ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ЕЛЕКТРОННІ ПЕТИЦІЇ

Перелік електроних звернень

  • Створення Уряду національної єдності на період воєнного стану

    Підписів 36

    Дата відповіді

    Бубін Андрій
    Електронне звернення на розгляді
    05 січня, 2024
    05 квітня, 2024
    36

    Ми, громадяни та громадянки України, звертаємося до Вас із закликом створити Уряд національної єдності відповідно до вимог воєнного часу, забезпечити стабільність та подолати виклики, що стоять перед нашою країною.

    Ми опираємося на результати соціального опитування (КМІС), яке вказує на те, що більшість громадян висловлює прагнення до об'єднання політичних сил для забезпечення національної єдності та вирішення важливих питань, що стоять перед країною.


    Враховуючи положення Конституції України, яка визначає обов'язок Верховної Ради України забезпечувати державний суверенітет і економічну самостійність України,тощо;
    ми вважаємо за доцільне вжити всіх необхідних заходів для створення Уряду національної єдності.

    Закликаємо Вас вжити конкретних заходів для створення Уряду національної єдності, який би об'єднав представників різних політичних сил з метою спільної роботи над вирішенням нагальних питань країни.

    Конкретні дії, які ми пропонуємо:

    Проведення Круглого столу із представниками політичних сил:

    1) Організуйте відкрите обговорення, в якому брали б участь представники різних політичних сил для обговорення потреб і пріоритетів країни.

    2) Створення Робочої групи для формування уряду: Створіть Робочу групу, в складі якої будуть представники ключових політичних сил, для розробки конкретного плану формування Уряду національної єдності.

    3) Публічна інформація про прогрес: Забезпечте регулярне інформування громадськості про прогрес у процесі формування Уряду національної єдності, враховуючи відкритість та прозорість цього процесу.

    4) Консультації з громадськістю: Залучіть представників громадськості, неприбуткових організацій та експертів до консультаційного процесу з метою забезпечення різноманітності та уникнення корупційної складової.

    Ми віримо, що тільки через спільні зусилля можна досягти стабільності та збереження держави Україна.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |  ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |  ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Щодо питання мобілізації з 25 років

    Підписів 7

    Дата відповіді

    Жовтогарячий Андрій
    Електронне звернення на розгляді
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    7

    У разі ухвалення рішення про мобілізацію з 25 років, пропоную наступні зміни.

    По-перше, мобілізовувати громадян віком 25-27 років на службу в окремі структурні підрозділи Міністерства внутрішніх справ, а саме: Національну поліцію, Державну службу з надзвичайних ситуацій, Державну міграційну службу та сервісні центри МВС.

    По-друге, обмежено придатних осіб вищезазначеної вікової категорії, в залежності від їхньої освіти, направляти на державну службу в центральні органи виконавчої влади, а також в їх регіональні представництва, та в органи місцевого самоврядування (обласні, міські, селищні адміністрації та старостинські округи).

    В результаті, молодь частково замінить працівників вищезазначених відомств та установ. А частина чиновників, державних службовців та правоохоронців буде направлена на ротацію до Збройних Сил України.

    ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Судові справи щодо комунальних боргів населення зробити безкоштовними для населення.

    Підписів 8

    Дата відповіді

    Пінега Сергій
    Електронне звернення на розгляді
    12 січня, 2024
    12 квітня, 2024
    8

    У ЗМІ поширена інформація щодо реєстра боржників, накладання значних обмежень на боржників, у тому числі боржників комунальних послуг. Визнання боржника при цьому є не справедливим, бо визначається однозначно надавачем комунальних послуг а не судом. Приведу приклад. У мене мають місце невеликі борги за комунальні послуги, в т.ч перед ТОВ Єврореконструкція, за постачання гарячої води. Як утворився борг. Я своєчасно не перевірив лічильник гарячої води (це було до воєнного стану). Постачальник припинив нарахування по лічильнику і нарахував місяць як без лічильника. Потім я перевірив лічильник і вніс показники за минулий місяць де були покази без лічильника (бо вода ж витрачалась). Постачальник нарахував і плату по лічильнику за цей же місяць, тоб-то подвійне нарахування. Я неодноразово звертався до ТОВ Євро реконструкція стосовно цього боргу, але відповіді не надано, борг рахується, мої права законом через це обмежені. Аналогічні спірні питання маю і по опаленню з цим же постачальником. Прохання законодавчо не ставати однозначно на бік постачальників послуг, бо справедливість повинна бути.
    На підставі вищевказаного, пропоную судові справи щодо комунальних боргів населення зробити безкоштовними для населення, щоб люди могли відстояти свої права в суді.

    ЖИТЛОВА ПОЛІТИКА  |  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО   
  • Трудовий стаж українців при роботі в Германії

    Підписів 2

    Дата відповіді

    Пінега Сергій
    Електронне звернення на розгляді
    15 січня, 2024
    15 квітня, 2024
    2

    Ситуація в Україні примусила багатьох наших співвітчизників стати біженцями та працювати в інших країнах (дехто живе і на виплати). Одна з країн, де українських біженців більше всього - Германія. В України діють угоди з певним країнами, що робота в цій країні враховується в пенсійний стаж українців в Україні, але з Германією такої угоди немає. Навпаки робота українців в Україні буде враховуватись в пенсійний стаж в Германії. Це говорить про те, що німці працюють на ресурс, аби люди до них їхали і залишались там, а наша країна виходить менше за німців думає про своїх громадян. Угода про врахування стажу роботи в Германії для українців в Україні - АКТУАЛЬНА.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |  ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Для подальшого ефективного розвитку науки в Україні потрібно демобілізувати науковців, вчених з науковими ступенями і вченими званнями, які з першого дня боронять територіальну цілісність України. Якщо для цивільних науковців поширюється відстрочка, чому на науковців, які з 2022 року воюють цього права не мають. Несправедливо.

    Підписів 4

    Дата відповіді

    Москалець Валентин Віталійович
    Електронне звернення на розгляді
    11 січня, 2024
    11 квітня, 2024
    4

    Демобілізація кандидатів і докторів наук, які залишили наукові установи і з перших днів повномасштабного вторгення РФ відстоюють територіальну цілісність України.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Вдосконалити закон про можливість встановлення лічильників тепла з вертикальною розводкою в старих багатоповерхівках.

    Підписів 6

    Дата відповіді

    Рогожкіна Наталія Василівна
    Електронне звернення на розгляді
    03 січня, 2024
    03 квітня, 2024
    6

    У зв'язку зі зловживанням подачі центрального опалення КП"Київтеплоенерго" (чрезмірна подача послуги) і не бажанням нести за це відповідальність і даючи пояснення, які не відповідають дійсності, що топлять по нормах.
    Прошу вдосконалити закон про можливість установки лічильників тепла з вертикальною розводкою у старих багатоповерхівках, щоб кожен споживач, не залежачи від інших мешканців будинку міг встановити лічильник на тепло у себе в оселі (відмінити необхідність, щоб 50% мешканців були згодні поставити у себе лічильники).Також відмінити старий закон, який не дозволяв ставити ці лічильники, та вдосконалити закон, якщо є ще якісь пригради.
    КП "Київтеплоенерго" користуючись і зловживаючи недосконалістю закону перешкоджає встановленню лічильників ЦО і не ставе їх на облік, щоб споживачі могли контролювати об'єм послуги і платити тільки за те що використали, а не змушені були платити за нав'язану, не потрібну у таких обїємах послугу ЦО.

    КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО   
  • Звернення до Верховної Ради України. Діяльність Верховної Ради та обороноздатність.

    Підписів 87

    Дата відповіді

    Златін Олександр Юрійович
    Електронне звернення на розгляді
    22 грудня, 2023
    22 березня, 2024
    87

    ЗВЕРНЕННЯ
    БО "Я допоможу" ініціює до Вас звернення, в інтересах громадян України, що знайшли свій дім в Одесі та виконують надважливу роль в суспільному житті держави, здійснюючі волонтерську діяльність під час війни.
    Справа в тому, що в 2014-му році було створено так званий "реєстр волонтерів", дані до якого вносить податкова за місцем реєстрації фізичної особи.
    Аби потрапити до нього, потрібно відкрити картковий рахунок для збору коштів ( донатів, пожертв).
    Далі все просто, але -
    Благодійні, Громадські організації, волонтерські організації також здійснюють волонтерську діяльність.
    Це не просто люди, що відкрили рахунки і щось купують з пожертв.
    Це люди, що спільнотою здійснюють діяльність, схожу на діяльність великого підприємства, це - керівники, адміністратори соціальних мереж, оператори, адміністратори, перекладачі, логісти, бухгалтера, діловоди, водії, вантажники, сортувальники, пакувальники, організатори благодійних заходів.
    Саме придбання чогось і доставка за потребою - це кур'єрська діяльність. Її здійснюють геть всі з вищезазначених.
    А рахунок у всіх один - рахунок організації.
    Організації теж є зареєстрованими і здають звіти щодо обсягів наданої допомоги.
    Мають також право надавати посвідчення волонтера організації.
    Але люди, що є волонтерами в організації, не потрапляють до "реєстра волонтерів" бо не збирають кошти на особисте ім'я.
    Це не справедливо і порушує права достойних людей на визнання.


    А саме:
    Народним депутатом України Георгієм Мазурашу до ВРУ було подано на розгляд законопроект 10251 "про внесення змін до ст.23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо сприяння волонтерській діяльності".
    Яким пропонується надати відтермінування від мобілізації, але лише тим особам, що відповідають трьом визначеним критеріям, один з яких - реєстрація в "Реєстрі волонтерів".
    Також дещо невизначене про організації зазначено в постанові кабінету міністрів від 27 січня 2023 р.
    № 76:
    "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
    {Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
    але там немає жодного слова про учасників неприбуткових організацій, на кшталт Громадських чи Благодійних.

    Народний депутат України Грищук Р. П. в рамках рубрики соціальної політики надавав на розгляд ВРУ проект закону 8076 "про внесення змін до ЗУ "Про благодійну діяльність та благодійні організації" щодо вдосконалення порядку включення благодійників - фізичних осіб до Реєстру волонтерів АТО...відсічі і стримування збройної агресії рф".
    Але питання щодо реєстру волонтерів, що працюють в колективах організацій не згадали жодного разу.
    Керівник організації, для роботи організації може створити робочі місця. Але це вже штат працівників з якими організація має трудові відношення.
    Волонтер здійснює свою діяльність - безоплатно.
    Зареєстрований він виключно у внутрішньому реєстру організації.
    До іншого жодного реєстру така людина не потрапляє.
    Реєстр волонтерів має бути створено, або вдосконалено.
    Право людей на рівність гарантоване Конституцією України.
    Волонтери в добре злагоджених колективах організацій - всі заслуговують на визнання.
    Кожен працює на своєму місці.
    Ми вимагаємо визнання "колективів" , бо саме вони дають оптимальний результат, для чого просимо створити законодавче підгрунтя для подання керівниками організацій даних про осіб, що здійснюють волонтерську діяльність на базі організацій та інших формувань до державного реєстру волонтерів.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОБ’ЄДНАНЬ ГРОМАДЯН, РЕЛІГІЯ ТА МІЖКОНФЕСІЙНІ ВІДНОСИНИ  |  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • Прозорий бюджет України

    Підписів 111

    Дата відповіді

    Таргонський Іван Іванович
    Електронне звернення на розгляді
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    111

    Звернення до Верховної Ради України

    Я, Таргонський Іван Іванович, громадянин України, звертаюсь до влади з вимогою забезпечити повну прозорість бюджетного процесу нашої країни. Прозорість є основним принципом ефективного управління та демократії. Я та більшість населення України вважаємо, що належне відображення витрат та доходів у бюджеті є необхідним для забезпечення публічного довір'я та відповідальності влади перед народом.

    Ми вимагаємо :

    1. Оприлюднення повного бюджету:

    - Регулярна та повна публікація бюджетної інформації в онлайн-режимі, включаючи доходи, видатки, програми та результати.


    2. Легкий доступ до інформації :

    - Забезпечення вільного та зручного доступу громадян до бюджетної інформації через вебпортали та інші засоби.

    - Створення вебплатформи, де громадяни можуть легко переглядати бюджетні дані, кожен документ (де вказані дохід та витрати).
    Включення інтерактивних графіків та зрозумілих візуалізацій полегшить сприйняття інформації.

    - Активне впровадження політики відкритих даних, що дозволить розробникам створювати додатки та інструменти для зручного аналізу бюджету.

    3. Активне залучення громадськості:

    - Залучення громадських організацій та експертів до аналізу бюджету та висунення пропозицій. Регулярні громадські консультації можуть враховувати думку громадян.

    - Проведення інформаційних кампаній та освітніх заходів для підвищення рівня фінансової грамотності та обізнаності громадян щодо бюджетних питань.

    Простими словами :

    Має бути створений сайт, на якому буде висвітлена діяльність державних структур та підрозділів України. Громадянин України після відповідної реєстрації зможе здійснювати перегляд бюджету України. Зможе подивитися доходи та витрати , як і в цілому України, так і маленького міста (всіх державних установ та підрозділів). Винятком можуть буди структури спеціального призначення, але над ними також буде здійснюватися ретельний контроль військовими.
    Державні службовці будуть звітувати в короткі терміни (скануючи всі документи, де вказані доходи та витрати, реєструючи їх на сайті бюджету України, який повинен бути в загальному доступі). Винятком слугуватимуть підрозділи спеціального призначення, поки діє воєнний стан. Але будуть особи, які матимуть більше повноважень для контролю у військовій галузі та галузі спеціального призначення, тому що бухгалтерські та інші документи не можуть бути у відкритому доступі на період воєнного стану.
    - Люди, які мають належну освіту та певний досвід роботи в тій чи іншій державній установі, зможуть зареєструватися на порталі бюджету України, пройшовши перевірку відповідними органами. Зможуть контролювати та виявляти розбіжності в бюджеті України. Після знаходження розбіжностей чи інших підозрілих махінацій інформація буде передаватися відповідним органам (чи, можливо, буде створено окремий відповідний незалежний орган для додаткового ретельного контролю).
    - Кожен громадянин України після реєстрації зможе контролювати бюджет, висловлювати свої пропозиції та передавати інформацію відповідним органам для ретельної перевірки.
    - Повинен здійснюватися детальний контроль бюджету України, щоб кошти були дійсно витрачені належним чином.
    Дякую за розуміння !

    Долучте свої підписи, якщо ви підтримуєте звернення до влади України для забезпечення прозорості та відкритості бюджетного процесу.
    Це важливий крок для цілої України у здобутті перемоги та майбутнього в цілому.

    Влада України, заради майбутнього українського народу, зробіть правильний вибір.


    Громадянин України
    Таргонський Іван Іванович (004337973)
    Житомирська область, Коростенський район, смт. Лугини, вул. Річна, буд. 79А.
    Індекс : 11301
    +380 (068) 036 50 03
    email : ivantarh23@gmail.com

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |  ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |  ФІНАНСОВА, ПОДАТКОВА, МИТНА ПОЛІТИКА   
  • ВКЛЮЧИТИ Лікарів-ІНТЕРНІВ в перелік осіб, що мають право на відстрочку по мобілізації на час проходження інтернатури, ВКЛЮЧИТИ право на демобілізацію Лікарів - ІНТЕРНІВ, що призвані по мобілізації з 2022 року. Внесення змін до законодавства в тому числі до проекту закону №10378 від 25.12.2023 (проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби»)

    Підписів 650

    Дата відповіді

    Кравченко Вікторія Володимирівна
    Електронне звернення на розгляді
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    650

    Питання кваліфікованих медичних працівників, особливо кваліфікованих ЛІКАРІВ стоїть на даний час дуже гостро. Але не менш гостро це питання буде стояти після закінчення війни, після нашої Перемоги.
    Відповідна система освіти, яку опановує майбутній лікар, включає обов'язкове проходження двох етапів навчання.
    Спочатку майбутній лікар отримує вищу медичну освіту у вищих медичних навчальних закладах. Після отримання диплому про вищу освіту в обов'язковому порядку для отримання первинної спеціалізації майбутні лікарі проходять ІНТЕРНАТУРУ.
    Відповідно до норм чинного законодавства, посилання на які будуть надані нижче, інтернатура є обов'язковою формою первинної спеціалізації осіб за лікарськими та провізорськими спеціальностями для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста або провізора-спеціаліста.
    Тобто БЕЗ проходження ІНТЕРНАТУРИ отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста НЕ МОЖЛИВЕ.
    На даний час фактично лікарі Інтерни не мають чітко визначеного в законодавстві права на відстрочку по мобілізації. Зокрема в статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», визначається що
    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти.
    У проекті №10378 від 25.12.2023 проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби», визначається що
    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої̈ та вищої̈ освіти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий за однією спеціальністю (фахом), а також докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    Тобто незважаючи на те, що ІНТЕРНАТУРА є обов'язковою формою первинної спеціалізації лікаря без якої Він не може отримати кваліфікацію лікаря спеціаліста та працевлаштуватися на посаду лікаря, незважаючи на те, що ІНТЕРНАТУРА фактично є дуальною формою навчання де поєднується очна форма навчання лікарів Інтернів та практична, що проходить на базах стажування, ІНТЕРНИ на даний час згідно чинних норм законодавства не мають права на відстрочку по мобілізації.

    Звертаю вашу увагу також на той факт, що під час мобілізації лікаря ІНТЕРНА він не має права працювати лікарем, а зараховується на посади медсестер або медичних братів тобто на посади що фактично є нижчими за їх кваліфікаційний рівень

    Крім того, відповідно до Положення про інтернатуру, що затверджено наказом міністерства охорони здоров'я України 22 червня 2021 року № 1254 (далі – Положення про інтернатуру) визначено, що особи які закінчили вищі медичні навчальні заклади можуть вступити до інтернатури виключно протягом двох наступних років після закінчення вищого навчального закладу.
    Враховуючи те, що вище зазначеним положенням НЕ врегульоване питання академічної відпустки для лікарів-інтернів які призвані по мобілізації, а також обмежені строки щодо можливого вступу до інтернатури для отримання в майбутньому кваліфікації лікаря-спеціаліста, є великою і НАГАЛЬНОЮ потреба надавати лікарям Інтернам ПРАВО на відстрочку по мобілізації під час фактичного навчання в інтернатурі, а також ДЕМОБІЛІЗУВАТИ лікарів Інтернів яких було призвано по мобілізації для продовження перерваного навчання.

    Крім того, треба враховувати той факт, що інтернатура є різною за строками навчання від 1 року до 3 років, питання надання Інтернам відстрочки по мобілізації є ЩЕ БІЛЬШ ВАЖЛИВИМ.
    Зокрема, максимальний строк навчання в інтернатурі сягає три роки.
    Відповідно до Положення про інтернатуру трирічний строк інтернатури визначено для таких спеціальностей як хірургія, анестезіологія, гінекологія та акушерство.
    Враховуючи те, що навчання у вищих медичних закладах для більшості спеціальностей встановлено в шість років, більшість випускників таких закладів при отриманні дипломів мають 23-річний вік.
    Якщо випускником вибрано спеціальність в інтернатурі строк навчання щодо якої визначено у три роки, випускник ІНТЕРН отримує сертифікат про отримання кваліфікації лікаря спеціаліста в 26 років.
    Отже, при зменшенні мобілізаційного віку до 25 років велика кількість лікарів Інтернів може бути фактично відірвана з навчального процесу та мобілізована. При цьому ще раз нагадую, що такі лікарі Інтерни будуть мобілізовані не на лікарські посади, а на посади медсестер та медичних братів
    Ще раз нагадую, саме лікарі спеціалісти потрібні як війську зараз, так і не менше будуть потрібні в майбутньому.
    Враховуючи вище викладене, НАПОЛЕГЛИВО прошу вас розглянути питання внесення змін до проекту закону №10378 від 25.12.2023(проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби») зокрема, ст 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо ВКЛЮЧЕННЯ ІНТЕРНІВ як осіб що мають право на відстрочку по мобілізації на час проходження інтернатури, ВКЛЮЧИТИ право на демобілізацію та продовження навчання лікарям Інтернам, що призвані по мобілізації з лютого 2022 року.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |  ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я   
  • Мобілізувати засуджених всіх категорій до захисту державного суверінітету України.

    Підписів 24

    Дата відповіді

    Євич Руслана Сергіївна
    Електронне звернення на розгляді
    26 грудня, 2023
    26 березня, 2024
    24

    Звертаюсь з електронною петицією “, з проханням розглянути можливість залучення засуджених УСІХ категорій у тому числі до довічного позбавлення волі,за власним бажанням, до захисту державного суверінітету України.
    Це прохання ґрунтується на Законі України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", який встановлює правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні.
    Після початку повномасштабного вторгнення росії в Україні запровадили воєнний стан. Тоді ж було оголошено загальну мобілізацію. Наразі українці фіксують пожвавлення мобілізації. Повістки вручають на вулиці, у торговельних центрах і громадському транспорті.
    Питання про мобілізацію регулюється Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Цей Закон встановлює правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, визначає засади організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов’язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, повноваження і відповідальність посадових осіб та обов’язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів.

    Положення статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». містить чіткий перелік осіб, які не підлягають призову під час мобілізації, до яких належать :
    - Працівники, які заброньовані за державними органами підприємствами, установами, організаціями;
    - Особи з інвалідністю;
    - Особи, визнані тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я (до 6 місяців);
    - Жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;
    - Особи, які самостійно виховують дитину до 18 років;
    - Особи, які виховують дитину з інвалідністю або тяжкохвору дитину, якій не встановлено інвалідність;
    - Особи, які зайняті постійним доглядом за хворою дружиною, дитиною, батьками (своїми чи одного з подружжя);
    - Особи, у яких на утриманні повнолітня дитина з інвалідністю І чи ІІ групи;
    - Особи, у яких на утриманні діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування;
    - Особи, які мають дружину (чоловіка) з інвалідністю або батьків (своїх чи одного з подружжя) з І або ІІ групою інвалідності;
    - Опікуни недієздатних осіб;
    - Особи, які мають неповнолітню дитину, якщо один із подружжя проходить військову службу;
    - Працівники військового управління та правоохоронних органів;
    - Студенти, аспіранти, докторанти, які навчаються за денною чи дуальною формою;
    - Наукові та науково-педагогічні працівники, які працюють за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    - Особи, чиї близькі родичі загинули або пропали безвісти під час участі в АТО (військовослужбовці, добровольці тощо).

    Відповідно до вимог ч 3 ст.: 63 Конституції України - визначено :
    Засуджений користується всіма правами людини і громадянина, за винятком обмежень, які визначені законом і встановлені вироком суду.

    Згідно до вимог ст.: 24 Конституції України - передбачено :
    Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
    Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
    Згідно зі статтею 17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

    Відповідно до статті 65 Конституції України, військова служба є конституційним обов’язком громадян України, який полягає у забезпеченні оборони України, захисті її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності.
    Отже, кожен громадянин України має право і обов’язок захищати державу і її суверенітет відповідно до закону.
    Виходячи з правових вимог Закону України “ Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію “, який не містить категорії осіб засуджених, що звільненні від Конституційного обов’язку громадянина України - захищати державу і її суверінітет, та враховуючи Конституційні вимоги, що засуджений користується усіма правами людини і громадянина за винятком обмежень визначених законом і вироком суду, в контексті що ані закон ані вирок суду відносно мене не встановлюють обмеження на захист держави і її суверінітету, з огляду на вищезазначене, я прошу Вас розглянути прохання про можливість залучення засудженого УСІХ категорій у тому числі засуджених довічного позбавлення волі за власним бажанням, до захисту державного суверінітету України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • Впровадження категорізації УБД

    Підписів 5

    Дата відповіді

    Марченко Володимир
    Електронне звернення на розгляді
    02 січня, 2024
    02 квітня, 2024
    5

    Звертаємося до вас з петицією щодо встановлення справедливих категорій для учасників бойових дій (УБД) в контексті тривалості протистояння збройній агресії російської федерації проти України.

    З огляду на збільшення тривалості цього конфлікту та зростання кількості осіб, які мають статус УБД, але були задіяні у безпосередній участі у бойових діях в різному ступені, ми вважаємо необхідним встановити категоризацію УБД пропорційно до часу, проведеного на фронті.

    Наша пропозиція полягає у наступному:
    - III категорія: до 6 місяців безпосередньої участі у бойових діях;
    - II категорія: від 6 до 12 місяців безпосередньої участі у бойових діях;
    - I категорія: 12 місяців і більше безпосередньої участі у бойових діях.

    Крім того, ми закликаємо до розробки та зміни системи надання пільг в залежності від категорії УБД. Це допоможе забезпечити справедливе та адекватне визнання та підтримку наших героїв, які ризикують своїм життям захищаючи нашу країну.

    Ми впевнені, що ці заходи сприятимуть встановленню справедливості та визнанню заслуг наших УБД. Давайте разом покажемо нашу підтримку тим, хто бореться за мир і свободу.

    Долучайтеся до нашої петиції та поширюйте її серед родичів, друзів та колег. Разом ми можемо змінити статус-кво і забезпечити справедливе ставлення до наших героїв

    СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Стосовно можливості людині з інвалідністю обирати, хто один з її військовозобов'язаних родичів може отримати право на відстрочку

    Підписів 54

    Дата відповіді

    Бутакова Ірина
    Електронне звернення на розгляді
    05 січня, 2024
    05 квітня, 2024
    54

    Ми, громадяни України, що нижче підписались, вимагаємо відкликати запропоновані зміни Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" законопроектом № 10378 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби", які порушують конституційні права осіб з інвалідністю. Або ж у випадку якщо на момент збору підписів зміни в закон вже будуть внесені без врахування текcту петиції то внести відповідні зміни у закон "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Ми висловлюємо наше занепокоєння щодо запропонованих змін у законопроекті № 10378, зокрема виключення зі статті 23, абзацу 11 права на відстрочку чоловіка (дружини) особи з інвалідністю 3 групи.

    На нашу думку в абзаці 11 статті 23 Закону "Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку" слід чітко визначити, що право на відстрочку може використовувати лише один член сім'ї за вибором інваліда. Це допоможе уникнути можливих корупційних схем з оформленням відстрочки для кількох осіб на одного інваліда, та не порушить конституційні права громадян, описані в статті 22 Конституції України та Законі України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".

    "які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови, що така особа з інвалідністю обрала цю особу військовозобов'язаного відповідною заявою"

    Ми, нижчепідписані громадяни України, звертаємося до вас з проханням захистити та підтримати осіб з інвалідністю, які становлять найбільш вразливий верству населення та не можуть самостійно гарантувати своє законне право на утримання та догляд. Це надзвичайно важлива проблема, що безпосередньо впливає на наше життя, потреби та безпеку.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Про збільшення розмірів накладення штрафів за порушення норм ст. 182 Кодексу про адміністративні правопорушення, порушення правил дотримання тиші в населених пунктах і громадських місцях

    Підписів 3

    Дата відповіді

    Кріль Володимир Іванович
    Електронне звернення на розгляді
    08 січня, 2024
    08 квітня, 2024
    3

    Щодо суттєвого та відчутного збільшення розмірів накладення штрафів за порушення вимог ст.182 Кодексу про адміністративні правопорушення, порушення правил дотримання тиші в населених пунктах і громадських місцях. Прошу підтримати та внести зміни Верховною Радою України до існуючого законодавства України в частині збільшення розмірів накладення штрафів за порушення вимог ст.182 Кодексу про адміністративні правопорушення, так як на сьогодні досить малі штрафи і громадяни або юридичні особи, які порушують норми тиші, а особливо у нічну добу, коли існує комендантська година в державі в умовах воєнного часу, не несуть суттєвої та відчутної відповідальності за вказані порушення тиші, так як існуючим законодавством України передбачені досить малі штрафи у розмірі від 85 до 255 гривень, та юридичною особою (підприємцями) - від 255 до 510 гривень. Що в свою чергу є низьким доходом за вказане правопорушення в казну держави та потребує негайного перегляду вимог законодавства щодо зазначених порушень. Порушники ст.182 чинного Кодексу про адміністративні правопорушення відчувають себе з існуючими штрафами у "смішних" розмірах досить розкуто, досить часто повторно порушують громадський порядок та спокій у нічний час, не дотримуються тиші, за викликом на них представників правоохоронних органів поводять себе зухвало, не реагують на зауваження щодо дотримання тиші, так як впевнені, що існуючі штрафи для них це копійки. А також часто такі правопорушники вільно себе поводять, так як знаходяться на свої території у квартирах, приватних приміщеннях, закладах, тощо. Тому вони вважають, що не порушують комендантську годину у воєнний час на вулиці, дворі, на відкритій території. Прошу всіх свідомих громадян, які вважають, що така петиція не нашкодить на долю України, підтримати. Народних депутатів та Верховну Раду України, прошу проголосувати та внести вказані в петиції зміни до чинного законодавства України на користь суспільства. Дякую

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН   
  • Зупинити на час дії воєнного стану нарахування та виплату премій службовим особам усіх рівнів. Внести зміни до Закону України "Про оплату праці" про те, що під час дії воєнного стану особам, які є в розумінні «службовими особами» за змістом статті 364 Кримінального Кодексу України, забороняється нараховувати та виплачувати щомісячні премії та будь-які надбавки понад встановлений щомісячний оклад. У Законі врегулювати поняття «службові особи» за змістом статті 364 КК України.

    Підписів 75

    Дата відповіді

    Петришин Андрій Михайлович
    Електронне звернення на розгляді
    10 січня, 2024
    10 квітня, 2024
    75

    Премії службовим особам усіх рівнів зупинити на час дії воєнного стану.

    Це єдина можливість вчасно та у повній мірі забезпечити надсучасними системами протиповітряної оборони (ППО) та іншою тактичною зброєю Збройні Сили України, задля захисту життя українських солдат та цивільного населення країни.
    На премії чиновникам щомісячно витрачаються мільярди гривень. Хоч на ці кошти могли би закуплятися так необхідні в час війни засоби захисту.
    Виходячи з того, що кожен день зволікання з реалізацією предмету цієї петиції породжуватиме нову кількість людських жертв серед українського населення.

    А тому, на протязі 10ти робочих днів з моменту набрання необхідної кількості голосів для розгляду даної петиції, -

    Внести зміни до Закону України "Про оплату праці" про те, що під час дії воєнного стану особам, які є в розумінні «службовими особами» за змістом статті 364 Кримінального Кодексу України, забороняється нараховувати та виплачувати щомісячні премії та будь-які надбавки, понад встановленого щомісячного окладу.

    У Законі врегулювати поняття «службові особи» за змістом статті 364 КК України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ  |  ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |  ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Зміни до статуту детупатів

    Підписів 34

    Дата відповіді

    Юрченко Анастасія
    Електронне звернення на розгляді
    10 січня, 2024
    10 квітня, 2024
    34

    Реформи у системі депутатської діяльності


    1. Кількість депутатів та округів: Кількість депутатів має відповідати кількості чинних, не окупованих округів. У випадках, коли округи мають менше 2 кандидатів або не мають кандидатів взагалі, вони повинні об'єднатися з найближчими з метою оптимізації.


    2. Військові представники: Передбачається представлення по одному військовому представнику з кожного напрямку фронту. Вони матимуть рівні права з народними депутатами для ефективного представлення військових інтересів у Верховній Раді. 


     Створення військових виборчих округів: Визначення територій, де знаходяться військові частини, та організація голосування серед військовослужбовців на цих територіях.


     Дистанційне голосування: Забезпечення можливості голосування для військових, які перебувають у зоні бойових дій, через спеціально організовані дистанційні механізми.


     Представництво у Верховній Раді: Обрані військові представники отримують можливість брати участь у роботі парламенту, вносити пропозиції, голосувати та виступати з ініціативами, пов'язаними з військовою сферою.



    3. Безпартійність:Зобов'язання бути безпартійним є обов'язковим для депутатів, оскільки основною метою під час воєнного положення є перемога в війні.


    4. Зарплати: Зарплати депутатів, чиновників і мерів, разом із преміями, не повинні перевищувати половину зарплати військових у тилу (30 000 грн). Ця сума використовується на паливо, деталі та ремонт бойової техніки. Також варто враховувати, що депутати мають можливість на вихідні та відпочинок, на відміну від військових, які 24/7 перебувають у небезпеці.


    5. Мобільність та асистенти: Загальна вартість автомобіля для депутата не повинна перевищувати трьохрічну зарплату народного депутата. Кожен депутат може мати не більше одного помічника чи заступника. У випадку невідповідності, депутат має право замінити асистента за свій рахунок.


    6. Відставка через корупцію: Депутати зобов'язані подавати щорічні декларації про доходи. У разі виявлення корупційних дій, депутат повинен вийти у відставку протягом 3 робочих днів. Це також стосується збільшення їхніх особистих статків чи статків родини.


    7. Державна підтримка: Депутати не мають отримувати державне забеспечення ні в мирний, ні в воєнний час.


    8. Транспарентність фінансів: Обов'язкове публічне представлення звітності щодо використання державних коштів депутатами та їхніми офісами.


    9. Залучення громадськості: Створення механізмів для активного залучення громадськості до процесів прийняття рішень та розроблення законодавства через референдум.


    10. Залучення експертів: Створення можливостей для консультацій та участі експертів у процесі прийняття рішень з питань, що потребують спеціалізованої експертизи.



    Ці напрямки реформ спрямовані на створення більш ефективного та відповідального депутатського корпусу, орієнтованого на потреби народу та оборону суверенітету.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |  ДІЯЛЬНІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |  ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ   
  • Зміни в законопроекті 5708 (Проект Закону про право на цивільну вогнепальну зброю) в бік збільшення прав громадян на володіння та застосування вогнепальної зброї

    Підписів 35

    Дата відповіді

    Пашков Іван Володимирович
    Електронне звернення на розгляді
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    35

    Прошу переглянути законопроект 5708, який фактично є копією закону про зброю російської федерації, та несе за собою лише роззброєння громадян та обмеження їх прав на оборону.
    Хочу зазначити що обмеження права громадян на зброю грає на руку лише нашим ворогам та злочинцям та забирає можливість захистити себе, своїх близьких та майно лише в тих, хто б ніколи не використав зброю для скоєння злочину.
    Наявність озброєного населення позитивно впливає на оборону здатність країни (більше зброї, більше людей що вміють нею користуватись, стрилкові клуби, які в разі необхідності можуть стати базою для створення підрозділів...), на зниження рівня злочинності (звичайні люди мають змогу захистити себе від злочинців завдяки цивільній вогнепальній зброї, зокрема короткоствольній з правом носити її при собі) та економіку (більший попит на цивільну зброю, амуніцію та боєприпаси відкриє нові можливості для бізнесів та відчізняних виробників).
    В якості основи закону про зброю, пропоную закон про зброю штату Техас, або іншого штату США, як закон країни у якої величезний досвід у питанні цивільної зброї.
    Також зазначу що на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну громадяни довели що розповсюдження навіть бойової вогнепальної зброї (роздача зброї та боєприпасів громадянам які вступили до лав ТРО та ДФТГ) на практиці показало що збільшення зброї у населення не призведе до масових злочинів з використанням зброї.
    Прошу не підігравати ворогу та посилювати обороноздатність країни а не забирати зброю у громадян!

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |  ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Зміна Національного Гімну України

    Підписів 27

    Дата відповіді

    Кришалович Юлія
    Електронне звернення на розгляді
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    27

    Звертаємось з пропозицією щодо зміни Національного Гімну України.

    Патерни сприйняття реальності нашого життя, які закладені в існуючому Гімні, впливають руйнівним чином на свідомість українців та загалом на всю нашу Державу. Вкладені в Гімн негативні словесні формули, як то: "ще не вмерла..." - несуть в собі пряме передрікання (якщо не прокляття). Тіла українців треба зміцнювати, а душі возвеличувати, а не покладати. Ми маємо ЗАРАЗ панувати на своїй землі з усміхненою долею, а не в якомусь незрозумілому майбутньому. Українці - справжні нащадки славетних козаків-характерників. Ми такі є, і тому немає потреби це комусь показувати.

    Якщо немає іншого варіанту гідного тексту для Гімну гідної країни, пропонуємо переробку існуючого Гімну, який має привести Державу до найшвидшої перемоги над країною-агресором та до економічного, культурного та духовного процвітання.
    Нехай наша Україна славиться у віках!


    Слався, наша Україна!
    Слався, наша воля!
    Вже нам, браття українці, Посміхнулась доля.
    Щезли наші вороженьки,
    Як роса на сонці.
    Вже пануємо ми, браття,
    У своїй сторонці.
    Душу й тіло ми зростили
    У нашій свободі!
    Бо ж немає переводу
    Козацькому роду!

    ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Щодо заборони нарахування та виплати премії та будь-які надбавки посадовим особам всіх рівнів

    Підписів 31

    Дата відповіді

    Вікторович Зброцький Вікторович
    Електронне звернення на розгляді
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    31

    Законодавчо заборонити на час дії воєнного стану можливість нарахування та виплату премій більше ніж 100% окладу посадовим особам всіх рівнів (державні службовці, органи місцевого самоврядування, державні підприємства).

    ДІЯЛЬНІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |  ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |  ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Захистити честь і гідність громадян, які підписали петицію Дубінського, яких Євген Дикий на телеканалі Київ24 обізвав "ідіотами" та "дебіламі". Внести зміни до Кримінального кодексу України.

    Підписів 2

    Дата відповіді 18.04.2024

    Усков Валерій
    Відповідь на електронне звернення
    28 грудня, 2023
    18 квітня, 2024
    28 березня, 2024
    2

    Прохання про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством прав та інтересів громадян.

    Євген Дикий на телеканалі Київ24 обізвав "ідіотами" та "дебіламі" громадян, які підписали петицію Дубінського.

    Євген Дикий - експерт Міжнародного інституту демократії у сфері ... права людини (Вікіпедія).

    Стаття 3 Конституції України - Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

    Стаття 68 Конституції України - Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

    Каталог юридичних позицій Конституційного Суду України (за рішеннями, висновками).
    4.2.4. Право на повагу до гідності. "Людина є скарбом Природи, звідки й походять притаманні людині за народженням права і свободи, тобто ті, що природні. Людська гідність як джерело всіх прав і свобод людини та їх основа є однією із засадничих цінностей українського конституційного ладу. Із статті 3 Конституції України випливає обов’язок держави забезпечувати охорону та захист людської гідності. Такий обов’язок покладено на всіх суб’єктів публічної влади."

    Хартія основних прав Європейського Союзу.
    ГЛАВА І ГІДНІСТЬ
    Стаття 1 Людська гідність
    Людська гідність є недоторканною. Її треба поважати та захищати.

    Прошу Вас дати доручення народним депутатам розробити законопроект щодо змін у Кримінальному кодексі України.

    Внести статтю - "Приниження честі і гідності людини", яка за умисні дії, спрямовані на приниження честі і гідності людини передбачатиме такі види покарань:
    1) штраф;
    2) позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
    3) громадські роботи;
    4) виправні роботи.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН   
  • Петиція щодо покращення обороноспроможності України з залученням засуджених

    Підписів 9

    Дата відповіді 18.04.2024

    Антонов Євген Малекович
    Відповідь на електронне звернення
    21 грудня, 2023
    18 квітня, 2024
    21 березня, 2024
    9

    Я, як громадянин України, висловлюю свою серйозну турботу щодо безпеки та обороноспроможності нашої країни в умовах надзвичайної загрози зовнішнього вторгнення. Російська Федерація веде повномасштабну військову агресію, що ставить під загрозу нашу територіальну цілісність та національну безпеку.

    З урахуванням надзвичайності ситуації та необхідності негайних заходів для посилення обороноспроможності України, я пропоную розглянути можливість залучення засуджених осіб для виконання робіт з укріплення об'єктів оборони та інших важливих завдань.

    Мої пропозиції базуються на переконанні, що ефективне використання робочої сили засуджених може стати вагомим допоміжним ресурсом у забезпеченні безпеки країни в умовах надзвичайної ситуації. При цьому, такий підхід буде здійснено з повагою до прав людини та відповідно до встановлених міжнародних норм.

    Що саме я пропоную?
    1. Особа яка скоїла нетяжкий, тяжкий або особливо тяжкий злочин ненасильницького характеру має право подати, особисто або через захисника, клопотання до Територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем відбування покарання щодо направлення його в зону бойових дій. В такому клопотанні засуджений обов'язково зазначає: своє П.І.Б., дату народження, статью за якою він був засуджений, залишок невідбутого покарання, свою військову спеціальність або яку б хотів отримати військову спеціальність.
    Після вивчення клопотання, ТЦК направляє відповідне подання до суду про надання дозволу щодо залучення такого засудженого до оборони України. У разі задоволення судом подання, засуджений передається під конвоєм до ТЦК впродовж 3 днів, з моменту надходження судового рішення до установи відбування покарання. Конвой здійснює Національна гвардія України.
    В ТЦК засуджений підписує пам'ятку про права та обов'язки і отримує статус засудженого, що набув статусу військового (цей термін вказує на те, що особа служить в армії, але водночас засуджена та має певні юридичні проблеми).
    В подальшому, з урахуванням спеціальності засудженого або тієї яку він обрав, ТЦК приймає рішення щодо подальшого його етапування до відповідної військової частини де він в подальшому буде виконувати свої обов'язки.
    Така особа виконує усі обов'язки, що і військові ЗСУ, але при цьому залишається засудженим з терміном відбування покарання.
    Заробітна плата у такої особи така сама як і військового.
    У разі самостійного залишення засудженим місця ведення служби або відмови виконувати законний наказ командира, відносно такої особи відкривається кримінальне провадження за статтею, яка буде передбачати покарання від 7 до 12 років позбавлення волі (необхідно ввести спеціальну статтю в КК). Такий засуджений не може повторно звернутися з клопотанням про направлення його в зону бойових дій.
    Щодо заохочень засудженого, що набув статусу військового:
    - Перебування безпосередньо на лінії розмежування з ворогом (“нуль”) - 1 день зараховується за 2 дні відбування покарання.
    - За виконання особливо тяжких завдань або прояву героїзму, безпосередній командир засудженого може клопотати перед командиром військової частини щодо звернення до суду для зменшення строку покарання або звільнення від покарання.
    У разі, якщо строк відбування покарання закінчився під час несення служби в ЗСУ, командир частини виносить відповідний наказ та направляє його до установи, де засуджений відбував покарання. З моменту винесення такого наказу, особа вважається, такою що відбула покарання. Звільнений має право продовжити нести службу в ЗСУ, а у разі відмови, він звільняється на протязі 3-х днів і може бути мобілізований не раніше 3 місяців після звільнення.

    2. Особа, яка відбуває покарання, має право звертатися з клопотанням до керівника установи, в якій вона відбуває покарання щодо залучення його до виробництва для потреб ЗСУ: виготовлення цвяхів, лопат, кувалд, піддонів, ремонт військового транспорту, який не має зброї та інше. В такому випадку, строк відбування покарання буде розраховуватись 1 день за 1,2 дні відбування покарання.

    3. Особа, яка відбуває покарання у вигляді довічного позбавлення волі, після відбування не менше 7 років покарання і яка скоїла вбивство не менше 1-ї особи, має право особисто або через представника звернутись до керівника установи в якій він відбуває покарання з клопотанням щодо залучення його на виробництво для потреб ЗСУ (див. п. 2). Якщо така особа добросовісно відпрацювала на протязі 2 років, за поданням такої особи або його представника, суд переглядає покарання та замінює його з довічного на 15 років позбавлення волі. Після заміни покарання, така особа має право продовжувати працювати на потреби ЗСУ за правилами передбаченими п. 2. Попередній строк відбування покарання зараховується до заміненого. У разі, якщо після заміни покарання, строк відбування покарання перевищує строк заміненого покарання, така особа негайно звільняється.

    Хто не має право звернутися з таким клопотанням по п.п. 2 та 3?
    - Особа, яка скоїла злочин проти основ національної безпеки України;
    - Особа, яка скоїла злочин, передбачений п. 1, 2, 10 ч. 2. ст. 115 КК;
    - Особа, яка скоїла кримінальне правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості особи;
    - Особа, яка скоїла кримінальне правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку;
    - Особа, яка скоїла тяжкий або особливо тяжкий злочин передбачений Розділом ХІХ КК України (кримінальні правопорушення проти встановленого порядку несення військової служби).

    Я вірю, що залучення засуджених у роботи по укріпленню оборони має потенціал забезпечити додаткові ресурси та сприяти загальному зміцненню оборонного потенціалу країни. Згідно із зазначеним, я пропоную розглянути внесення змін до законодавства України, які передбачатимуть можливість залучення засуджених до робіт із зміцнення оборони, дотримуючись при цьому вимог міжнародного права та прав людини.

    ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ