ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ЕЛЕКТРОННІ ПЕТИЦІЇ

Перелік оприлюднених петицій.

  • Про термінове прийняття законопроєкту №9560-1

    Підписів 24609

    Днів залишилось 39

    Слобожан Олександр Володимирович
    Оприлюднена
    06 лютого, 2024
    06 травня, 2024
    39
    24609

    Органи місцевого самоврядування з 24 лютого 2022 року максимально допомагають військовим підрозділам. З того часу Верховна Рада України ухвалила понад 800 законів, спрямованих на боротьбу з агресором, на вирішення внутрішніх проблем, викликаних воєнними діями, в різних сферах.
    Разом з цим, до цього часу в Бюджетному кодексі України відсутні положення, які б прямо дозволили здійснювати видатки з місцевих бюджетів на заходи, спрямовані на посилення обороноздатності і безпеки держави: закупівлю товарів, робіт і послуг в інтересах військових частин Збройних Сил України, інших військових формувань. Не надано право громадам здійснювати видатки для реалізації місцевих програм посилення обороноздатності і безпеки держави здійснювати шляхом надання міжбюджетних трансфертів. Не створено умов для реалізації повноважень місцевого самоврядування через виконкоми тимчсово окупованих громад.
    Через відсутність таких норм в Бюджетному кодексі України купівля муніципалітетами допомоги військовим підрозділам, надання їм допомоги в різній формі, призводить до реєстрації кримінальних проваджень щодо працівників і посадовців органів місцевого самоврядування, що паралізує роботу в громаді та зменшує допомогу військовим.
    Для надання органам місцевого самоврядуання прямого права здійснювати виплати з місцевих бюджетів для допомоги Обєднаним силам Збройних сил України, просимо внести в Порядок денний ХІ сесії, в порядок денний лютого 2024 року Верховної Ради України проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування з місцевих бюджетів заходів, спрямованих на посилення обороноздатності і безпеки держави», реєстр.номер 9560-1 від 16.08.2023р., взяти його за основу серед інших альтернативних законопроєктів та якнайшвидше прийняти його за основу і в цілому.
    Цей законопроєкт терміново потрібен для посилення обороноздатності та єднання України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Перейменування міста Южноукраїнськ на Південноукраїнськ

    Підписів 632

    Днів залишилось 56

    Запольська Лілія
    Оприлюднена
    23 лютого, 2024
    23 травня, 2024
    56
    632

    Комітет Верховної Ради всупереч волі громадян міста Южноукраїнська прийняв рішення про перейменування міста на «гард». Більше 80% містян проголосували за назву «Південноукраїнськ».
    Згідно з Законом України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» «Перейменування географічних об’єктів здійснюється з урахуванням думки населення, яке проживає на території, де розташовані ці об’єкти, шляхом проведення консультацій з громадськістю щодо запропонованих змін».
    Комісія з найменування та перейменування назв вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів та бульварів на території Южноукраїнської міської територіальної громади провела опитування містян щодо назви нашого міста. За результатами опитування назву «Південноукраїнськ» підтримали 3050 громадян, «Гард» - 666 громадян, «Бугогард» - 56 громадян.
    Наше місто побудовано в південному регіоні України, посеред Південноукраїнського степу, на березі Південного Бугу, поряд з унікальним Південноукраїнським енергокомплексом – життєво важливим для України стратегічними об’єктом. Місто енергетиків з’явилося на мапі України тільки завдяки будівництву АЕС. Не було б АЕС - не було б міста! А зараз, коли ворог нищить енергетичну систему України, і, особливо минулої зими, коли Південноукраїнська АЕС протягом всієї зими працювала на максимумі своєї потужності, – живила Україну світлом, якого так не вистачало в країні, персонал АЕС доклав усіх зусиль, щоб станція відпрацювала цей важкий період без збоїв та ремонтів.
    Наше місто набуло статусу міста у 1987 році. Перед тим, як надати назву місту, було проведене опитування мешканців міста. І першою історичною назвою стала назва – Южноукраїнськ.
    Долю міста визначає його назва і тому варто зрозуміти, особливо в такій важливій справі як перейменування, чому присвячені варіанти назви міста, що вони символізують.
    Кострубатий мовний покруч ЮЖНОУКРАЇНСЬК є символом російської зверхності і залежності України від російського так званого «братского народа» за часів існування радянського союзу і цю назву слід було б привести до стандартів державної мови одразу після здобуття Україною незалежності.
    Приведена до стандартів державної мови назва Південноукраїнськ складена з ДВОХ УКРАЇНСЬКИХ СЛІВ - «Південь» і «Україна» та присвячена всьому ПІВДНЮ УКРАЇНИ з його унікальною природою, чудовими людьми - українцями різних національностей і непростою багато тисячолітньою історією з давніх часів і до наших днів.
    Слово «гард» – це слово іншомовного походження. Використовувалось в якості рибальських термінів: рибний завод, загорожа для ловлі риби. Згідно з п.6г статті 3 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», іншомовні слова, словосполучення і терміни мають використовуватися українською мовою у разі, якщо в українській мові існують рівнозначні відповідники. Тобто в даному випадку «гард» - це рибальський термін, який має бути приведений до стандартів української мови, а саме, - рибний завод. Гард – це не власна, а загальна назва.
    .
    За період з 1734 по 1775 рік козаки складали присягу на вірність імператорам кожного разу, як сходив на престол новий імператор. Це відбувалося більше шести разів. Наразі про це свідчить «Наказ № 5 1762 р., січня 19 – Наказ Коша полковникам Самарської, Кодацької, Кальміуської, Бугоґардівської і Перевізької паланок про приведення до присяги на вірність імператору Петру ІІІ духовенства, незаміжніх і одружених козаків та їх дітей, яким виповнилося дванадцять років, з вписанням всіх хто присягнув у відповідний реєстр та відправкою його в Кіш». «У 1762 р., у липні, з нагоди сходження імператриці Катерини II на престол всі козаки складали вірнопідданчу присягу. У Бугогардівській паланці присягу складали 427 чоловік запорозьких козаків». Це говорить про те, що Військо Запорожське Низове служило інтересам російської імперії і є складовою РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ, і елементом сучасної російської пропаганди.
    «Згідно з топографічним описом 1774 р., на території Вольностей Запорозьких існувало 34 гарди, й 11 з них знаходилися на Бузі». Три з них знаходився у районі села Богданівка (Гардове до 1801р.). Богданівка знаходиться на протилежному від м. Южноукраїнськ березі.
    Ні в часі, ні в просторі місто Южноукраїнськ і гард не співпадають.
    Спроба назвати сучасне українське місто енергетиків ПІВДЕННОУКРАЇНСЬК іншомовним словом ГАРДЪ на честь козаків Бугогардівської паланки «войска ея императорского величества запорожского низового» може стати історичним прецедентом і призвести до фактичного визнання на державному рівні так званих «народних республік», а по суті окупованих територій України, у складі так званої «російської федерації»
    Назва «Гард» має «унікальну» популярність на росії! Цим словом названо як мінімум 108 охоронних і торгових російських підприємств. Таку ж назву - «Гард» має магазин з продажу військового одягу у москві. А найгірше, що в мінську є «ООО «Гард-сервіс» - приватна військова компанія Лукашенка, яка співпрацювала з ЧВК «ВАГНЕР» Слово «гард» використовується на росії в назвах брендів та магазинів меблів, одягу, спортивної спідньої білизни, ліків, фарб, добрив.
    Тож варіант назви міста - «Гард» підпадає під дію п. 2 статті 4 Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», згідно з яким «Присвоєння географічним об’єктам, юридичним особам та об’єктам права власності назв, що глорифікують, увічнюють, пропагують або містять символіку російської імперської політики, а також держави-терориста (держави-агресора) або її визначні, пам’ятні, історичні та культурні місця, населені пункти, дати, події, ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.»
    Зараз наша країна платить дуже велику ціну за помилки минулого. І ця сторінка історії козацтва і козаків Бугогардівської паланки точно не заслуговує того, щоб на їхню честь назвали місто енергетиків.
    У зв’язку з викладеним вище, надання місту назви «Гард» на честь козаків Бугогардівської паланки «войска єя імператорского вєлічества Запорожского нізового», що присягали російським імператорам і приймали участь в російських загарбницьких війнах, вважаємо ВИЯВОМ НЕПОВАГИ до тих хто будував місто, живе в ньому і працює, хто воює зараз з російським агресором, вважаємо ЗНУЩАННЯМ НАД ПАМ’ЯТТЮ тих, хто загинув боронячи нашу Незалежність!
    І ще! Дуже недоречно зараз, під час війни з росією, прибрати з мапи України назву міста одним з коренів якої є «Україна». На радість пропаганді країни-агресора. Це просто злочин!
    Шановні Народні депутати України! Просимо Вас НЕ ПІДТРИМУВАТИ рішення профільного Комітету Верховної Ради щодо перейменування міста Южноукраїнськ на «гард», що прийняте в супереч Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», бо проігноровано думку більшої частини населення.

    ДЕРЖАВНЕ БУДІВНИЦТВО, АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ    
  • Скорочення кількості депутатів ВРУ

    Підписів 267

    Днів залишилось 1

    Тітова Ольга Вікторівна
    Оприлюднена
    29 грудня, 2023
    29 березня, 2024
    1
    267

    Вкрай необхідно скоротити чисельність депутатів ВРУ та їх помічників у три рази у зв'язку з тим, що в країні війна і народ перебуває в бідності. Наразі важливо якість та ефективність, а не кількість і безвідповідальність. У цей скрутний для України час економічно необгрунтовано, не рентабельно та безглуздо утримувати таку велику кількість депутатів.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • ПРО УТВОРЕННЯ ТИМЧАСОВОЇ СЛІДЧОЇ КОМІСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ З ПИТАННЯ ВСТАНОВЛЕННЯ КІЛЬКОСТІ ЦИВІЛЬНИХ ЖЕРТВ СЕРЕД ГРОМАДЯН УКРАЇНИ У РЕЗУЛЬТАТІ ВОЄННИХ ЗЛОЧИНІВ рф ТА ПРИЙНЯТТЯ ЗАКОНУ "ПРО СТАТУС ЖЕРТВ ТА ПОСТРАЖДАЛИХ ВІД ГЕНОЦИДУ З БОКУ рф"

    Підписів 161

    Днів залишилось 60

    Забавін Дмитро
    Оприлюднена
    28 лютого, 2024
    28 травня, 2024
    60
    161

    Шановні народні депутати!

    рф за час повномасштабного вторгнення в Україну - вбила тисячі цивільних громадян України. А постраждалими від воєнних злочинів рф є мільйони українців, які були поранені, вимушені покинути своє житло через окупацію, небезпеку життю та здоров'ю, тощо.

    Однак, за данними УВКПЛ ООН станом на 20 лютого 2024 року, через військові злочини рф - загинули 10378 цивільних громадян України.

    У той же час, УВКПЛ ООН зазначає, що данні щодо кількості жертв військових злочинів рф можуть бути неповними.

    Об'єктивна реальність нажаль вказує на те, що у результаті воєнних злочинів рф - в Україні були вбиті в десятки разів більше цивільних громадян України, ніж за офіційною статистикою УВКПЛ ООН.

    Так, наприклад у результаті воєнних злочинів рф лише в місті Маріуполь, нажаль загинуло набагато більше цивільних громадян, ніж у представленій статистиці.

    На мою думку, такі суттєво занижені данні щодо жертв серед цивільних громадян України - створюють хибне уявлення в міжнародних інституцій та інших держав партнерів про масштаб воєнних злочинів рф.

    Як наслідок, це має негативний вплив на рівень підтримки України з боку інших держав.
    Переконаний, що правда про справжній масштаб воєнних злочинів рф та реальні данні щодо кількості жертв серед цивільних громадян України - спонукають інші держави до більш активної міжнародної підтримки України в боротьбі з агресією рф.

    Також, встановлення реальної кількості жертв воєнних злочинів рф - це перш за все вшанування пам'яті загиблих громадян України. Всі їх імена повинні назавжди бути вписані в історичну пам'ять української нації.

    З урахуванням вище зазначеного, пропоную:
    1) Створити Тимчасову слідчу комісію Верховної ради
    з питання встановлення кількості цивільних жертв серед громадян України у результаті воєнних злочинів рф.
    Передбачити повноваження комісії для встановлення максимальної та об'єктивної інформації та документування кількості жертв воєнних злочинів рф серед цивільних громадян України.
    Встановити відповідні критерії для визнання підстав встановлення жертв воєнних злочинів рф.
    Передбачити передачу інформації про кількість жертв воєнних злочинів рф до Міжнародних інституцій, зокрема УВКПЛ ООН.

    2) Розробити законопроєкти "Про державні реєстри жертв та постраждалих від геноциду з боку рф", "Реєстр зниклих безвісті в результаті воєнних злочинів рф".

    3) Розробити законопроєкт "Про статус жертв та постраждалих від геноциду з боку рф"
    Законопроєктом передбачити:
    а) Призначення відповідного статусу жертв геноциду з боку рф - для загиблих цивільних громадян України у результаті воєенних злочинів рф.
    б) Призначення статусу постраждалих від геноциду з боку рф - для цивільних громадян України, які отримали поранення, були вимушені покинути свій окупований населений пункт та інші населені пункти через загрозу життю та здоров'ю у результаті воєнних злочинів з боку рф.
    в) встановити пільги для родин жертв геноциду з боку рф та постраждалих від геноциду з боку рф - за рахунок конфіскованих активів рф.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Щодо залишення права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації для усиновлювачів - пріоритетної форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

    Підписів 102

    Днів залишилось 68

    Мельник Тетяна Вікторівна
    Оприлюднена
    05 березня, 2024
    05 червня, 2024
    68
    102

    Як відомо, зараз відбувається обговорення Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку N 10449 від 30.01.2024 (далі - проект Закону).
    Згідно п. 11 даного проекту Закону, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язаних усиновителі, на утриманні яких перебувають діти, які на момент усиновлення були дітьми-сиротами або дітьми, позбавленими батьківського піклування, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років.
    Така ж норма міститься і в діючому Законі України N 3543-ХІІ від 21.10.1993 “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а саме абз. 9 частина 1 статті 23: “не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані: усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування (далі - статусні діти), віком до 18 років.”
    В даний час в деяких коментарях депутатів та окремих висновках експертів лунає інформація, що доцільно звільнити від призову на військову службу під час мобілізації опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-піклувальників, тобто представників інших форм влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, але при цьому скасувати відстрочку усиновлювачам, в той час, як саме усиновлення є пріоритетною формою влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
    Аргументація цих “експертів” основана на перекривленні окремих положень Сімейного кодексу України та нехтуванні суті усиновлення, як пріоритетної форми влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
    Аргументація, що дитина усиновлюється на правах рідної, що діти після усиновлення перестають бути “статусними” - є формальним підходом та виносить за рамки рішення, власне, дітей.
    Положення статті 207 Сімейного кодексу України затверджувались не для того, щоб під час дії воєнного стану окремі державні службовці аргументували свою позицію тим, що, якщо дитина усиновлюється на правах рідної, значить вона прирівнюється до біологічної дитини і це є підставою для скасування відстрочки усиновлювачам.
    Положення статті 207 Сімейного кодексу України затверджувались для того, щоб дитина при влаштуванні в форму виховання, зазначену в главі 18 Сімейного кодексу України була забезпечена стабільними та гармонійними умовами життя, що не здатні забезпечити інші форми влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, відносно яких державні службовці і надалі тримаються розуміння неприпустимості травмування дітей, які вже мають досвід втрати підтримуючого дорослого. Ці діти щоденно проживають горе цієї втрати і несуть його в собі. У них порушене відчуття безпеки, зруйнована надійна прив’язаність, яку усиновлювачам доводиться відновлювати кропіткою, повільною і довгою роботою.
    Процес усиновлення є законодавчо регламентованим, чітким і таким, що працює виключно в інтересах дітей.
    Враховуючи все вищевикладене, наполегливо закликаємо залишити п. 11 даного проекту Закону, в наступній редакції:
    "не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язаних усиновителі, на утриманні яких перебувають діти, які на момент усиновлення були дітьми-сиротами або дітьми, позбавленими батьківського піклування, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років, незалежно від кількості дітей, влаштованих в ці форми виховання".

    СІМ’Я, ДІТИ, МОЛОДЬ, ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ, ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ   
  • Зупинити на час дії воєнного стану нарахування та виплату премій службовим особам усіх рівнів. Внести зміни до Закону України "Про оплату праці" про те, що під час дії воєнного стану особам, які є в розумінні «службовими особами» за змістом статті 364 Кримінального Кодексу України, забороняється нараховувати та виплачувати щомісячні премії та будь-які надбавки понад встановлений щомісячний оклад. У Законі врегулювати поняття «службові особи» за змістом статті 364 КК України.

    Підписів 75

    Днів залишилось 13

    Петришин Андрій Михайлович
    Оприлюднена
    10 січня, 2024
    10 квітня, 2024
    13
    75

    Премії службовим особам усіх рівнів зупинити на час дії воєнного стану.

    Це єдина можливість вчасно та у повній мірі забезпечити надсучасними системами протиповітряної оборони (ППО) та іншою тактичною зброєю Збройні Сили України, задля захисту життя українських солдат та цивільного населення країни.
    На премії чиновникам щомісячно витрачаються мільярди гривень. Хоч на ці кошти могли би закуплятися так необхідні в час війни засоби захисту.
    Виходячи з того, що кожен день зволікання з реалізацією предмету цієї петиції породжуватиме нову кількість людських жертв серед українського населення.

    А тому, на протязі 10ти робочих днів з моменту набрання необхідної кількості голосів для розгляду даної петиції, -

    Внести зміни до Закону України "Про оплату праці" про те, що під час дії воєнного стану особам, які є в розумінні «службовими особами» за змістом статті 364 Кримінального Кодексу України, забороняється нараховувати та виплачувати щомісячні премії та будь-які надбавки, понад встановленого щомісячного окладу.

    У Законі врегулювати поняття «службові особи» за змістом статті 364 КК України.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Збільшити заробітну плату вчителям та медичним працівникам

    Підписів 74

    Днів залишилось 40

    Олійник Антон Андрійович
    Оприлюднена
    07 лютого, 2024
    07 травня, 2024
    40
    74

    Прошу збільшити заробітну плату вчителям та медичним працівникам. Тому що ці професії вкрай важливі для здорового та граматного суспільства

    ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Стосовно можливості людині з інвалідністю обирати, хто один з її військовозобов'язаних родичів може отримати право на відстрочку

    Підписів 54

    Днів залишилось 7

    Бутакова Ірина
    Оприлюднена
    05 січня, 2024
    05 квітня, 2024
    7
    54

    Ми, громадяни України, що нижче підписались, вимагаємо відкликати запропоновані зміни Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" законопроектом № 10378 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби", які порушують конституційні права осіб з інвалідністю. Або ж у випадку якщо на момент збору підписів зміни в закон вже будуть внесені без врахування текcту петиції то внести відповідні зміни у закон "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Ми висловлюємо наше занепокоєння щодо запропонованих змін у законопроекті № 10378, зокрема виключення зі статті 23, абзацу 11 права на відстрочку чоловіка (дружини) особи з інвалідністю 3 групи.

    На нашу думку в абзаці 11 статті 23 Закону "Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку" слід чітко визначити, що право на відстрочку може використовувати лише один член сім'ї за вибором інваліда. Це допоможе уникнути можливих корупційних схем з оформленням відстрочки для кількох осіб на одного інваліда, та не порушить конституційні права громадян, описані в статті 22 Конституції України та Законі України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".

    "які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови, що така особа з інвалідністю обрала цю особу військовозобов'язаного відповідною заявою"

    Ми, нижчепідписані громадяни України, звертаємося до вас з проханням захистити та підтримати осіб з інвалідністю, які становлять найбільш вразливий верству населення та не можуть самостійно гарантувати своє законне право на утримання та догляд. Це надзвичайно важлива проблема, що безпосередньо впливає на наше життя, потреби та безпеку.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Ухвалення законопроєкту №8061

    Підписів 50

    Днів залишилось 59

    Гергель Марина Володимирівна
    Оприлюднена
    26 лютого, 2024
    26 травня, 2024
    59
    50

    Вимагаю від Верховної Ради невідкладно розглянути законопроєкт №8061що дозволить поверненим з полону військовим звільнятися зі служби за власним бажанням.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ   
  • Не допустити скасування мінімальних гарантій держзамовлення на здобуття вищої освіти, обмеження у наданні стипендій, введення примусового працевлаштування для студентів-бюджетників через прийняття законопроекту 10399 в редакції, яка була прийнята у першому читанні

    Підписів 41

    Днів залишилось 89

    Ремізовський Артем Олександрович
    Оприлюднена
    26 березня, 2024
    26 червня, 2024
    89
    41

    Шановні народні депутати Верховної Ради!

    20 березня 2024 року Верховна Рада прийняла за основу проєкт Закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам” №10399.

    Станом на зараз частиною 1 статті 72 ЗУ “Про вищу освіту” встановлюються гарантії мінімального обсягу держзамовлення: мінімум 51% від випускників загальноосвітніх навчальних закладів (для бакалаврських програм), 50% від випускників бакалаврату (для магістерських) - це бюджетні місця. Законопроєкт №10399 скасовує ці положення та не пропонує жодних законодавчих гарантій щодо мінімального обсягу держзамовлення.

    Як зазначає Головне наукове-експертне управління апарату Верховної Ради України в своєму висновку до Законопроєкту: “при виключенні конкретних вимог щодо відсотків підготовки фахівців, а натомість встановленні можливості формування державного замовлення відповідним центральним органом виконавчої влади, відповідне державне замовлення (яке є механізмом забезпечення «безоплатності вищої освіти»), може взагалі не формуватися”. У Висновку наголошується на офіційному тлумаченні ч. 3 ст. 53 Конституції Конституційним Судом України, згідно якого безоплатність освіти означає право її здобути в межах державного замовлення. Тобто скорочення держзамовлення без змін до Конституції - порушення норми ч. 3 ст. 53 Конституції щодо забезпечення державою доступності і безоплатності вищої освіти.

    На проблемі скасування мінімальних обсягів держзамовлення також наголошувала Профспілка працівників освіти і науки України. Як зазначає Профспілка у своїй позиції щодо Законопроєкту, “виключення конкретних гарантій у % вимірі щодо підготовки фахівців та надання можливості формування державного замовлення центральним органам виконавчої влади, у зв’язку з постійною недостатністю у державі коштів, загрожує отриманню безоплатно вищої освіти та суттєвому зменшенню держзамовлення, ситуаційного, суб’єктивного встановлення його обсягів”.

    Згідно з прогнозами МОН, 35-40% отримувачів освіти (не гарантіями, а лише прогнозами), будуть отримувати гранти, які повністю або частково покриватимуть вартість навчання. При цьому отримувачі грантів не зможуть претендувати на отримання академічної чи навіть соціальної стипендії, що значно погіршить соціально-економічне становище і без того вразливої групи студентів.

    Студенти, які все-таки будуть здобувати освіту на бюджетній формі навчання, значно скороченій в обсягах, після випуску будуть примушені три роки відпрацювати “за розподілом”, позбавлені права самостійно обирати працедавця і умови роботи. Скасування практик примусового працевлаштування, прийнятих в СРСР, було одним із досягнень незалежної України. Тепер під гаслами “гроші ходять за студентом” і “свободи вибору” це досягнення скасовується, і ми повертаємось до того, від чого пішли.

    Гарантовані підстави для отримання соціальної стипендії так само скасовуються: надавати її тепер будуть, “якщо така підтримка необхідна у зв’язку з фінансово-майновим станом сім’ї”. Критерії “необхідності” Кабмін зможе визначати довільно. На думку авторів висновку ГНЕУ щодо Законопроєкту, це може призвести до звуження обсягу прав і свобод людини (всупереч ч. 3 ст. 22 Конституції України).

    Як вказано у спільній Позиції низки правозахисних організацій, зокрема “Крим SOS”, “Донбас SOS”, “Схід СОС” та ін., Законопроєкт №10399 скасовує існуючу державну підтримку для абітурієнтів з числа ВПО та з тимчасово окупованих територій у вигляді безоплатного навчання на підготовчих курсах із стипендіальним забезпеченням у закладах вищої освіти, що поглибить вразливе становище абітурієнтів з тимчасово окупованих територій та фактично штовхатиме їх до лап російських окупантів. Неможливість безоплатного навчання на підготовчих курсах із стипендіальним забезпеченням перешкоджатиме реалізації права на освіту та в перспективі демотивує українську молодь, яка проживає на ТОТ або належить до числа ВПО, навчатись та працювати в Україні.

    Отже, якщо законопроєкт буде прийнятий, уряд самовільно вирішуватиме, хто зможе навчатися безкоштовно і отримувати стипендію. Гарантії, які існують зараз, більше не будуть діяти.

    У країнах Європейського Союзу українська молодь матиме можливість отримати безкоштовну освіту, яка не позбавить випускників права обирати, де їм працювати. Тому така «реформа» підсилить відтік населення з України, зменшить відсоток працездатних і кваліфікованих молодих людей, посилить демографічну кризу. В умовах повномасштабної війни це є ще одна загроза для майбутнього держави.

    Прошу Вас, народних депутатів України, не допустити прийняття положень законопроекту 10399, які скасовують мінімальні обсяги держзамовлення на здобуття вищої освіти, вводять обмеження у наданні стипендій та примусове працевлаштування для студентів-бюджетників.

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ  |   СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Створення Уряду національної єдності на період воєнного стану

    Підписів 36

    Днів залишилось 7

    Бубін Андрій
    Оприлюднена
    05 січня, 2024
    05 квітня, 2024
    7
    36

    Ми, громадяни та громадянки України, звертаємося до Вас із закликом створити Уряд національної єдності відповідно до вимог воєнного часу, забезпечити стабільність та подолати виклики, що стоять перед нашою країною.

    Ми опираємося на результати соціального опитування (КМІС), яке вказує на те, що більшість громадян висловлює прагнення до об'єднання політичних сил для забезпечення національної єдності та вирішення важливих питань, що стоять перед країною.


    Враховуючи положення Конституції України, яка визначає обов'язок Верховної Ради України забезпечувати державний суверенітет і економічну самостійність України,тощо;
    ми вважаємо за доцільне вжити всіх необхідних заходів для створення Уряду національної єдності.

    Закликаємо Вас вжити конкретних заходів для створення Уряду національної єдності, який би об'єднав представників різних політичних сил з метою спільної роботи над вирішенням нагальних питань країни.

    Конкретні дії, які ми пропонуємо:

    Проведення Круглого столу із представниками політичних сил:

    1) Організуйте відкрите обговорення, в якому брали б участь представники різних політичних сил для обговорення потреб і пріоритетів країни.

    2) Створення Робочої групи для формування уряду: Створіть Робочу групу, в складі якої будуть представники ключових політичних сил, для розробки конкретного плану формування Уряду національної єдності.

    3) Публічна інформація про прогрес: Забезпечте регулярне інформування громадськості про прогрес у процесі формування Уряду національної єдності, враховуючи відкритість та прозорість цього процесу.

    4) Консультації з громадськістю: Залучіть представників громадськості, неприбуткових організацій та експертів до консультаційного процесу з метою забезпечення різноманітності та уникнення корупційної складової.

    Ми віримо, що тільки через спільні зусилля можна досягти стабільності та збереження держави Україна.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Зміни до статуту детупатів

    Підписів 34

    Днів залишилось 13

    Юрченко Анастасія
    Оприлюднена
    10 січня, 2024
    10 квітня, 2024
    13
    34

    Реформи у системі депутатської діяльності


    1. Кількість депутатів та округів: Кількість депутатів має відповідати кількості чинних, не окупованих округів. У випадках, коли округи мають менше 2 кандидатів або не мають кандидатів взагалі, вони повинні об'єднатися з найближчими з метою оптимізації.


    2. Військові представники: Передбачається представлення по одному військовому представнику з кожного напрямку фронту. Вони матимуть рівні права з народними депутатами для ефективного представлення військових інтересів у Верховній Раді. 


     Створення військових виборчих округів: Визначення територій, де знаходяться військові частини, та організація голосування серед військовослужбовців на цих територіях.


     Дистанційне голосування: Забезпечення можливості голосування для військових, які перебувають у зоні бойових дій, через спеціально організовані дистанційні механізми.


     Представництво у Верховній Раді: Обрані військові представники отримують можливість брати участь у роботі парламенту, вносити пропозиції, голосувати та виступати з ініціативами, пов'язаними з військовою сферою.



    3. Безпартійність:Зобов'язання бути безпартійним є обов'язковим для депутатів, оскільки основною метою під час воєнного положення є перемога в війні.


    4. Зарплати: Зарплати депутатів, чиновників і мерів, разом із преміями, не повинні перевищувати половину зарплати військових у тилу (30 000 грн). Ця сума використовується на паливо, деталі та ремонт бойової техніки. Також варто враховувати, що депутати мають можливість на вихідні та відпочинок, на відміну від військових, які 24/7 перебувають у небезпеці.


    5. Мобільність та асистенти: Загальна вартість автомобіля для депутата не повинна перевищувати трьохрічну зарплату народного депутата. Кожен депутат може мати не більше одного помічника чи заступника. У випадку невідповідності, депутат має право замінити асистента за свій рахунок.


    6. Відставка через корупцію: Депутати зобов'язані подавати щорічні декларації про доходи. У разі виявлення корупційних дій, депутат повинен вийти у відставку протягом 3 робочих днів. Це також стосується збільшення їхніх особистих статків чи статків родини.


    7. Державна підтримка: Депутати не мають отримувати державне забеспечення ні в мирний, ні в воєнний час.


    8. Транспарентність фінансів: Обов'язкове публічне представлення звітності щодо використання державних коштів депутатами та їхніми офісами.


    9. Залучення громадськості: Створення механізмів для активного залучення громадськості до процесів прийняття рішень та розроблення законодавства через референдум.


    10. Залучення експертів: Створення можливостей для консультацій та участі експертів у процесі прийняття рішень з питань, що потребують спеціалізованої експертизи.



    Ці напрямки реформ спрямовані на створення більш ефективного та відповідального депутатського корпусу, орієнтованого на потреби народу та оборону суверенітету.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ   
  • Зміни в законопроекті 5708 (Проект Закону про право на цивільну вогнепальну зброю) в бік збільшення прав громадян на володіння та застосування вогнепальної зброї

    Підписів 33

    Днів залишилось 18

    Пашков Іван Володимирович
    Оприлюднена
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    18
    33

    Прошу переглянути законопроект 5708, який фактично є копією закону про зброю російської федерації, та несе за собою лише роззброєння громадян та обмеження їх прав на оборону.
    Хочу зазначити що обмеження права громадян на зброю грає на руку лише нашим ворогам та злочинцям та забирає можливість захистити себе, своїх близьких та майно лише в тих, хто б ніколи не використав зброю для скоєння злочину.
    Наявність озброєного населення позитивно впливає на оборону здатність країни (більше зброї, більше людей що вміють нею користуватись, стрилкові клуби, які в разі необхідності можуть стати базою для створення підрозділів...), на зниження рівня злочинності (звичайні люди мають змогу захистити себе від злочинців завдяки цивільній вогнепальній зброї, зокрема короткоствольній з правом носити її при собі) та економіку (більший попит на цивільну зброю, амуніцію та боєприпаси відкриє нові можливості для бізнесів та відчізняних виробників).
    В якості основи закону про зброю, пропоную закон про зброю штату Техас, або іншого штату США, як закон країни у якої величезний досвід у питанні цивільної зброї.
    Також зазначу що на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну громадяни довели що розповсюдження навіть бойової вогнепальної зброї (роздача зброї та боєприпасів громадянам які вступили до лав ТРО та ДФТГ) на практиці показало що збільшення зброї у населення не призведе до масових злочинів з використанням зброї.
    Прошу не підігравати ворогу та посилювати обороноздатність країни а не забирати зброю у громадян!

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Щодо заборони нарахування та виплати премії та будь-які надбавки посадовим особам всіх рівнів

    Підписів 25

    Днів залишилось 19

    Вікторович Зброцький Вікторович
    Оприлюднена
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    19
    25

    Законодавчо заборонити на час дії воєнного стану можливість нарахування та виплату премій більше ніж 100% окладу посадовим особам всіх рівнів (державні службовці, органи місцевого самоврядування, державні підприємства).

    ДІЯЛЬНІСТЬ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Зміна Національного Гімну України

    Підписів 24

    Днів залишилось 19

    Кришалович Юлія
    Оприлюднена
    16 січня, 2024
    16 квітня, 2024
    19
    24

    Звертаємось з пропозицією щодо зміни Національного Гімну України.

    Патерни сприйняття реальності нашого життя, які закладені в існуючому Гімні, впливають руйнівним чином на свідомість українців та загалом на всю нашу Державу. Вкладені в Гімн негативні словесні формули, як то: "ще не вмерла..." - несуть в собі пряме передрікання (якщо не прокляття). Тіла українців треба зміцнювати, а душі возвеличувати, а не покладати. Ми маємо ЗАРАЗ панувати на своїй землі з усміхненою долею, а не в якомусь незрозумілому майбутньому. Українці - справжні нащадки славетних козаків-характерників. Ми такі є, і тому немає потреби це комусь показувати.

    Якщо немає іншого варіанту гідного тексту для Гімну гідної країни, пропонуємо переробку існуючого Гімну, який має привести Державу до найшвидшої перемоги над країною-агресором та до економічного, культурного та духовного процвітання.
    Нехай наша Україна славиться у віках!


    Слався, наша Україна!
    Слався, наша воля!
    Вже нам, браття українці, Посміхнулась доля.
    Щезли наші вороженьки,
    Як роса на сонці.
    Вже пануємо ми, браття,
    У своїй сторонці.
    Душу й тіло ми зростили
    У нашій свободі!
    Бо ж немає переводу
    Козацькому роду!

    ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ   
  • Повернення так званого «Закону Савченко»

    Підписів 21

    Днів залишилось 0

    Брімер Єлизавета Русланівна
    Оприлюднена
    28 грудня, 2023
    28 березня, 2024
    0
    21

    Прошу повернути так званий " Закон Савченко " до обвинувачених за всіма категоріями, крім зрадників країни, які знаходяться в СІЗО.
    З наступних підстав:
    Слідчі судді,прокурори затягують з вироками на роки, навіть якщо людина не є винуватою, вона має просидіти у закритому камерному приміщенні декілька років аби довести свою невинуватість.
    Стан слідчих ізоляторів та умови утримання в них осіб, щодо яких відбувається слідство та суд,не відповідають санітарним вимогам.Стан перебування людей в слідчих ізоляторах України неодноразово ставав предметом розгляду у Європейському суді з прав людини.
    Також враховуючи ситуацію від 24 лютого 2022 року при повномасштабному вторгненні росії на територію України, обвинувачені не мають можливості при загрозах ракетного обстрілу ховатись в бомбосховищах, а тому в будь яку мить, знаходячись під слідством їхнє життя в небезпеці,наслідки чого можлива смерть або поранення.
    На жаль, люди, які прийшли із місць позбавлення волі, вони втрачають соціальний зв’язок із суспільством.Конституцією заборонено змінювати закони, які погіршують правовий стан людини,а обвинувачені / засуджені це також люди.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН   
  • Змінити норму щодо мобілізації аспірантів, які навчаються на основі контракту

    Підписів 21

    Днів залишилось 34

    Колосок Едуард Анатолійович
    Оприлюднена
    02 лютого, 2024
    02 травня, 2024
    34
    21

    Кабінет Міністрів України вніс до Верховної Ради законопроект №10449, за яким аспіранти, які вчаться на умовах контракту, підлягатимуть призову під час мобілізації.
    Згідно з ст. 53 Конституції України Кожен має право на освіту. Не розуміло на підставі чого саме аспіранти, які навчаються на основі контракту, підлягають мобілізації. Люди, у котрих майже готова дисертація, витрачено купа часу, коштів (на оплату контракту), і зараз можуть втратити можливість це зробити. Всі категорії залишились незмінними, проте аспірантів вирішили залишити без можливості отримати ступінь доктора філософії/доктора мистецтва.
    Враховуючи вищевикладене, вважаю за необхідне змінити норму щодо призову аспірантів, які навчаються на основі контракту, задля можливості закінчити навчання та врешті решт отримати ступінь доктора філософії/доктора мистецтв.

    ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ТА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  |   ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ   
  • Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення права військовослужбовців та інших осіб на біологічне батьківство (материнство)

    Підписів 18

    Днів залишилось 32

    Гергель Олена Валеріївна
    Оприлюднена
    29 січня, 2024
    29 квітня, 2024
    32
    18

    Верховною Радою Україні було схвалено закон від 22.11.2023 № 3496-IX
    Метою законопроєкту є створення державних гарантій щодо збереження можливості біологічного батьківства/материнства для захисників та захисниць України, у випадку отримання ними поранень, які впливають на репродуктивні функції. Також одним з завдань проєкту є поширення частини гарантій у сфері медичного забезпечення та реабілітаційних заходів, наданих військовослужбовцям та поліціянтам, які виконують службові завдання в районах воєнних дій.

    «Внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України захисники та захисниці України отримують поранення, які призводять до втрати ними репродуктивних функцій. Такі поранення позбавляють цих громадян можливостей стати біологічними батьками, що значно обмежує право на батьківство або материнство. Законодавство України, зокрема акти, які встановлюють соціальні гарантії для військовослужбовців та прирівняних до них категорій громадян, не передбачає можливості безоплатного забору та зберігання статевих клітин. Такий стан справ є небезпечним для збереження нації та її генофонду в нинішніх умовах, коли через війну гинуть тисячі дітей, військовослужбовців, цивільних, а понад 6 мільйонів українців, переважну більшість з яких складають жінки та діти, вимушені були залишити Батьківщину», — наголошують автори законопроєкту у пояснювальній записці.
    На превеликий жаль, законопроєктом не передбачається запровадження державних заходів щодо забезпечення посмертного батьківства/материнства.

    Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення права військовослужбовців та інших осіб на біологічне батьківство (материнство)" ухвалений Верховною радою України від 22 листопада 2023 року набирає чинності 22 березня 2024 року.

    У пункті 3 Передкінцевих і перехідних положень закону нардепи додали наступну норму: "у разі загибелі або визнання померлою в установленому порядку особи, репродуктивні клітини якої зберігаються, їх зберігання припиняється з подальшою утилізацією".

    Цей пункт закону унеможливлює вдів/ців
     загиблих захисників/ць законно скористатися правом на народження дитини від свого чоловіка/дружин, адже нова норма закону прямо забороняє це, навіть при наявності заздалегідь оформлених договорів та довіреність на дружину/чоловіка.

    З вищевикладеними, вважаємо що права вдів/ців будуть  грубо порушені.
    Наполягаємо на перегляді цього пункту та вилучені його із законопроєкту. Пропонуємо розробити дієвий механізм щодо посмертного батьківства/материнства.
    Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення права військовослужбовців та інших осіб на біологічне батьківство (материнство)

    Громадська організація ЖИ.ВА - ГО жінок загиблих Героїв під час українсько-російської війни

    ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАВОПОРЯДКУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН  |   ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я  |   СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ   
  • Почати ядерну компанію, повернути країні статус ядерної держави.

    Підписів 18

    Днів залишилось 45

    Бондаренко Данило Володимирович
    Оприлюднена
    12 лютого, 2024
    12 травня, 2024
    45
    18

    Звертаємось до Верховної Ради з пропозицією про запровадження Ядерної Компанії в Україні та реалізацію ядерної зброї з метою забезпечення національної безпеки та суверенітету нашої держави. Наразі, у зв’язку зі зростанням геополітичних загроз та агресії з боку зовнішніх суб'єктів, таких як Російська Федерація, стає надзвичайно важливим вжити ефективних заходів для забезпечення безпеки та захисту національних інтересів.
    Україна знаходиться у складному історичному періоді, коли безпекові загрози постійно зростають. З моменту отримання незалежності, наша країна стала об’єктом військових агресій, терористичних актів та гібридної війни. Умови міжнародної безпеки змінилися, і Україні необхідно мати ефективні засоби для відстоювання своїх територіальних цілей та гарантування безпеки населення.
    Створення Ядерної Компанії та отримання ядерної зброї є важливим кроком у зміцненні обороноздатності України. Ядерна зброя є ефективним засобом стримування агресії та гарантує відсіч потенційним загрозам з боку сусідніх агресивних режимів. Здатність мати ядерну зброю забезпечить Україні стратегічну незалежність та допоможе у збереженні миру та стабільності на регіональному та міжнародному рівнях.
    Запровадження Ядерної Компанії також створить нові можливості для економічного розвитку країни. Розвиток ядерної галузі стане додатковим джерелом високотехнологічних робочих місць та сприятиме модернізації технологічного сектору.

    Також запровадити згідні закони.
    Закон про Контроль та Нагляд за Ядерною Діяльністю: Цей закон має встановити механізми контролю та нагляду за використанням ядерної зброї, щоб гарантувати дотримання міжнародних стандартів безпеки та запобігання несанкціонованому використанню.
    Закон про Ядерну Безпеку: Цей закон має встановити норми та стандарти безпеки для діяльності з ядерною зброєю, включаючи заходи щодо захисту від можливих терористичних атак та нещасних випадків.
    Закон про Міжнародні Зобов'язання у Сфері Ядерної Діяльності: Цей закон має визначити процедури виконання міжнародних зобов'язань, які Україна приймає у сфері ядерної діяльності, зокрема контролю над розпорядженням ядерною зброєю та співпраці з міжнародними організаціями з питань ядерної безпеки.
    Закон про Інформаційну Безпеку та Конфіденційність у Сфері Ядерної Діяльності: Цей закон має забезпечити захист конфіденційної інформації, пов'язаної з ядерною діяльністю, від несанкціонованого доступу та розголошення.

    ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ  |   ПРАЦЯ І ЗАРОБІТНА ПЛАТА   
  • Залишити статус "обмежено придатний до військової служби" у рішеннях ВЛК з можливістю таких громадян добровільно служити в Збройних силах України в законопроекті №10449 від 30.01.2024 до другого читання.

    Підписів 17

    Днів залишилось 45

    Горбач Андрій
    Оприлюднена
    12 лютого, 2024
    12 травня, 2024
    45
    17

    В законопроекті за номером 10449 від 30.01.2024 щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку пропонується скасування можливості винесення рішень ВЛК що визнають громадян обмежено придатними до військової служби в воєнний час. Натомість пропонується визнавати їх придатними або непридатними до військової служби. Також прикінцевими положеннями даного законопроекту пропонується що всі військовозобов'язані що набули відповідний статус "обмежено придатний до військової служби" до прийняття законопроекту мають пройти повторно ВЛК на протязі 9 місяців з дня набрання чинності дії закону.

    У випадку прийняття законопроекту в поточному вигляді без наперед відомої нової концепції щодо відбору, визначення ступеня придатності громадян до військової служби а також врахування особливостей і обмежень за станом здоров'я таких громадян щодо робіт/завдань які вони можуть виконувати під час служби в Збройних Силах України виникають додаткові ризики.

    Перш за все це ризики пов'язані з подальшим погіршенням стану здоров'я у таких громадян, інвалідизацією, невиконанням ними завдань і наказів командирів якщо їхні обмеження за станом здоров'я не будуть враховані відповідним військовим керівництвом під час постановки таких завдань і наказів. Будуть необхідні додаткові бюджетні витрати у сфері охорони здоров'я на лікування і реабілітацію. Також виникають додаткові корупційні ризики під час проходження ВЛК, оскільки чітких критеріїв наразі не існує і новим законопроектом або постановою Кабінету Міністрів таких змін наразі не пропонується. Створюється додаткове навантаження на ТЦК та СП і відповідні ВЛК при повторному огляді громадян що наразі мають статус обмежено придатних до військової служби. Також продукується зайва соціальна напруженість. Можна очікувати значне збільшення навантаження на міські ВЛК, ЦВЛК, судову систему і систему охорони здоров'я у зв'язку із значним зростанням кількості заяв від громадян на перегляд рішень ВЛК районних ТЦК та СП.

    Враховуючи вищезгадане, без концептуальних і прозорих змін до законодавства щодо відбору громадян і визначення ступеня їх придатності до військової служби а також врахування обмежень за станом здоров'я під час несення служби, скасування статусу "обмежено придатний до військової служби" є вкрай недоцільним та шкідливим. До прийняття цих змін його потрібно залишити в поточному вигляді, а за громадянам що мають такий статус повинна бути закріплена можливість добровільно служити в Збройних Силах за умови обов'язкового дотримання умов, обмежень і особливостей їхнього стану здоров'я під час несення служби. Це дозволить продовжити служити чинним військовослужбовцям з обмеженнями за їх згодою, а також відповідним цивільним громадянам що мають бажання приєднатися до війська.

    ОБОРОНОЗДАТНІСТЬ, СУВЕРЕНІТЕТ, МІЖДЕРЖАВНІ І МІЖНАЦІОНАЛЬНІ ВІДНОСИНИ  |   ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я  |   СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ