51 Тип запису: коментар
    5  
    Дай Бог, что бы приняли закон. Но если теоретически, после его принятия, каким образом будет регулироваться цена на оружие? Не будет ли этот фактор играть в пользу только богатых? Сможет ли себе позволить приобрести оружие среднестатистический работающий гражданин?!
    • Бондаревський Олександр 12 жовтня, 2017 21:18 Тип запису: коментар
      1  
      Тут вопрос в количестве оружейных магазинов по стране, если их количество начнет расти, то начнется конкуренция, и цена будет не высокой.
  • Сімак Микола 11 жовтня, 2017 15:33 Тип запису: пропозиція
    8  
    Місця де дозволяється носити з собою зброю повинно поділятися на категорії.(в яких місцях яку дохволяється носити з собою зброю). Наприклад Приватна властісь:холодна зброя, не автоматична збоя, пістолети, різні різновиди гладкоствольної зброї. В інших місцях дозволяється травматичну,або мілкокаліберну зброю. Притому холодну зброю носити при собі забороняється. В автомобілі дозволяється возити з собою холодну зброю виключно для самозахисту в автомобілі.
  • Авраменко Іван 11 жовтня, 2017 13:08 Тип запису: коментар
    3  
    Дуже потрібний закон, так само як і зміни до кримінального кодексу щодо "необхідної самооборони".
  • Біцоєв Тарас 09 жовтня, 2017 09:00 Тип запису: пропозиція
    4  
    Демонстрування зброї - зайвий пункт. Дуже не визначенниї. МВС буде ним зловмишляти.
  • Черныш Владислав 08 жовтня, 2017 00:41 Тип запису: коментар
    13  
    Нарешті дочитав і долайкав. Законопроект впринципі впорядковує все те, що і так по факту діє. Плюс, додає КНО до цивільного використання. Це дуже добре. Зрозуміло, що дизайн цього Законопроекту робили таким, щоб якомога легше інтегрувати в існуючу канву законів України. Тому автори в дейких місцях явно йшли на уступки з існуючою ситемою. Але все ж таки бачу два головні моменти, які суттєво погіршують якість цього Законопроекту: * немає принципу екстериторіальності - в багатьох місцях є прив'язка до "місця реєстрації" або до "місця постійного проживання". Яка з цього користь і кому? Скоріш за все це калька зі старих міліцейських інструкцій. * "перевірки" у приватних оселях - користь сумнівна, затрати великі, корупційні ризики колосальні. Вважаю треба залишити перевірки тільки для магазинів, стрільбищ та складів зброї.
  • Тимошенко Веніамін 06 жовтня, 2017 22:31 Тип запису: коментар
    11  
    Це єдиний закон, який поверне громадянам всі без виключення права, що були давно помножені на нуль. Цей закон зменшить злочинність, корупцію і як наслідок - припнить злидні і бідність в країні. Так-так, страх бути зашквареним, зупинить і корупціонера, і бандита.
  • Собко Олег 06 жовтня, 2017 19:31 Тип запису: пропозиція
    9  
    Про повторну втрату зброї - я б ввів якийсь визначений законодавством період часу, наприклад, 5 років, під час якого втрата зброї буде вважатись повторною, тому що в запропонованій редакції, якщо хтось втратить зброю повторно навіть через 20, або навіть 50 років після першої втрати, в нього буде вилучена вся зброя і його буде позбавлено права на отримання дозволу на зброю
  • Учайкін Георгій 06 жовтня, 2017 14:58 Тип запису: коментар
    12  
    Товариство, прошу всіх бути уважними! Про застосування зброї для самозахисту йдеться на 28 сторінці. "Внести зміни до таких законодавчих актів України: У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25 - 26, ст. 131): ч. 5 ст. 36 викласти в такій редакції: «5. Не тягне за собою кримінальну відповідальність застосування громадянином зброї або будь-яких інших засобів чи предметів для захисту від нападу особи або групи осіб (дві чи більше особи), або для відвернення протиправного насильницького вторгнення у житло чи інше володіння особи (включно із транспортним засобом), або інше місце законного тимчасового перебування особи, незалежно від тяжкості шкоди, яку заподіяно тому, хто посягає.» Тоже еред тим, як щось коментувати уважно читайте документ.
  • Сохацький Олег 06 жовтня, 2017 14:16 Тип запису: пропозиція
    21  
    Про зброю: Хочу висловити своє бачення майбутніх законопроектів... Основною ідеєю повинно бути сприйняття зброї, як звичайного майна з підвищеною небезпекою при експлутації (аналогія - автомобіль, літак і т.ін.) + введення понять "Castle Doctrine" і "Stay&Fight" (кому цікаво - погугліть). 1. Поняття покупки/володіння, зберігання і носіння - різні речі. Хто завгодно може купити (як автомобіль) і зберігати (згідно правил), передати для використння, обов'язкове страхування відповідальності, для носіння - отримання ліцензії з підтвердженням медичною довідкою і (можливо) техоглядом. 2. Різні категорії ліцензій для носіння (компакт, довгий ствол, автоматична зброя) з різною вартістю отримання. 3. Продаж і використання спеціальних видів зброї і боєприпасів Law Enforcement Only для співробітників підтримки законопорядку (державних, громадських і приватних) - за службовим посвідченням. 4. Реєстрація зброї - в реєстрах Мінюсту, за МВС - тільки контроль. P/S Бажано внесення поправки до Конституції: "Громадянин має право на володіння вогнепальною зброєю для захисту свого життя і здоров'я, житла та власності, життя і здоров'я інших людей, конституційних прав і свобод у разі узурпації влади, посягань на конституційний лад, суверенітет та територіальну цілісність України"
  • Білецький Антон 06 жовтня, 2017 13:28 Тип запису: коментар
    3  
    Я люблю вночі гуляти вулицями і кататись на велосипеді, припустимо намене напали злодії із нелегальною зброєю, цей закон дасть мені можливість мати і застосувати пістолет для відбиття атаки злодіїв, а зараз у наспо всій країні купа згвалтованих дівчат у яких в телефонах 102 говорить "всі оператори зайняті".
  • Хижняк Олександр 06 жовтня, 2017 13:09 Тип запису: зауваження
    19  
    я За. але перед тим треба змінити закони про саме поняття самозахисту. А то у нас навіть, якщо у себе на подвір*ї злодія палкою по скроні влупиш, сядеш за перевищення самооборони.
    • Черныш Владислав 08 жовтня, 2017 00:22 Тип запису: коментар
      0  
      Подивіться 27 сторінку. Там як раз прописані зміни до Кримінального Кодексу.
    • Митарчук Дмитро 06 жовтня, 2017 22:13 Тип запису: коментар
      1  
      В законі є виключення поняття перевищення самозахисту. Буде просто самозахист. Бо садять якраз за перевищення.
    • Герман Олександр 06 жовтня, 2017 15:50 Тип запису: коментар
      1  
      перед тим як писати глобальне зауваження, спочатку треба ознайомитись з законопроетом повністю.
    • Чорний Іван 06 жовтня, 2017 15:43 Тип запису: коментар
      1  
      бо палка в скроню злодію, хоч би де, якщо злодій не становить загрози вашому життю чи здоровлю - то не перевищення меж самозахисту - то замах на навмисне вбивство... і так, чинне законодавство більш менш адекватно в питанні самозахисту, не адекватною є судова практика та правозастосування
    • Чорний Іван 06 жовтня, 2017 15:05 Тип запису: коментар
      1  
      бо то не є самооборона... чинне законодавство досить нормально регламентує це питання. Проблема в правозастосуванні, а не в законі.
    • Подустов Артем 06 жовтня, 2017 14:46 Тип запису: коментар
      1  
      дочитайте законопроект до кінця, там все є